• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • pixiedust

Jag har vant mig och eftersom det är det barnen använder, liksom dagis och de flesta andra som det verkar så tycker jag det funkar. Som ett ord på barns (flickors) könsorgan då, skulle inte kalla min egen det. Tungan ute

• Schnooglewookiemush
    jenesaispas skrev 2010-07-27 10:36:11 följande:
    Ja, det tycker jag att man kan göra, om man tycker att det funkar.
    Det var inte det jag frågade. Kallar du en eventuell sons könsorgan för snopp eller underliv?
  • Grizelda
    Sarilariz skrev 2010-07-27 10:59:04 följande:
    Hon ifrågasätter ju inte att det heter "snoppa" jordgubbar. Utan hon menar att snopp och snoppa är två olika ord. Medan "snippa" = kvinnligt könsorgan och "snippa"=klippa av är samma ord.
    Enligt SAOL har snippa bara en betydelse, och det är kvinnligt könsorgan.
  • Sarilariz
    Grizelda skrev 2010-07-27 11:43:52 följande:
    Enligt SAOL har snippa bara en betydelse, och det är kvinnligt könsorgan.
    Really? Jag har hört det som ett annat ord för att "klippa" i hela mitt liv. Jg tycker ordet är förkastligt. Men återigen, lär era barn vad ni vill.
  • M C

Hatar det och använder det aldrig annat än för att uttrycka mitt hat mot ordet.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Sarilariz
    M C skrev 2010-07-27 11:52:01 följande:
    Hatar det och använder det aldrig annat än för att uttrycka mitt hat mot ordet.
  • lördagsgodis

Tycker det är ett jätte bra ord och använder det när jag pratar med mina barn men även om man frågar något på bvc när hon varit röd eller när man pratar med andra föräldrar om barnen.

En prins och en prinsessa
  • rasajj

Nej, det paminner mig om nagot man klippt av, snipp, snipp. varfor hitta pa ett nonsens ord for nagot som redan har ett ord (flera!!)

Aven pojkars kon har manga ord, snopp ar inte alls det enda ordet for vad pojken har mellan benen.

Kart barn har manga namn sags det, varfor begransa kvinnors kon till endast ett namn??

The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much.
  • Sarilariz
    rasajj skrev 2010-07-27 12:31:32 följande:
    Nej, det paminner mig om nagot man klippt av, snipp, snipp. varfor hitta pa ett nonsens ord for nagot som redan har ett ord (flera!!)

Aven pojkars kon har manga ord, snopp ar inte alls det enda ordet for vad pojken har mellan benen.

Kart barn har manga namn sags det, varfor begransa kvinnors kon till endast ett namn??
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?