• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • FruSen

Nej, jag har väldigt svårt att vänja mig vd ordet. Men det kan ju bero på att jag är uppvuxen med frasen "jag snippar bara iväg till ICA" som min mamma säger jämt och ständigt.

• Superbia

Känns absolut inte normalt att säga, men det kommer förmodligen bli det ordet som används här hemma. Tycker att det sägs lite väl vulgärt att säga fitta eller mutta om ett barn.

Morten & Vidar 091029
  • Majny
    Queenie70 skrev 2010-07-27 16:41:14 följande:
    Att det kallas just snippa är helt irrelenvant för mig.  Hade kunnat heta. Kuckelimuck. Pirrepurr eller va fan som helst. Däremot ÄLSKAR jag att man insett att det bör finnas ett neutralt, ickeladdat gångbart ord för flickans kön som är lika sjävlklart som snopp är. Nåt som alla vet vad det betyder, för att underlätta för flickor att prata om och hänvisa till sitt könsorgan, tillskillnad från hittils då alla småflickor haft en egen variant hemmifrån, kissar, och dosor, och blommor och snäckor och allt va man hört som ingen utanför familjen fattar vad det betyder. DET är skitviktigt. Om man sen som sagt bestämmer sig för att säga nåt annat hemma är en sak, men det ska finnas ett ord som alla flickor vet vad det betyder.
  • norgesessan

Då jag hittils inte har hört ett enda namn på en tjejs kön, som är hela könet, inte bara en del, så tycker jag att snippa är bra. Slida är en del, som inte syns, mus är vuxna emellan(Eller mer tonåringar), framstjärt med mer är bara uberlöjligt...+ alla andra liknande namn...

I Norge är det tissen (tillsvarar kissen). Har aldrig hört nåt annat alternativ till det i Norge. (Hette tissen till både snopp och snippa).

Kissen kan jag dock inte säga här, för det är en katt.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Zimlis

Ja numera gillar jag det - jag har vant in mej och tycker det är ett bra ord.

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • Miffomorsan

Här använder vi orden snippa o snopp för könsorganen och det känns som om det är naturligaste orden i världen.
    Tycker snippa är brilliant - ett eget ord som inte associerar till något annat än vad det är.

Själv växte jag nog upp könlös eftersom det aldrig någonsin har nämnts något om att flickor har något annat än rumpa.

• Denebola
    Em00 skrev 2010-07-27 14:50:27 följande:
    Jag kan inte ta en person som säger snippa, på allvar. Dom sjunker faktiskt i mina ögon.
    Varför känner du så?
  • etc

Fitta - kuk = vulgärt
    Slida - penis = kliniskt
    Snippa - snopp = neutralt

Ja, jag använder ordet snippa. 

• etc
    Queenie70 skrev 2010-07-27 16:41:14 följande:
    Att det kallas just snippa är helt irrelenvant för mig.  Hade kunnat heta. Kuckelimuck. Pirrepurr eller va fan som helst. Däremot ÄLSKAR jag att man insett att det bör finnas ett neutralt, ickeladdat gångbart ord för flickans kön som är lika sjävlklart som snopp är. Nåt som alla vet vad det betyder, för att underlätta för flickor att prata om och hänvisa till sitt könsorgan, tillskillnad från hittils då alla småflickor haft en egen variant hemmifrån, kissar, och dosor, och blommor och snäckor och allt va man hört som ingen utanför familjen fattar vad det betyder. DET är skitviktigt. Om man sen som sagt bestämmer sig för att säga nåt annat hemma är en sak, men det ska finnas ett ord som alla flickor vet vad det betyder.
    Håller helt med!!!
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?