• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • Schnooglewookiemush
    alvias78 skrev 2010-07-27 09:36:42 följande:
    Ett nypåhittat ord...
    ... Och det är inte ordet "blogga"?
  • Matillin

Jag gillar ordet.
    Det känns inte så "laddat" som många andra ord som tex slida.
    Lite gulligt ord för könsorganet, precis som ordet snopp

• ladyshady

nej, gillar det inte alls.
    Har aldrig använt ordet själv och kommer inte göra det heller.

Elin 040907 Malin 070809 BF 101107
  • karsu

Jag gillade det inte alls men nu har jag vant mig vid det sen sonen kom. Vi hade en diskussion här hemma om vad vi skulle kalla de respektive könsorganen och snopp kändes helt naturligt. Vi kom också fram till att snippa faktiskt är ett ganska bra ord att använda eftersom det, i min uppfattning, avdramatiserar innebörden då så många ord föör vaginan känns som skällsord eller medicinska termer.

Kort sagt, jag röstade på Nja.

• Jennass

Vi lär våran son att säga f*tta!
    Nej jag skoja bara, snopp o snippa, jag gillar faktiskt ordet snippa, har vant mig då jag jobbat på förskola ett par år och där sa vi snippa o snopp.

• HullaDk

Som nysvensk har jag aldrig hört annat än snopp och snippa o tycker det är bra ord som är likvärde på något sätt.

• Bedan

Nej det gör jag inte, jag tänker på såssnipa och snippa av. Inte kul att tänka på att ett kvinnlig kön är ett kön där nått blivit avsnippat. Alltså som ett kön minus en penis. Eller för den delen nått slämmigt, såsigt. Men jag lär ju använda det för att alla andra gör det Rynkar på näsan

• Tecken
    Bedan skrev 2010-07-27 10:12:07 följande:
    Nej det gör jag inte, jag tänker på såssnipa och snippa av. Inte kul att tänka på att ett kvinnlig kön är ett kön där nått blivit avsnippat. Alltså som ett kön minus en penis. Eller för den delen nått slämmigt, såsigt. Men jag lär ju använda det för att alla andra gör det Rynkar på näsan
    Men heter det verkligen "avsnippa"? Jag har alltid trott att det hetat "avsnoppa"...
  • Sarilariz
    Bedan skrev 2010-07-27 10:12:07 följande:
    Våga vägra! Jag skall lära min dotter orden vulva och slida istället!

Och de som säger "jamen det är ju inte ETT ord för HELA!" Det är inte penis och testiklar heller, så det så!
  • Sarilariz
    Tecken skrev 2010-07-27 10:13:59 följande:
    Men heter det verkligen "avsnippa"? Jag har alltid trott att det hetat "avsnoppa"...
    Däremot säger man ofta bara "snippa" om kastreringar. Snippa en hund t.ex. Kräks
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?