• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • Linda plus 1 man och 3 barn
    Bedan skrev 2010-07-27 10:12:07 följande:
    Nej det gör jag inte, jag tänker på såssnipa och snippa av. Inte kul att tänka på att ett kvinnlig kön är ett kön där nått blivit avsnippat. Alltså som ett kön minus en penis. Eller för den delen nått slämmigt, såsigt. Men jag lär ju använda det för att alla andra gör det Rynkar på näsan
    Fast det heter ju "snoppa jordgubbar"... Ditt resonemang håller inte där.

Toppen med ett bra och neutralt ord för småflickor!! HATAR alla dessa smådjurs-inspirerade ord som vi tjejer har fått dragits med. Min dotter har inget djur mellan benen! Eller en brödsmula eller skjärt(den sitter en bit ifrån!)!
  • Tecken
    Sarilariz skrev 2010-07-27 10:15:52 följande:
    Däremot säger man ofta bara "snippa" om kastreringar. Snippa en hund t.ex. Kräks
    Jaha, låter lite som swenglish
  • Sarilariz
    Tecken skrev 2010-07-27 10:17:50 följande:
    Jaha, låter lite som swenglish
    Nej, det är en "modernisering" av ordet "snöpa" som betyder just kastrera. Äckligt tycker jag att springa runt och kalla tjejers kön för kastrerade snoppar! Obestämd Men det är bara MIN åsikt, jag lägger mig inte i vad andra vill säga.
  • Sarilariz
    Sarilariz skrev 2010-07-27 10:19:46 följande:
    Nej, det är en "modernisering" av ordet "snöpa" som betyder just kastrera. Äckligt tycker jag att springa runt och kalla tjejers kön för kastrerade snoppar! Obestämd Men det är bara MIN åsikt, jag lägger mig inte i vad andra vill säga.
    Skall tillägga att jag förstår att andra inte har den associationen, men jag har den, alltså gillar jag inte ordet.
  • Bedan
    Linda plus 1 man och 3 barn skrev 2010-07-27 10:16:13 följande:
    Fast det heter ju "snoppa jordgubbar"... Ditt resonemang håller inte där.

Toppen med ett bra och neutralt ord för småflickor!! HATAR alla dessa smådjurs-inspirerade ord som vi tjejer har fått dragits med. Min dotter har inget djur mellan benen! Eller en brödsmula eller skjärt(den sitter en bit ifrån!)!
    Jasså? Jag som tyckte att snopp heter snopp och inte snoppa. Att snippa nått är att klippa av det. Man säger inte att man ska snopp jordgubbar, men du får ju ha din åsikt lika mycket som jag får ha min. Nej jag gillar inte snippa!
    Bedan skrev 2010-07-27 10:21:33 följande:
    Jasså? Jag som tyckte att snopp heter snopp och inte snoppa. Att snippa nått är att klippa av det. Man säger inte att man ska snopp jordgubbar, men du får ju ha din åsikt lika mycket som jag får ha min. Nej jag gillar inte snippa!
    Att du inte gillar ordet är en annan sak. Alla tycker olika som sagt. Men "att snippa" något måste jag säga att jag aldrig har hört/sett någonstans.
    Sarilariz skrev 2010-07-27 10:22:33 följande:
    Dessutom säger man ju "gå och snippa sig" om män som skall sterilisera sig.
    Har jag aldrig hört.
  • Sarilariz
    Linda plus 1 man och 3 barn skrev 2010-07-27 10:24:29 följande:
    Att du inte gillar ordet är en annan sak. Alla tycker olika som sagt. Men "att snippa" något måste jag säga att jag aldrig har hört/sett någonstans.
    Det har jag. Många gånger.

Snipp snipp sa doktorn som steriliserade Tage.

T.o.m gynekologen använde ordet, när jag o sambon diskuterade preventivmedel med henne och berättade att jag mår dåligt av hormoner. Då sade hon att "när ni är färdiga med barn kan du ju alltid överväga att snippa dig" sade hon till sambon :D
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?