• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Ninus

Jag bokar in tisdag fm redan nu, så lovar jag att planera lite bättre då. ;) Halv elva passar mig bra, vad säger ni andra?
    Jag gjorde ett storkok plommonpuré häromdagen (härligt med plommonträd!) som Philip ratade totalt. :( Av minerna att döma var det för surt, så nu håller jag på med en ny laddning med söta päron i oxå. Håll tummarna! :)

• Haligh

Kan tyvärr inte då, ska till en av mina bästa vänner som fick barn för ett par v sen. Eftersom att Sigrid varit snorig och nu febrig så blir det uppskjutet hela tiden... Min sambo fyller år nästa v och hans familj kommer upp. Men tisdagen därpå är vi med på tåget! Det håller på att komma en massa tänder nu, det gör ont för hon gnuggar mycket och äter jättedåligt. Vill mest sitta i famnen och är inte alls lik sig! Lilla fröt, hoppas tandsprickningen går snabbt. Ha en trevlig helg allihop!

• NyaMy

Haligh, hörde att man kan stryka på lite smärtstillande m bvc, inte testat själv dock. Man kan ju alltid kolla m bvc om de tycker det är ok.

Idag var vi hos barnläkare m Julian för att följa upp hans eksem. De tror att han kan ha en typ av allergi mot mjölk som ej syns på test. Så nu har vi fått ersättning på recept som vi ska testa och sen följa upp. Det känns skönt att de utreder ordentligt nu! 

På tisdag ska jag testa att lämna in J på mini sats första gången så det krockar med er date. Tänkte lämna in honom i endast 30 min och sen be dem komma till sats-baby passet m honom. Han har ju börjat krypa nu så han kan inte vara m på konditionsdelen, men på styrkan så kan man ha barnet i famnen nästan hela tiden. Han ställer sig förresten upp mot saker nu också, alltså inte så att han står rakt utan framåtlutad. Han kan även ta sig upp för höga trösklar så nu är det slut på lugnet här .

Kram!

• Golden Robot

Ja, Ninus; får jag hålla mig frisk så kan jag vid halv elva. Ska vara vid Djurgården först halv två. Veckan därefter har vi läkartid på tisdag förmiddag; Nora ska halvårsbesiktas. Hur länge till håller fotokursen på förresten? Vore himla kul att få se några av dina bilder också! Hoppas att vi snart får till en träff med alla :) Jag har nog inte sett Julian och Edvin sedan där i början av juni tror jag det var. Ha det bra så länge och kram alla!

• Golden Robot

Vad skönt LadyMy att de verkar vara nåt på spåren med Julians eksem nu :) Hoppas att det blir bra!

• Haligh

Nu kan vi ändå på tisdag, besöket uppskjutet igen... Så vi kommer till stammishaket vid halv elva!

• Golden Robot

..medan vi nu blivit förkylda... Hade hoppats Nora skulle klara sig den här gången eftersom hon nyss var sjuk, men hon är lika snuvig som sina föräldrar.

• NyaMy

Lille J oxå förkyld! Kan betyda inställd träning imorgon. De tar inte emot snoriga barn på mini-sats. Då skulle jag kanske kunna träffa er, dvs om han kan sitta i vagnen (så han inte smittar er) och inte blivit sämre. Får se hur dagen utvecklas.....

• Haligh

Alla verkar förkylda nu!! Här var det snorigt värre förra veckan men inte så vi mådde dåligt. Bebissnor överallt Vi ses som sagt gärna om det nu är ngn som kan. Just varit på öppna förskolan och Gud vad skönt det var! Ska gå dit oftare, så mkt att titta på så Sigrid trodde nog hon var i paradiset!!

• Ninus

Jag kan fortfarande ses imorrn! Åker dit till halv elva och hoppas att fler dyker upp. :)
    Plommonpurén blev misslyckad den här gången oxå. För sur. Konstigt, för när man tar ett färskt plommon är de jättesöta och goda och det gillar Philip oxå, men när jag kokar dem blir de nästan beska.
    Idag har vi varit hos mamma i Uppsala. Det är som att jag upphör att existera när vi kommer dit, all fokus är på Philip. T o m hunden ignorerar mig och vill bara mysa med honom, haha. Men det var bra för jag fick tid att sortera alla miljoner bilder vi har sen Philip föddes, sånt där som man tänker att man ska göra "nån gång sen".
    Hoppas få se er alla imorrn om ni känner er krya. Imorrn är näst sista gången på min kurs, sen kan jag vara lite mer flexibel med tiderna om nåt annat passar er andra bättre. :)

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?