• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH
    jakeline skrev 2010-10-01 12:05:45 följande:
    Jag har nog sug efter ALLT. vad som helst jag kan stoppa i munnen. Så länge jag får äta... :P Men mest fet-mat... gärna smätlost coh flottigt värre. :P Men jag äter det inte heller så ofta utan knaprar på mina riskakor och frukter och hemlagat för detm esta till lunch och middag
    Ja, jag försöker också undvika det onyttiga, men det funkar ju inte alltid måste jag erkänna. Men annars har jag också köpt riskakor för det är ju faktiskt gott. Sen har jag en underbar sambo som brukar stå för matlagningen (eftersom han gillar att laga mat och jag tycker det är det tråkigaste som finns!) och ofta så har han middagen klar när jag kommer hem och är superhungrig Glad då är det ju lättare att undvika snabbmat.
    Sen så finns inget matställe direkt nära mitt jobb, så hemlagad lunch blir det i princip alltid!
  • FruganH
    Muffe80 skrev 2010-10-01 12:36:33 följande:
    Tycker ni det är dumt att redan ha berätttat för föräldrar samt svärisar att de ska få barnbarn?

Jag är i 9+4....

Åsikter tack :)
    Tycker det är helt upp till de blivande föräldrarna att bestämma när man vill berätta! Finns nog inget rätt eller fel.
    Vi kommer nog inte berätta förrän i eller efter v 12. Vi ska på UL/VUL när jag är 10+6 och vill gärna vänta tills det är gjort. Sen så kanske det beror på att jag inte förväntar mig jätteglada reaktioner från mina föräldrar så därför drar jag ut på det Obestämd (vilket egentligen känns dumt eftersom jag går och oroar mig och mår dåligt över det redan nu)
  • jakeline
    Muffe80 skrev 2010-10-01 12:36:33 följande:
    Tycker ni det är dumt att redan ha berätttat för föräldrar samt svärisar att de ska få barnbarn?

Jag är i 9+4....

Åsikter tack :)
    förra gången berättade vi på morsdag, då var jag nog i 11e eller 12e veckan. det passade ju bra som morsdagspresent tyckte vi. Några få fick veta tidigare då vi var på bröllop precis efter inskrivningen. Det var lite mer speciellt att "hålla" det hemligt förra gången. Nu vet i princip alla i våra familjer. Min pappa fick det som förlovningspresent, och mamma var och hälsade på samma vecka ja ghade plussat.

det kan ju vara skönt att ha stöd någonstans ifrån och inte bara sin partner.
    FruganH skrev 2010-10-01 12:53:25 följande:
    Ja, jag försöker också undvika det onyttiga, men det funkar ju inte alltid måste jag erkänna. Men annars har jag också köpt riskakor för det är ju faktiskt gott. Sen har jag en underbar sambo som brukar stå för matlagningen (eftersom han gillar att laga mat och jag tycker det är det tråkigaste som finns!) och ofta så har han middagen klar när jag kommer hem och är superhungrig Glad då är det ju lättare att undvika snabbmat.
    Sen så finns inget matställe direkt nära mitt jobb, så hemlagad lunch blir det i princip alltid!
    Min make lagar också mestadelen av maten hemma. Han är så mycket bättre än jag... :P Varannan vecka är maten i princip klar när ja gkommer hem då han jobbar tidigt, men de andra veckorna får jag sno ihop något till mig och sonen då ha nkommer hem vid sju. Jag håller ju på att svälta ihjäl annars. :P dock blir det många smörgåsrpn med ost på... Och ikväll blir det pizza!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • minstörstalycka

Jag läser att det är många som lider av illamåendet! Jag mår illa och har gjort det sedan vecka 4-5. Är i vecka 7 nu så det är tufft! Men jag försöker äta ofta. Men det är svårt då man jobbar..

Jag är också sjukt sugen på macdonalds och pizza osv... Och isglass är ju favoriten nu! Men min sambo förbjuder mig att köpa dom nu! :(

• Muffe80

Varför får du inte äta isglass för sambon? :)

Jag ska snart äta hamburgare från Macdonalds... det och sushi är det enda som funkar.

Mitt illamående började i 6+0 och än idag 9+4 är det kvar.

Hej alla förresten, råkade hamna här, hänger mycket i den andra tråden om majmammor också men råkade skriva fel och hamnade här en dag BF den 1 maj

• jakeline
    Muffe80 skrev 2010-10-01 14:07:15 följande:
    Varför får du inte äta isglass för sambon? :)

Jag ska snart äta hamburgare från Macdonalds... det och sushi är det enda som funkar.

Mitt illamående började i 6+0 och än idag 9+4 är det kvar.

Hej alla förresten, råkade hamna här, hänger mycket i den andra tråden om majmammor också men råkade skriva fel och hamnade här en dag BF den 1 maj
    välkommen hit! ååh sushi... Det är ju såå gott. Som sagt... jag typ drömmer mat just nu... och ändå åt jag en stor portion lasagne för inte så länge sedan... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Lovelyness

Jag är extremt styrd av mitt sug just nu, är jag inte sugen på något kan jag absolut inte tänka mig att äta det. Jag får typ gå igenom alla maträtter jag kan komma på i huvudet tills jag kommer fram till en som inte känns äcklig...
    Jag hade två stora favoriter innan jag blev gravid, pepsi max och ostbågar, och just nu känns båda ungefär lika äckliga. Så konstigt det kan bli :) 

• FruganH
    jakeline skrev 2010-10-01 13:38:32 följande:
    Min make lagar också mestadelen av maten hemma. Han är så mycket bättre än jag... :P Varannan vecka är maten i princip klar när ja gkommer hem då han jobbar tidigt, men de andra veckorna får jag sno ihop något till mig och sonen då ha nkommer hem vid sju. Jag håller ju på att svälta ihjäl annars. :P dock blir det många smörgåsrpn med ost på... Och ikväll blir det pizza!
    Åh, hade gett vad som helst för en pizza just nu! Men ska ut på After work med några arbetskamrater sen och äta tapas, så det blir nog bra ändå Glad Kanske blir pizza nån annan kväll i helgen Tungan ute Får se.
  • jakeline
    FruganH skrev 2010-10-01 14:56:07 följande:
    Åh, hade gett vad som helst för en pizza just nu! Men ska ut på After work med några arbetskamrater sen och äta tapas, så det blir nog bra ändå Glad Kanske blir pizza nån annan kväll i helgen Tungan ute Får se.
    tapas är inte helt fel det heller... och det låter iaf nyttigare... :P
  • Muffe80

fy fasen så gott med 2 cheeseburgare... nu är illamåendet nästan borta