• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ljusgläntan3030

Jag är i vecka 9 (enligt mig själv) men i vecka 8 enligt min bm.. ska på nytt vul den 11 okt och stämmer hennes beräkningar fortfarande då får jag kanske gå efter de men då går vi helt efter fostrets storlek och inte efter när jag hade äl vilket jag vet eftersom jag testade. Men man kanske ska gå efter storleken? de skulle kanske ändå ändrat datumet senare om den var mindre än "normalt" på vanligt ul....

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Sommarnatt2010
    Fröken Löken skrev 2010-10-03 20:43:51 följande:
    vad tråkigt! Jag tycker inte du verkar speciellt ung, har vänner som varit betydligt yngre när de fått barn!!
    Jag tror de blir glada när det väl kommer till kritan, tror inte du det!? Det är ju så lätt att ha åsikter innan man vet något annat...
    är detta deras första barnbarn?
    för mina föräldrar spelar ju inte åldern någon roll..Jag är 26 o mannen min 27. Men mamma tyckte jag borde jobba minst två år så att jag kommer in i det..sen ska vi ju bygga hus, det måste vi få ordning på först (o visst det kan jag väl hålla med om, men det är enda anledningen till att vi skulle vänta, nu blev det ju inte så men tanken va att vi skulle börja försöka till våren när huset nästan är klart) men hon hade så mycket åsikter om det mesta..
    FruganH skrev 2010-10-03 20:04:58 följande:
    Ja, det är väldigt jobbigt.. Synd att folk måste vräka ur sig saker när dom inte ens vet hur andra känner och tänker. Har en arbetskamrat som också vräkt ur sig lite grejer om barnskaffning, så hon kanske också fäller några mindre roliga kommentarer sen när det kommer ut.
    Vet inte alls hur jag ska berätta för min mamma och pappa. Vi bor ju i samma stad, så egentligen känns det kanske märkligt att inte ta det när vi träffas, men efter det som hänt så är jag ju inte alls så pepp på det..
    Vi ska till mina föräldrar om två veckor få se hur jag gör då...Men försöker komma på nått kul sett. Hittade en rolig bok, funderar på om jag ska ge dem den "barns tankar om mormor o morfar, farmor o farfar" Eller varför inte bara fråga om de har min gamla vagga kvar...
  • mia8801

jag plussade oxå i morse är i vecka 6 om jag räknat rätt.. ser verkligen fram emot detta.. hoppas det inte blir missfall eller nått annat tråkigt

• minya

usch undrar om man kommer bli likadan som sin morsa  

• skalbagge
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-03 18:47:26 följande:
    Vi ska oxå göra KUB längtar så..Vill ju se att det verkligen ligger något där... =)
    Varför ska ni göra KUB? Trodde det var något man gjorde om man var över 35 år? Jag är 30 år kommer vara 31 när bebis kommer, borde jag oxå¨göra det?

• FruganH
    Fröken Löken skrev 2010-10-03 20:43:51 följande:
    vad tråkigt! Jag tycker inte du verkar speciellt ung, har vänner som varit betydligt yngre när de fått barn!!
    Jag tror de blir glada när det väl kommer till kritan, tror inte du det!? Det är ju så lätt att ha åsikter innan man vet något annat...
    är detta deras första barnbarn?
    Jag tycker jag är alldeles lagom gammal, är 24 (fyller 25 innan bebisen kommer). Hoppas på att de blir glada ändå när de fått smälta nyheten lite. Ja, det blir deras första barnbarn.
  • minya
    FruganH skrev 2010-10-04 08:26:15 följande:
    Jag tycker jag är alldeles lagom gammal, är 24 (fyller 25 innan bebisen kommer). Hoppas på att de blir glada ändå när de fått smälta nyheten lite. Ja, det blir deras första barnbarn.
    var 25 med första också, helt perfekt ålder tycker jag  
    Mognat på sig, lekt av sig, hunnit skaffa bra jobb och vet vad man vill i livet 
  • gosensgos
    skalbagge skrev 2010-10-04 07:44:30 följande:
    Varför ska ni göra KUB? Trodde det var något man gjorde om man var över 35 år? Jag är 30 år kommer vara 31 när bebis kommer, borde jag oxå¨göra det?

JAg är 40 och ska INTE göra något CUB test, ej heller fostervattens/moderkaksprov.
    När man är över 35 kan man i de flesta lansting bli "erbjuden" att göra CUB.
    Varför göra CUB test om man dessutom är under 35?
    Har ni högre risk på något sätt eller varför?  
    Undrande..

• carwho

Vecka 7 idag O som ett brev på posten: illamåendet from hell...
    Nåja bara o härda ut Hjärta

*** Bf 2011-05-29 ***