Fröken Löken skrev 2010-10-03 20:43:51 följande:
vad tråkigt! Jag tycker inte du verkar speciellt ung, har vänner som varit betydligt yngre när de fått barn!!
Jag tror de blir glada när det väl kommer till kritan, tror inte du det!? Det är ju så lätt att ha åsikter innan man vet något annat...
är detta deras första barnbarn?
för mina föräldrar spelar ju inte åldern någon roll..Jag är 26 o mannen min 27. Men mamma tyckte jag borde jobba minst två år så att jag kommer in i det..sen ska vi ju bygga hus, det måste vi få ordning på först (o visst det kan jag väl hålla med om, men det är enda anledningen till att vi skulle vänta, nu blev det ju inte så men tanken va att vi skulle börja försöka till våren när huset nästan är klart) men hon hade så mycket åsikter om det mesta..
FruganH skrev 2010-10-03 20:04:58 följande:
Ja, det är väldigt jobbigt.. Synd att folk måste vräka ur sig saker när dom inte ens vet hur andra känner och tänker. Har en arbetskamrat som också vräkt ur sig lite grejer om barnskaffning, så hon kanske också fäller några mindre roliga kommentarer sen när det kommer ut.
Vet inte alls hur jag ska berätta för min mamma och pappa. Vi bor ju i samma stad, så egentligen känns det kanske märkligt att inte ta det när vi träffas, men efter det som hänt så är jag ju inte alls så pepp på det..
Vi ska till mina föräldrar om två veckor få se hur jag gör då...Men försöker komma på nått kul sett. Hittade en rolig bok, funderar på om jag ska ge dem den "barns tankar om mormor o morfar, farmor o farfar" Eller varför inte bara fråga om de har min gamla vagga kvar...