• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • LilaFjäril

Therre: Skönt att du redan har kontakt med facket. Din chef verkar ju inte speciellt seriös. Jag har själv ansvar för personal och även om jag själv inte alltid tycker att allt är fantastiskt med min personal så SKA man följa regler och lagar. Och inte behandla personalen annorlunda även om man har olika åsikter om saker.

Råder dig till att skriva ner alla samtal och kommentarer du har med din chef och även datum. Det kan vara svårt att komma ihåg i efterhand. Var noga med att det är fakta och försök att hålla humör och tolkningar utanför (Lättare sagt än gjort) .
    Och fortsätt med att ha kontakt med facket. Om du blir uppsagd för att du är gravid så kan du om inte annat kanske ha rätt till skadestånd. Även om din chef inte verkar följa regler och lagar.

Så som din chef pratar med dig skulle jag inte komma på tanken att prata med min personal. Tråkigt att han inte verkar tänka på att ta hand om och vårda sin personal lite mer.

Stå på dig. Kram.

• LiAnnA
    gosensgos skrev 2010-09-29 14:01:08 följande:
    Var på inskrivning  hos Bm igår, med min sambo. En fantastisk Bm, känns så rätt.  De4t roliga vara tt mi sambo var första att säga det.
    Detta blir ju hans första barn så jag var tydlig när jag bokade tiden att jag vill att vi blir behandlade som förstagångsföräldrar och att min sambo vill och tänker vara delaktig.  Vikten av att han får känna sig delaktig.
    Fantastiskt!
    Hon vill flytt fram min Bf men går inte med på det då jag vet när jag hade ÄL samt att min cykel bara är 24-25 dagar.  Så någonstans mellan 2/5 - 7/5 står Bf.  
    UL får ge ett mera korrekt datum sedan.  Barnet kommer ju när det kommer i alla fall
    På Bm inrådan köpte vi postafen, åksjuketabletter, för att behandla mitt envetna illamående som bara vägrar ge med sig.
    JAg mår illa hela tiden! Men men Postafen så har det fungerat idag!!!!
    Mår inte alls så illa och har till och med kunnat äta en "HEL" portion lunch!  
    Har inte klarat mer än ett par tuggor/måltid sista månaden.   
    Fungerar inte postafenet längre så finns ju Lergigan comp (hette det så? )att få utskrivet av läkare.  Hoppas att det funkar nu
    VArit hemma sedan i måndags på grund av mitt illamående, ryggvärk (foglossning?!?!) och blir hemma i morgon också, chefen tyckte jag skulle ta en dag till, för att orka jobba hela helgen sen....
    Hur är det med er andra idag?

Hur är det med magarna?
    Min är inte längre bara gasmage..... När jag ligger ner känner jag att det är en hård rund boll strax ovan blygdbenet!  
    Häftigt! 
    Åh, vad bra att ni fick en bra start med BM. Jag var själv på inskrivning förra veckan (är nu i v9+3) ska ta prover och sådant den 20/10, då kommer min sambo följa med =)
    Min BM ville åxå ändra BF till sista april, men jag tänker som dig, jag väntar på ul.

Jag har också kräkt en hel del, postafen fungerar inte för mig alls :( jag blir bara tröttare av den... Men de 2 senaste dagarna har jag mått lite bättre, det kanske börjar lugna sig..
    Å magen är nog ännu uppblåst som en ballong, annars har jag smal midja men nu ser jag bara rund ut över hela magen.. Längtar tills man får den där lilla "riktigta" gravidmagen :)

Snart snart ska vi berätta för våra föräldrar, Åhhh vad jag längtar Skrattande
  • mariesu
    Fröken Löken skrev 2010-09-28 11:41:23 följande:
    så har jag ju med känt mig men nu känns det inget alls, inget illamående och så.... men det kanske går så fram och tillbaka!? Har inte fått tag i nån BM heller... men jag ska försöka igen!
    mariesu skrev 2010-09-28 08:49:44 följande:
    Så har jag också fått nu. Är inte alls lika svullen längre. Blir ju nojjig med en gång. Jag går in i v 10 på torsdag så det kanske kan bli så när man närmar sig v 10. Jag ska till BM idag så får vi se vad hon säger.
    snälla berätta vad hon säger så kanske jag kan lugna mig lite!!jaha okej! Det verkar ju logiskt! Kanske det som är på gång?
    Det var inget att oroa sig för sa BM. Allt eftersom kroppen vänjer sig vid graviditeten så kommer symtomen minska. Igår kväll var jag uppblåst som en ballong igen och idag mår jag så illa så jag vet inte vart jag ska ta vägen Tungan ute. Aldrig är man nöjd, antingen är det för lite symtom eller så är det för mycket Skrattande.
  • TheLove

Man kan bli det om de anger en felaktig anledning... När jag blev sparkad var det "för att jag inte klarade av arbetsuppgifterna" men till mig sa han att det var för att jag var gravid...

• talare
    TheLove skrev 2010-09-29 15:32:18 följande:
    Man kan bli det om de anger en felaktig anledning... När jag blev sparkad var det "för att jag inte klarade av arbetsuppgifterna" men till mig sa han att det var för att jag var gravid...
    sanningen kanske var en mix; han ville kanske inte ha dig där eftersom han kände att inte klarade uppgifterna på samma sätt som en ogravid skulle göra/gör?
  • TheLove
    talare skrev 2010-09-29 15:37:57 följande:
    sanningen kanske var en mix; han ville kanske inte ha dig där eftersom han kände att inte klarade uppgifterna på samma sätt som en ogravid skulle göra/gör?
    Jag jobbade inom telemarketing... Kunde jobba lika bra som innan men han ogillade att jag blev sjukskriven och var skit arg för att jag inte berättade att jag var gravid när jag började... (jobbade på ett annat företag med samma sak innan och fick komma tillbaka dit sen, var sjukskriven länge men hoppade in någon dag då och då..)
  • talare
    TheLove skrev 2010-09-29 16:03:54 följande:
    Jag jobbade inom telemarketing... Kunde jobba lika bra som innan men han ogillade att jag blev sjukskriven och var skit arg för att jag inte berättade att jag var gravid när jag började... (jobbade på ett annat företag med samma sak innan och fick komma tillbaka dit sen, var sjukskriven länge men hoppade in någon dag då och då..)
    okej. tråkig när man råkar ut för en idiotisk chef. har också varit med om det.
  • TheLove
    talare skrev 2010-09-29 16:26:54 följande:
    okej. tråkig när man råkar ut för en idiotisk chef. har också varit med om det.
    Jo sånt är supertrist... men finns inte så mycket att göra åt sånt tyvärr.. Jag skrattar dock lite åt att några månader efter jag fick sparken kursade företaget *skadeglädje*
  • talare
    TheLove skrev 2010-09-29 16:41:02 följande:
    Jo sånt är supertrist... men finns inte så mycket att göra åt sånt tyvärr.. Jag skrattar dock lite åt att några månader efter jag fick sparken kursade företaget *skadeglädje*
    haha ja det är sann skadeglädje!
  • TheLove
    talare skrev 2010-09-29 16:48:46 följande:
    haha ja det är sann skadeglädje!
    Skrattande