• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi

Är det nån mer som ska göra NUPP? Jag har fått tid för UL den 19/10. Det är ganska passande, för då har det gått 12 veckor så om allt ser bra ut kan man börja berätta!
    Hoppas nu bara att det blir ett bra resultat så man slipper bestämma sig för FVP eller inte... Ska bli skönt att få bekräftelse på att det finns nåt levande därinne i alla fall!

• Sommarnatt2010
    FruganH skrev 2010-10-02 10:21:38 följande:
    Jadu, mamma sa lite grejer när jag var med henne en helg för några veckor sen som gjorde att jag förstod att hon inte skulle tycka det var en glad nyhet att vi ska ha barn..
    Bl.a. kommer dom nog tycka att vi är lite dumma som skaffar barn när vi är så unga. Sen så har jag inte fast jobb heller (än) och sambon är klar med sin utbildning i januari. Sen har dom säkert en ännu fler argument mot att vi skaffar barn.. Men jag vet inte.. Hoppas att dom kan bli glada för vår skull iallafall, men jag vet inte. Tycker dom något annat så kommer jag få höra det (om och om igen)..
    Jag förstår att det är jättebra om man har allt praktiskt med jobb och sånt löst, men jag har ett heltidsjobb som jag garanterat kommer få förlängt på så det är inga problem och sambon kommer vara kille i ett kvinnodominerat yrke, så jag tror att han har väldigt stora chanser att få ett jobb eftersom killar är väldigt efterfrågade där..
    Så jag är inte så orolig, vi har ju ändå 5 månader på oss att lösa hans jobbsituation innan bebisen kommer och vi har sparade pengar om det händer något och han inte får jobb med en gång..
    Jag har en mamma som sa liknande saker i somras. Då har vi ändå fast jobb båda två, vi börjar bygga hus nu o vi är gifta...Men hon hade en hel massa argument till varför vi bör vänta med barn...är som sagt inte nått sugen på att berätta för henne...vi bor inte i samma stad så träffas inte så ofta. Men funderar på att säga det till henne på tele. Börjar hon snacka då så kan jag lägga...Liksom markera att jag inte tycker det är oki...Nu var detta inte planerat, då vi egentligen vill ha huset klart först. Men nu blev det så, så då är det väl meningen...men visst är det jobbigt när de håller på så...
  • Nojnen
    Jodi skrev 2010-10-03 16:13:37 följande:
    Är det nån mer som ska göra NUPP? Jag har fått tid för UL den 19/10. Det är ganska passande, för då har det gått 12 veckor så om allt ser bra ut kan man börja berätta!
    Hoppas nu bara att det blir ett bra resultat så man slipper bestämma sig för FVP eller inte... Ska bli skönt att få bekräftelse på att det finns nåt levande därinne i alla fall!
    Hej!

Jag ska oxå göra NUPP (och KUB)-test. Har tid den 25/10.
    Längtar dit så vi kan få en bild av pyret!!
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • Sommarnatt2010
    Nojnen skrev 2010-10-03 17:28:33 följande:
    Hej!

Vi ska oxå göra KUB längtar så..Vill ju se att det verkligen ligger något där... =)
  • talare
    Nojnen skrev 2010-10-03 17:28:33 följande:
    Hej!

är det inte nupp som innefattar kub? tyckte jag läste det i den där "vänta barn" boken som jag fick av bm.
  • Jodi

Oj, jag skrev fel, menade såklart KUB-test! (inkl nupp= nackuppklarningstest)

• FruganH
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-03 16:33:28 följande:
    Jag har en mamma som sa liknande saker i somras. Då har vi ändå fast jobb båda två, vi börjar bygga hus nu o vi är gifta...Men hon hade en hel massa argument till varför vi bör vänta med barn...är som sagt inte nått sugen på att berätta för henne...vi bor inte i samma stad så träffas inte så ofta. Men funderar på att säga det till henne på tele. Börjar hon snacka då så kan jag lägga...Liksom markera att jag inte tycker det är oki...Nu var detta inte planerat, då vi egentligen vill ha huset klart först. Men nu blev det så, så då är det väl meningen...men visst är det jobbigt när de håller på så...
    Ja, det är väldigt jobbigt.. Synd att folk måste vräka ur sig saker när dom inte ens vet hur andra känner och tänker. Har en arbetskamrat som också vräkt ur sig lite grejer om barnskaffning, så hon kanske också fäller några mindre roliga kommentarer sen när det kommer ut.
    Vet inte alls hur jag ska berätta för min mamma och pappa. Vi bor ju i samma stad, så egentligen känns det kanske märkligt att inte ta det när vi träffas, men efter det som hänt så är jag ju inte alls så pepp på det..
  • talare
    FruganH skrev 2010-10-03 20:04:58 följande:
    Ja, det är väldigt jobbigt.. Synd att folk måste vräka ur sig saker när dom inte ens vet hur andra känner och tänker. Har en arbetskamrat som också vräkt ur sig lite grejer om barnskaffning, så hon kanske också fäller några mindre roliga kommentarer sen när det kommer ut.
    Vet inte alls hur jag ska berätta för min mamma och pappa. Vi bor ju i samma stad, så egentligen känns det kanske märkligt att inte ta det när vi träffas, men efter det som hänt så är jag ju inte alls så pepp på det..
    folk säger så mycket.. jag har slutat lyssna för längesen. haha
  • Fröken Löken
    skalbagge skrev 2010-10-03 14:09:44 följande:
    Imorgon är det dags för inskrivning, tänk att jag redan går in i vecka 11 imorgon!! Oj va tiden går snabbt!
    Glad
    jag går in i v 11 på tisdag! Hoppas så att det inte händer något!! Ska på inskrivning 13/10 så det är några veckor till!

Mår bra nu, har inte varit illamående på hela helgen... iofs låg jag på soffan mest hela tiden i lördags men idag har det varit full fart!

ny jobbvecka imorgon, ska lägga mig nu framför en bra film och ladda batterierna!!
  • Fröken Löken
    FruganH skrev 2010-10-03 20:04:58 följande:
    vad tråkigt! Jag tycker inte du verkar speciellt ung, har vänner som varit betydligt yngre när de fått barn!!
    Jag tror de blir glada när det väl kommer till kritan, tror inte du det!? Det är ju så lätt att ha åsikter innan man vet något annat...
    är detta deras första barnbarn?