FruganH skrev 2010-10-02 10:21:38 följande:
Jadu, mamma sa lite grejer när jag var med henne en helg för några veckor sen som gjorde att jag förstod att hon inte skulle tycka det var en glad nyhet att vi ska ha barn..
Bl.a. kommer dom nog tycka att vi är lite dumma som skaffar barn när vi är så unga. Sen så har jag inte fast jobb heller (än) och sambon är klar med sin utbildning i januari. Sen har dom säkert en ännu fler argument mot att vi skaffar barn.. Men jag vet inte.. Hoppas att dom kan bli glada för vår skull iallafall, men jag vet inte. Tycker dom något annat så kommer jag få höra det (om och om igen)..
Jag förstår att det är jättebra om man har allt praktiskt med jobb och sånt löst, men jag har ett heltidsjobb som jag garanterat kommer få förlängt på så det är inga problem och sambon kommer vara kille i ett kvinnodominerat yrke, så jag tror att han har väldigt stora chanser att få ett jobb eftersom killar är väldigt efterfrågade där..
Så jag är inte så orolig, vi har ju ändå 5 månader på oss att lösa hans jobbsituation innan bebisen kommer och vi har sparade pengar om det händer något och han inte får jobb med en gång..
Jag har en mamma som sa liknande saker i somras. Då har vi ändå fast jobb båda två, vi börjar bygga hus nu o vi är gifta...Men hon hade en hel massa argument till varför vi bör vänta med barn...är som sagt inte nått sugen på att berätta för henne...vi bor inte i samma stad så träffas inte så ofta. Men funderar på att säga det till henne på tele. Börjar hon snacka då så kan jag lägga...Liksom markera att jag inte tycker det är oki...Nu var detta inte planerat, då vi egentligen vill ha huset klart först. Men nu blev det så, så då är det väl meningen...men visst är det jobbigt när de håller på så...