• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • minya
    Lovelyness skrev 2010-09-28 11:57:13 följande:
    Att folk skriver om symtom på missfall behöver ju inte bara vara oroande eller negativt heller, det kan också vara lugnande om man får samma symtom själv och det visat sig att det gått bra för den i tråden som hade samma symtom innan.
    sure thing Drömmer
  • Fru J

Hej allihop!
    Det är såå roligt, har varit bortrest en vecka och kommer hem och det är så kul att läsa ikapp alla inlägg, vilken aktivitet det är!!

Dock blev resan till Kreta lite mindre lyckad när det gällde maten. jag klarade inte dofterna från maten så jag levde på melon och bröd i en vecka. Så fort jag kände lukten började jag må illa....usch och fy! INte hjälpte postafen heller. Väldigt skönt att vara hemma igen, tyvärr är jag lite känslig för vissa dofter fortfarande, men det finns många maträtter som jag iaf kan äta
    Hoppas verkligen att illamåndet går över i tredje månaden....

• magnolias

Här är en till plussare!!! Har gjort tre test: ett negativt, sedan ett positivt (dessa två var med apotekets tester) och idag ett sista med blodprov för att vara på den säkra sidan!

BF Maj 2011 :)

• Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2010-09-27 20:12:24 följande:
    Tjejer jag har fått en fastttt tjänst. Jag har fått ett joobbbbbbb eller de hade jag hade jag innan, men nu fast tjänst.
    Chefen som hatar föräldra lediga vet inte att jag är gravid hehehehhehe
    Kommer bli hemskt
    Hihi är lite i samma sits fick fast tjänst 13 augusti..har ingen aning om hur min chef känner inför gravida :S
  • Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2010-09-27 20:12:24 följande:
    Tjejer jag har fått en fastttt tjänst. Jag har fått ett joobbbbbbb eller de hade jag hade jag innan, men nu fast tjänst.
    Chefen som hatar föräldra lediga vet inte att jag är gravid hehehehhehe
    Kommer bli hemskt
    Glömde ju säga GRATTIS!!!
  • LiAnnA
    magnolias skrev 2010-09-28 12:22:45 följande:
    Här är en till plussare!!! Har gjort tre test: ett negativt, sedan ett positivt (dessa två var med apotekets tester) och idag ett sista med blodprov för att vara på den säkra sidan!

BF Maj 2011 :)
    Ohh, GRATTIS!!
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-28 13:17:44 följande:
    Hihi är lite i samma sits fick fast tjänst 13 augusti..har ingen aning om hur min chef känner inför gravida :S
    fast de kan ju inte göra nått, men nog bättre att tala om tidigare så de hinner skaffa ersättare än att dra ut på det. De skulle jag själv uppskatta, skulle någon komma jättesent så skulle jag bli galen  
  • MissSindra

Var på inskrivning idag. Blir inget VUL för att se hur långt gången jag är. Vi bollade fram och tillbaka och kom fram till att jag nog blir beräknad 7 maj fast jag själv tror mer på 15 maj så vi får se vad UL säger sen.
    Kräks som bara den nu hela tiden men tack och lov så har jag tabletter kvar från när jag väntade sonen så klarar mig. De hjälpte inte då men nu verkar de funka. Lergigan Comp om någon annan ska till läkaren så vet ni vad ni kan fråga efter. Det är mot illamående.

Fick UL tid i början på dec så det känns skönt att ha det klart.

Allt såg bra ut annars.

• Jean
    TheLove skrev 2010-09-28 06:37:54 följande:
    Fy vilken elak människa! Såna blir man ju bara förbannad på! Varför liksom? Skit i henne och stanna hemma om du må dåligt :( Jag var ny på mitt jobb och hade precis blivit gravid och blev sjukskriven så chefen sparkade mig... Så får man ju inte göra :S Jag orkade dock inte ta kampen då...
    Tack Lovelyy! Skont att hora nan annan saga stanna hemma. Fick tyvarr ringa in sjuk for idag med. Jag fattar inte att man kan ma sa daligt! Kan inte gora mer an att ligga pa soffan och titta pa tv. Ga pa toa fixa mat osv kanns som en plaga. Ska man ga till sin lakare??? Behover dock nog inget sjukintyg eftersom jag ar vikarie och far inte ett ore nar jag ar hemma.

Va hemskt de maste kants att fatt sparken for att man mar daligt pga gradivitet. Forstar att du inte orkade gora natt at de. Har inte pratat med haxan igen men om hon ringer och ar elak igen sa ska jag be min man ta telefonsamtalet, han ar sjalv "chef" over manga anstallda sa han ar jakligt bra att ta konflikter pa ett profisionellt satt. Han skulle nog fa henne att kanna sig dum ganska snabbt! =)
  • Jean
    carwho skrev 2010-09-28 09:30:01 följande:

Ni som varit på VUL - när har ni varit det? I vilken vecka??
    I vilken vecka är det liksom lönt och gå på VUL/UL? Så att man ser / hör något??

Grejen är den att detta är såå overkligt för mig. Vi tänkte om vi skulle gå på VUL/UL hos en privatgyn i grannstaden så kanske det blir mer verkligt..... Jag kan liksom inte tro att detta är sant. Ja asså jag vet inte. Skum känsla... Är det någon som känner likadant??

Vi var pa varat forsta i v.6 +2. Sag da sacken med den lilla i och aven hjartslag pa 119bpm. =)