• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • 2barnsmammaaa

Samma här faktiskt, gick in i v.7 i lördags och jajjemän, morgonillamåendet har börjat... Eller ja nu är det förmiddag och jag mår fortfarande illa... ! Men jag gillar det! :) Var så orolig innan när jag itne hade några symptom alls.

♥ BF 28 MAJ 2011 ♥
  • Fröken85
    gosensgos skrev 2010-10-04 09:54:38 följande:
    JAg är 40 och ska INTE göra något CUB test, ej heller fostervattens/moderkaksprov.
    När man är över 35 kan man i de flesta lansting bli "erbjuden" att göra CUB.
    Varför göra CUB test om man dessutom är under 35?
    Har ni högre risk på något sätt eller varför?  
    Undrande..

I mitt landsting erbjuds alla oavsett ålder att göra KUB nu. Det har ändrats sen jag fick min dotter -08. Vi har valt att göra det främst för att få se liten på UL i vecka 12 (jag vet att det är fel anledning) och sen att vi vill göra testet. Om det skulle vara något fel kan vi ta ställning och förbereda oss mer.
  • lillmaggen77

Hej!
    Ni som funderar på nupp/ kub - test;
    Man kan göra endast ett NUPP test, koll av nackens tjocklek
    eller KUB som innehåller NUPP samt ett blodprov

Hoppas det gav någon en förklaring :)
    Ska själv göra endast NUPP o om doktor Anders Selbing anser att det finns anledning att utreda vidare gör jag det då!
    Lycka till alla som väljer att göra eller inte göra diverse tester :)

• jakeline

Vi ska inte göra några sådana test alls. Tycker det känns onödigt då vi inte har någon anledning till det. Gjorde det inte förra gången heller. Vi är 30 och 32 (snart). 

Ugg igår mådde jag illa i princip hela dagen, var förjävligt. Däckade i soffan vid åttasnåret med sonen sovande på mig. :P rätt skönt. Jag är så dålig på att äta ordentligt när jag är hemma. Vi är på semester den här veckan, superskönt! Just nu befinner vi oss hos svärfar i Hälsingland men på torsdag bär det av till Värmland och en av mina nätvänner. Spännande värre.  

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • talare
    2barnsmammaaa skrev 2010-10-04 10:38:14 följande:
    Samma här faktiskt, gick in i v.7 i lördags och jajjemän, morgonillamåendet har börjat... Eller ja nu är det förmiddag och jag mår fortfarande illa... ! Men jag gillar det! :) Var så orolig innan när jag itne hade några symptom alls.
    det kommer du ångra haha!
  • FruganH

Har en vecka på oss för att bestämma om vi vill göra KUB test eller inte. Eftersom vi inte tillhör riskgruppen så får vi ju betala för testet själv i sådana fall.

Vad vi vet så har vi ju inget i släkten som tyder på att det skulle kunna vara något, men samtidigt så kan det väl inte bara vara ärftligt om risken stiger i takt med ålder? Eller tänker jag helt fel?

• Sommarnatt2010
    skalbagge skrev 2010-10-04 07:44:30 följande:
    Varför ska ni göra KUB? Trodde det var något man gjorde om man var över 35 år? Jag är 30 år kommer vara 31 när bebis kommer, borde jag oxå¨göra det?

Här i mitt landsting blir alla rebjudna det..så gör det för att se att det verkligen ligger nått där inne... =)
  • Sommarnatt2010
    2barnsmammaaa skrev 2010-10-04 10:38:14 följande:
    jag förstår precis..har mått dåligt sen + o så i helgen försvann alla syptom nu är jag jätte nojjig över att nått ska vara fel med liten där inne :S
    Hoppas faktiskt att mitt illamående kommer tillbaka, visst det va jobbigt...men det kändes ändå bättre...Jag har inte symptom alls, känner mig inte det minsta gravid längre :S
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-04 13:29:50 följande:
    jag förstår precis..har mått dåligt sen + o så i helgen försvann alla syptom nu är jag jätte nojjig över att nått ska vara fel med liten där inne :S
    Hoppas faktiskt att mitt illamående kommer tillbaka, visst det va jobbigt...men det kändes ändå bättre...Jag har inte symptom alls, känner mig inte det minsta gravid längre :S
    spökveckorna brukar falla in också, då kroppen har vant sig vid det som sker och blir mer "stabil" njut istället för snart innan du ens vet ordet av så kommer nästa våg och då är man inte lika nöjd längre haha. 
    Så ta de lugnt du, passa på att njuta av graviditeten när du kan, ju längre fram vi kommer ju mindre njutning blir det