• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • minya
    carwho skrev 2010-10-05 10:48:53 följande:
    Antar att detta kan räknas som ett typiskt graviditetstecken eller?

Igår var jag sugen på ngt gott, visste inte riktigt vad så gick o grävde i skåpet. Hittade en påse med lösgodis i som jag började rota i och hittade en röd godis. Såg ut som ett "hallon" fast i storlek med Gott&Blandat godisarna. Vet att den är god... Stoppar in den i käften o i nästa ögonblick håller sambon på o garva ihjäl sig åt mig o mina miner. Den smakade SURSTRÖMMING !!!! Guld i mun Fyyyyy vad äckligt !!! Asså nu tycker inte jag att surströmming är såå äckligt (kan äta det om det bjuds typ) men när man tar en godis i käften o det smakar surströmming - då är det äckligt !!
    hahaha tycker ALLT smakar äckligt om de är nått annat än vad man trodde, typ tar ett äpple och de smakar apelsin så spyr man ju rakt ut av bara chocken  
  • MissSindra

Idag blir det koll på bebben/magen för min del. Har tid 14.30 på gynakuten.
    Har haft jätteont och kramp i nere magen hela helgen och det fortsätter nu med
    så ringde in och de gav mig en tid idag för att kolla läget.
    Så hoppas allt är ok nu =)

• Jean

Fy f*n va dum jag ar!!! De anda jag har haft sug efter har varit kalla frankfurts typ hotdogs men jag var lite orolig att jag inte fick ata dom. Men min man sa att dom var ju tillagade redan sa de gick ju bra att ata.
    Sa sitter jag och ater korvar och pratar med min kompis som sager men de far du val inte ata................. Och visst visar de sig att de inte ar bra!!! OMG panik eller!!! Typ samma sak som opastoriserad ost, kunde jag ju lika garna atit lite castello hade ju varit mycke godare....

Usch nu mar jag riktigt daligt.... Och all symptom ar som bortflugen idag..... Borjade med korvarna i fredags.....

• jakeline
    MissSindra skrev 2010-10-05 11:47:32 följande:
    Idag blir det koll på bebben/magen för min del. Har tid 14.30 på gynakuten.
    Har haft jätteont och kramp i nere magen hela helgen och det fortsätter nu med
    så ringde in och de gav mig en tid idag för att kolla läget.
    Så hoppas allt är ok nu =)
    håller tummarna!
    carwho skrev 2010-10-05 10:48:53 följande:
    Antar att detta kan räknas som ett typiskt graviditetstecken eller?

Igår var jag sugen på ngt gott, visste inte riktigt vad så gick o grävde i skåpet. Hittade en påse med lösgodis i som jag började rota i och hittade en röd godis. Såg ut som ett "hallon" fast i storlek med Gott&Blandat godisarna. Vet att den är god... Stoppar in den i käften o i nästa ögonblick håller sambon på o garva ihjäl sig åt mig o mina miner. Den smakade SURSTRÖMMING !!!! Guld i mun Fyyyyy vad äckligt !!! Asså nu tycker inte jag att surströmming är såå äckligt (kan äta det om det bjuds typ) men när man tar en godis i käften o det smakar surströmming - då är det äckligt !!
    hahaha... har som tur var inte det problemet... :P men fyyy surströmming... jag skulle ha spytt för det är bland det värsta jag vet. Fyyyyyy.... mår illa av bara tanken. Kräks
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • gulliguld

Hej!! finns de nån annan tråd för maj mammor ,där mammor runt Göteborgs området finns på?

:)

• maj09

Vi har också köpt ett hus! Känner mig så lycklig för det! Lillan kommer att få ett eget rum och liten i magen kommer redan att ha ett eget rum när h_n kommer till jorden. Det ska bli så skönt med en egen trädgård som de små kan springa runt i. Vi har tillträde den 15 december! =)

Just idag känns det bättre med mitt illamående också. De senaste dagarna har jag mått för j-igt... Det kommer krypande om eftermiddagarna. Hoppas det håller sig borta idag!

• talare
    maj09 skrev 2010-10-05 13:47:59 följande:
    Vi har också köpt ett hus! Känner mig så lycklig för det! Lillan kommer att få ett eget rum och liten i magen kommer redan att ha ett eget rum när h_n kommer till jorden. Det ska bli så skönt med en egen trädgård som de små kan springa runt i. Vi har tillträde den 15 december! =)

Just idag känns det bättre med mitt illamående också. De senaste dagarna har jag mått för j-igt... Det kommer krypande om eftermiddagarna. Hoppas det håller sig borta idag!
    grattis till huset!
  • MissSindra

Japp det gick bra. Och äntligen fick jag ett datum som inte bara är gissat. Så är bara i v 7+3 istället för 9+2 som bm tyckte vi skulle räkna på. Så det känns skönt att veta. Nytt BF är nu 22 maj =).
    Bebben var 12,5 mm lång och hjärtat pickade på fint.

• FruganH
    gulliguld skrev 2010-10-05 11:55:46 följande:

Hej!! finns de nån annan tråd för maj mammor ,där mammor runt Göteborgs området finns på?

:)

Ingen aning faktiskt, men jag bor också i Göteborg så finns det fler så kanske man kan starta en?
  • frau M

Jag tål ingenting som är sött. Mår bara mer illa av det. Smakar socker sött klibbigt i munnen på mig. Usch! Det enda jag vill ha nu är lime! Kan äta det istället för apelsin. Nyss pressat ner en massa limesaft i ett glas vatten. Gott!
    Mår illa av typ allt numera. Kan knappt sitta på bussen, eller gå på stan. För många lukter. Blä!

Ska på inskrivning på fredag.