• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • talare
    tove83 skrev 2010-10-05 19:50:47 följande:
    blev super glad idag över ett telefonsamtal!!!

min stora syster ringde och berättade att jag ska bli moster,det ska du med svarade jag henne då!!haha så jäkla skoj,vi har skojat att vi ska vara latte morsor tillsammans=)

hon ska ha runt 28:e april och jag ska ha i runt 11:e maj

så nu vet jag vad hon och jag ska göra till våren/sommaren!!!
    vad kul!
    FruganH skrev 2010-10-05 19:40:30 följande:
    Samma här! Sött är inget jag är sugen på alls.. åt däremot citron idag till maten och DET var supergott! Får nog köpa hem lite citron och även testa lime då Glad
    vad gott det låter med citron!
  • down under

Jag kommer flytta till Uddevalla om 4 veckor... någon annan som bor i närheten där kanske?

• minya
    Mary skrev 2010-10-05 19:46:24 följande:
    Ok. Skönt att höra. Min mamma har tydligen också mått oförskämt bra under sina graviditeter, så vi får hoppas på att allt är som det ska :)
    de är samma här, första kände jag absolut ingenting, skulle inte ens märka att jag vore gravid om de inte vore för magen. Och den kom inte förs vid vecka 30 så hade knappt nått att gå på där ens, men var aldrig orolig. 
    De är när man sitter här och läser om alla hysteriska inlägg om kanske mf eller de som fått mf som man blir orolig själv känner jag. Så de inläggen hoppar jag alltid över  

men denna så var jag extremt illamående i början, och växrk och allt som dom hittat på. Men nu för någon vecka sen så bara försvann allt helt plötsligt, så nu njuter man så länge det varar  
  • Mary
    minya skrev 2010-10-05 20:52:04 följande:
    de är samma här, första kände jag absolut ingenting, skulle inte ens märka att jag vore gravid om de inte vore för magen. Och den kom inte förs vid vecka 30 så hade knappt nått att gå på där ens, men var aldrig orolig. 
    De är när man sitter här och läser om alla hysteriska inlägg om kanske mf eller de som fått mf som man blir orolig själv känner jag. Så de inläggen hoppar jag alltid över  

men denna så var jag extremt illamående i början, och växrk och allt som dom hittat på. Men nu för någon vecka sen så bara försvann allt helt plötsligt, så nu njuter man så länge det varar  
    Okej. Intressant det där med att det är olika från gång till gång. Undrar vad det beror på?
    Så sant att man bli orolig av att läsa vissa saker här på FL som man kanske aldrig skulle ha tänkt på annars... Men samtidigt känns det bra att veta att saker kan gå snett och att det inte är helt ovanligt under tidig graviditet...
    Ja, det är väl njuta man ska göra, men vågar inte riktigt än... Men snart så! Kanske jag börjar tro mer på det hela när vi varit på inskrivning på måndag :) När har du inskrivning?
  • minya
    Mary skrev 2010-10-05 22:09:23 följande:
    Okej. Intressant det där med att det är olika från gång till gång. Undrar vad det beror på?
    Så sant att man bli orolig av att läsa vissa saker här på FL som man kanske aldrig skulle ha tänkt på annars... Men samtidigt känns det bra att veta att saker kan gå snett och att det inte är helt ovanligt under tidig graviditet...
    Ja, det är väl njuta man ska göra, men vågar inte riktigt än... Men snart så! Kanske jag börjar tro mer på det hela när vi varit på inskrivning på måndag :) När har du inskrivning?
    Ja, jag ser de som onödig oro att läsa sånt skulle det bli fel så är de kroppens sätt att säga att de mest troligt ändå inte var ett livsdugligt barn eller annat fel på det. 

jag skrev in mig för 2 veckor sen, ska inte dit nu förs om en månad igen. Hade gärna väntat, känns så onödigt, skrev in mig i vecka 16 med första men nu ville karln min att jag skulle skriva in mig på en gång så för att slippa hans gnatande så vart de tidigare denna gång  

i vilken vecka var du i?  
  • maj09
    tove83 skrev 2010-10-05 19:50:47 följande:
    blev super glad idag över ett telefonsamtal!!!

min stora syster ringde och berättade att jag ska bli moster,det ska du med svarade jag henne då!!haha så jäkla skoj,vi har skojat att vi ska vara latte morsor tillsammans=)

hon ska ha runt 28:e april och jag ska ha i runt 11:e maj

så nu vet jag vad hon och jag ska göra till våren/sommaren!!!
    Härligt! Grattis! Min dotter fick en kusin 6 dagar innan hon kom till världen.. =)
    talare skrev 2010-10-05 14:45:29 följande:
    grattis till huset!
    Tack så jättemycket Talare!
  • jakeline
    tove83 skrev 2010-10-05 20:00:11 följande:
    känns super faktiskt super skönt då jag inte känner super många här där vi bor eller som ska ha eller har barn!!
    jag bor utanför gbg vart bor alla??
    jag bor utanför stockholm. 

Längtar lite till inskrivningen, en och en halv vecka kvar nu... Nu har illamåendet blivit värre på kvällen istället för under dagen. Lite drygt när man vill vara social, men bara orkar ligga på soffan och sucka... :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • minya

lärt mig något nytt idag, att absolut inte, INTE ha min dator liggande tryckt precis under revbenen. 
    helt plötsligt så spyr jag bara rakt ut, utan förvarning, mådde inte ens illa. Kände lite innan att magen knöt sig så jag flyttade datorn och de vart lite bättre, men tydligen inte tillräcklig. 
    Ny erfarenhet, första gången jag spyr under en graviditet, hoppas de blir den sista också.

de var den maten liksom, mumsade i mig kladdkaka så magen vart fort full igen  

• jakeline
    minya skrev 2010-10-06 11:58:39 följande:
    lärt mig något nytt idag, att absolut inte, INTE ha min dator liggande tryckt precis under revbenen. 
    helt plötsligt så spyr jag bara rakt ut, utan förvarning, mådde inte ens illa. Kände lite innan att magen knöt sig så jag flyttade datorn och de vart lite bättre, men tydligen inte tillräcklig. 
    Ny erfarenhet, första gången jag spyr under en graviditet, hoppas de blir den sista också.

de var den maten liksom, mumsade i mig kladdkaka så magen vart fort full igen  
    haha varför har du den där uppe? Min ligger alltid på bordet, eller så sitter jag vid en stationär... Är lite nojig för strålning... Du kanske ska införskaffa ett sådant laptopbord... :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-06 12:02:40 följande:
    haha varför har du den där uppe? Min ligger alltid på bordet, eller så sitter jag vid en stationär... Är lite nojig för strålning... Du kanske ska införskaffa ett sådant laptopbord... :P 
    satt med bena uppdragna så den lutade mot benen med skärmen och själva bordet mot revbenen, den är så varm och go ju så brukar ha den så
    Jag har ju en stationär  också med trådlöst tangentbord, men jag är så bekväm med att sitta i en mjuk soffa eller sängen istället för en kontorsstol Drömmer