• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • SannaSanna

Jag går också hos privat... men det skiljer sig säkert även där. Härligt att ni fick se iallafall! Längtar verkligen!

• isolande
    Fröken Löken skrev 2010-11-11 11:57:35 följande:
    När vi lyssande på hjärtljuden hade BM en liten apparat, typ som en mikrofon som var kopplad till en högtalare, den körde hon ganska långt ner (nästan vid håret) och där slog det på fint!! Har nästan inte smält eller fattat det än!!!!

Vi har varit på tre besök hos BM redan (+glukosbelastning så fyra då), har RUL 2/12 sen ska vi till BM igen 4/1.
    Det verkar lite med bara två besök om man är förstföderska!? Eller?

BM sa till mig att kolla runt på nätet och det verkade som att hon själv tyckte det var ganska kul att diskutera på forum och så! Men lite sunt förnuft har man väl ändå och tror väl inte blint på allt som står??
    Märkligt att det kan vara så olika... Nåja, jag är inte så nojjig av mig så jag antar att man får ringa till BM om man skulle vilja komma fler ggr. Och så har jag ju FL, som med lite sunt förnuft faktiskt svarat på mycket av de frågor jag haft under tiden Glad
  • Sommarnatt2010

Jag var först på ett hälsosamtal o sen inskrivning detta skedde innan v 10...Nu ska jag inte träffa BM förrens i feb...RUL blir nog runt jul...Vet inte om jag tycker hon är bra eller inte..Men hon slutar i mars så då får jag ändå en ny...den andra hoppas jag är super för henne kommer man nog träffa mer..Man går väl tätare på slutet...

• Jean

16 veckor idag!!!! =) 4 hela manader, kanns helt underbart! In i vecka 17 och snart ar de dags for UL igen... =) Firade med en big shopping pa grav butiken topp, ellen mcpherson bh (rekomenderar), shorts, kofta och klanning. Yay! Maste satta ut ett kort pa min bump snart...

Angaende allt prat om hur manga besok alla har osv. Sa min kompis att man bara far 1 UL i Sverige under hela gradiviteten. De kan val inte stamma?? De ar val fler av er som redan haft ett par?
    Har i australien sa har man de vanligen var 4:de vecka men jag ska ha var 8:de for jag ska varva med att ga till BM pa mitt sjukhus, sa jag lar kanna dom som formodligen kommer forlosa mig om allt gar som de ska.
    Sa nasta UL ar 23 nov vilket blir mitt 3:de sen RUL den 1 dec, langtar sa till att fa se den lilla!

Fick dom basta nyheterna nagonsin igar! Min bror som ar 9 ar aldre an mig ska ocksa ha barn och ar 8 veckor bakom oss. Forklarar en del varfor han lat lite chockad nar jag beratta 3 veckor sedan. Han ar de sista jag trodde skulle stadga sig sa stor surprise! Coolt att vara barn kommer vara lika gamla! Onskar sa jag kunde vara hemma i sverige nar hans lilla kommer....

• maj09

Funderar också över antal besök på MVC.. Jag har samma BM som förra gången och kommer att ha precis lika många kontroller den här gången. Det känns skönt att vara lika högprioriterad andra gången.

Kan inte ni andra "kräva" att få komma mer regelbundet om ni vill det?

• LillEm

Jag var på inskrivning i v. 10 (är nu i v. 15) och min BM var otroligt trevlig. Jag har tidigare i mitt liv behandlats för anorexi och jag var rädd för att hon skulle döma mig eller säga något elakt. Jag mår bra idag och skulle aldrig skada mitt barn men visst är det kämpigt ibland men det tror jag att de flesta känner.
    Jag är inbokad för UL och hjärtljud den 9/12 (v. 19) och det känns som väldigt sent. Ibland undrar jag över om jag verkligen är gravid då jag inte har fått någon mage än... men med tanke på den bröstspänning och illamående som jag har haft under de första tre månaderna så får jag väl hoppas på att det är en liten krabat där inne Glad

• 2barnsmammaaa

Det vanligaste i Sverige är ett ul. Annars får man oftast betala eller om det hänt nått innan.. Jag tycker ändå det är bra eftersom man inte vet hur barnen faktiskt reagerar på alla ultraljud. Klart att det är skitkul att titta på dom små dock :)

• JosefineK

Hàr i Italien gòr man mànga fler ultraljud. Jag àr i 16:e veckan och har redan gjort 3!

Fòrsta vecka 5 (fòrsta gynbesòket), ett i vecka 7 (fòr att lyssna pà hjàrtljuden, detta eftersom jag inte hade ngra graviditetssymptom alls) och ett i vecka 13 (kubb). Nàsta blir i vecka 20 (morfologiskt) och sen sista i vecka 32 (tillvàxt). Av dessa àr 3 stycken gratis om man gòr dom pà sjukhuset.

Vad jag vet finns inga bevis fòr att barnet kan ta skada av ultraljud àven om mycket forskning gjorts. Och jag tror ju inte att italienska mòdravàrden (som faktiskt àr vàldigt bra) skulle gòra sà mànga om det var skadligt eller riskfyllt.

• carwho

Idag var vi på UL - allt såg bra ut. En livlig rackare där inne! Ca 6 cm lång o hjärtat slog fint. Går inte ens o beskriva känslan nu !!!!! Hjärta

*** Bf 2011-05-29 ***
  • JenLyckan

åhh allt detta snack om UL, får mej ju att bara längta ännu mer!! julen kommer iaf tidigt i år för mej :) 21 dec  e min tur för UL ;D