• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH
    skalbagge skrev 2010-11-13 17:14:25 följande:
    Jag undrar om någon kan känna livmodern utanpå magen? Känner ni kanten, eller hur känns den?

Jag kan inte känna mer än att det är hårt.
    Känner samma som dig. Tycker inte jag känner någon "kant" direkt men man känner ju vart det hårda börjar. Så jag har bara antagit att det är livmodern Glad
  • Sofi 79

Jag har jätterolig mage på morgonen. Känner igen det från min förra graviditet. Det blir liksom som en hård bula på ena sidan (den jag legat åt) mellan höften och magen.
    Jag har varit övertygad om att det är livmodern som drar ihop sig så, men har börjat fundera på om det inte är urinblåsan som liksom inte får plats och halkar uppåt när den är full på morgonen. För livmodern borde rimligtvis inte kunna åka upp en våning bara på morgonen.
    Roligt ser det ut i alla fall. 

• 2barnsmammaaa

Sofi jag har alltid det så ocskå eller ja iaf under alla 3 grav. Jag har nog tänkt att det är bebisen som är bulan hihi

• Åsasåsa

Jag upptäckte också den bulan i morse Tungan ute

• 2barnsmammaaa

Sofi jag har alltid det så ocskå eller ja iaf under alla 3 grav. Jag har nog tänkt att det är bebisen som är bulan hihi

• Fröken Löken

är det någo mer som känner att humöret har förändrats?

Jag känner mig tyvärr så himla ARG!! Fattar inte, retar upp mig på småsaker och skulle kunna knivhugga någon för att den gör något konstigt... bara MÅSTE skälla ut folk till höger och vänster... det är SKITJOBBIGT!! Värsta PMS-kärringen ju!!
    Kan man få hjälp mot det?

• jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-11-14 20:10:36 följande:

Jag känner mig tyvärr så himla ARG!! Fattar inte, retar upp mig på småsaker och skulle kunna knivhugga någon för att den gör något konstigt... bara MÅSTE skälla ut folk till höger och vänster... det är SKITJOBBIGT!! Värsta PMS-kärringen ju!!
    det hör väl till att man har ett häftigt svängande humör när man är gravid. Jag känner mig mer lättirriterad den här graviditeten jämfört med förra, men det beror väl mer på at tman är trött redan från början för man har en liten en hemma. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sofi 79
    Fröken Löken skrev 2010-11-14 20:10:36 följande:

Jag minns från förra gången att jag reagerade mer på saker. Inte så att jag blev obefogat arg, utan bara mer arg när jag hade anledning till det. Så istället för att låta saker bero blev det liksom små utbrott istället.
    Då tänkte jag som så:
    Dels har jag ett ansvar att tänka efter och fundera över hur mycket reaktion som är befogat på riktigt. Man kan ju välja en lägre grad av reaktion än det man egentligen känner för.
    Dels har omgivningen också ett ansvar. Om man vet att någon är extra känslig behöver man ju inte provocera i onödan. Dumt att göra någon ledsen liksom. Särskilt om man sen säger "hoppsan, jag ser att hormonerna hoppar runt". Ja man låt bli att retas då, liksom
  • Lovelyness

Jag fick totalutbrott i fredags på min stackars man som råkade stå i vägen för min ilska, sen la jag mig under täcket och grät haha känslostorm. 

Idag fick jag höra lilla loppans hjärta! :) 

• Kottemor

Imorgon är det dax för MKP, håll tummarna för mig!
    Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!