• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    MammasGos skrev 2010-11-17 08:00:51 följande:
    Vi har fått ul-tid den 16 dec. Längtar sååå! Som alla andra så klart hihi

Ska ni ta reda på vad det blir eller ska det bli en surprise?
    Vi ska nog inte ta redap å det denna gången....gaaah, jag kommer nyfikna ihjäl mig! *s*
    Vi har också den 16 december, visst känns det som en halv evighet dit? Glad
  • FruMadde4barnTätt

álla 3 gånger har jag vetat könet. min man visste könet första gången bara.
    denna gång vill inte min man veta könet och jag ska försöka hålla mig ifån att ta reda på det

jag tycker det närmar sig ultraljud, snart december ju...och jag har nog ultraljud runt 20 december.....
    längtar ditHjärta
    när får man reda på när man ska på ultraljud, jag är i v.14 eller 13+3, de skickar väl snart en tid...

• FruMadde4barnTätt

kottemor
    skönt att moderkaksprovet gick bra.

• jakeline
    MammasGos skrev 2010-11-17 08:00:51 följande:
    Vi har fått ul-tid den 16 dec. Längtar sååå! Som alla andra så klart hihi

Ska ni ta reda på vad det blir eller ska det bli en surprise?
    Vi ska nog inte ta redap å det denna gången....gaaah, jag kommer nyfikna ihjäl mig! *s*
    har den 14e och ska inte ta reda på könet. det får bli en glad överraskning. Även om jag är lite sugen så sa mannen ifrån och jag tycker det är bättre att ingen vet då.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • JosefineK
    jakeline skrev 2010-11-17 11:36:30 följande:
    har den 14e och ska inte ta reda på könet. det får bli en glad överraskning. Även om jag är lite sugen så sa mannen ifrån och jag tycker det är bättre att ingen vet då.
    Jag har ocksà den 14:e och vi ska ta reda pà kònet (de sa redan pà kubb att det till 90% sàkerhet àr en kille). àr bara sà nyfiken pà varfòr man inte vill veta?  Vi skulle inte kunna hàlla oss! Kan knappt hàlla oss till den 14:e december..
  • FruMadde4barnTätt

Josefin
    kan ju vara spännande att inte veta, man kan spekulera om könet längre och när barnet föds så är det ju en spännande överraskning

• jakeline
    JosefineK skrev 2010-11-17 12:16:44 följande:
    Jag har ocksà den 14:e och vi ska ta reda pà kònet (de sa redan pà kubb att det till 90% sàkerhet àr en kille). àr bara sà nyfiken pà varfòr man inte vill veta?  Vi skulle inte kunna hàlla oss! Kan knappt hàlla oss till den 14:e december..
    Jag tyckte det var såå spännande förra gången att inte veta. Inga förutfattade meningar, liksom. Det spelar ju i alla fall ingen roll vad det är som kommer ut... Men jag kan förstå varför man vill veta. Dock kan jag inte förstå de som namnger sina barn redan innan de kommit ut. Vi hade iofs bara ett killnamn, så det var jättekämpigt, men det kom ut en Éomer så det var ju bra. Hade varit knepigt om det varit en Kurt... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • JosefineK
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-11-17 12:19:06 följande:
    Josefin
    kan ju vara spännande att inte veta, man kan spekulera om könet längre och när barnet föds så är det ju en spännande överraskning
    Jo absolut. Jag menade egentligen inte ordagrant att jag inte fòrstod utan att jag har svàrt att sjàlv tànka mig att inte veta. Det var alltsà ingen kritik riktat mot de som inte tar reda pà det. 
    Min syster och hennes man te.x tog inte reda pà kònet, men efteràt àngrade de sig nàr de fòrstod hur mycket det var kvar att kòpa, de hade ju bara vita och beiga klàder och accessoarer. Andra barnet kommer de absolut ta reda pà kònet sàger dom.

Jag tror att anledningen till att mànga inte tar reda pà kònet  i Sverige àr att man màste gà privat och betala extra. Tror nog att fler hade gjort det om barnmorskan pà rutin UL fràgat ràtt ut om man ville veta och dàrefter kunnat beràtta det. Hàr ser man ju ofta sjàlv vad det àr eftersom ultraljudet i vecka 20 àr i 3D...
  • Sofi 79

Jag skulle gärna vilja veta könet. Dels för att det är mysigt att börja bilda sig en uppfattning om vem som är där inne, dels för att slippa alla spekulationer. Jag tycker att det är jobbigt när folk säger "hoppas att det är en xx, för då..." etc. Känns som en massa outtalade krav att leva upp till. Bättre då att kunna förekomma och säga att vi väntar en "xx" så får folk bara bli glada för vad det är. Någon som förstår?

• FruMadde4barnTätt

Sofi
    jag förstår dig, kan också känna så