• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • amisej
    Kottemor skrev 2010-11-15 18:42:51 följande:

Imorgon är det dax för MKP, håll tummarna för mig!
    Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!

Håller tummarna..
    Kommer säkert gå jätte bra ska du se... ;)
  • Kottemor
    amisej skrev 2010-11-15 18:44:20 följande:
    Håller tummarna..
    Kommer säkert gå jätte bra ska du se... ;)
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Lovelyness

Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!

Håller alla mina tummar för dig!
  • FruMadde4barnTätt

kottemor
    hoppas det går bra

• Mary

Du får berätta sen hur det var. Hur det kändes osv?
    Det kommer går jättebra :)
  • Fröken Löken
    Sofi 79 skrev 2010-11-15 08:32:37 följande:
    Jag minns från förra gången att jag reagerade mer på saker. Inte så att jag blev obefogat arg, utan bara mer arg när jag hade anledning till det. Så istället för att låta saker bero blev det liksom små utbrott istället.
    Då tänkte jag som så:
    Dels har jag ett ansvar att tänka efter och fundera över hur mycket reaktion som är befogat på riktigt. Man kan ju välja en lägre grad av reaktion än det man egentligen känner för.
    Dels har omgivningen också ett ansvar. Om man vet att någon är extra känslig behöver man ju inte provocera i onödan. Dumt att göra någon ledsen liksom. Särskilt om man sen säger "hoppsan, jag ser att hormonerna hoppar runt". Ja man låt bli att retas då, liksom
    ja det är ju just det att man reagerar så konstigt på saker och VÄLDIGT starkt!! MEn jag försöker verkligen tänka efter innan jag säger något, jag menar jag kan ju inte göra mig ovän med hela världen Flört

tror dessutom att jag har börjat få foglossning Rynkar på näsan
    har skitont i ländryggen och det strålar ut mot sidorna... står jag still eller sitter så är det ingen fara mer när jag rör mig, ska sätta mig/ställa mig upp eller böja mig ner å ta på mig kläder... sen säger de j att man inte sak röra på sig i onödan eller vad har ni hört?
    Jag kan ju lixom inte bara sitta still på jobbet då jag jobbar med barn...
  • morotsland
    Fröken Löken skrev 2010-11-15 20:30:40 följande:
    ja det är ju just det att man reagerar så konstigt på saker och VÄLDIGT starkt!! MEn jag försöker verkligen tänka efter innan jag säger något, jag menar jag kan ju inte göra mig ovän med hela världen Flört

har skitont i ländryggen och det strålar ut mot sidorna... står jag still eller sitter så är det ingen fara mer när jag rör mig, ska sätta mig/ställa mig upp eller böja mig ner å ta på mig kläder... sen säger de j att man inte sak röra på sig i onödan eller vad har ni hört?
    Gå till en bra naprapat eller sjukgymnast som kan kolla just din rygg och se vad det är, eventuellt ge lite hjälp samt tips om rörelser och övningar!
  • Nojnen

Vi håller tummar och tår för dig!!
    Styrkekramar...
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • jakeline

man ska röra sig lite och ofta har jag hört. Plus sitta ner och klä på sig, så att man ställer sig upp på båda benen, istället för att stå på ett ben så bäckenet hamnar snett. Tänk att du har ett snöra kring knäna när du reser dig så du inte reser dig bredbent.

Jag har börjat få ont i vänster sida när jag sover, redan börjat lägga en kudde mellan knäna, det är sååå skönt!

Kottemor! lycka till!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • FruganH

Min BM sa att foglossningen inte blir värre av att man rör sig, men däremot så kan det ju göra mer ont. Så jag har fortsatt röra mig som vanligt. Självklart så försöker jag vila lite mer ibland när jag känner att det börjar göra mer ont, men det är ju inte alltid så lätt att bara sitta still, precis som du säger.