• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • carwho
    JosefineK skrev 2010-11-17 12:16:44 följande:
    Jag har ocksà den 14:e och vi ska ta reda pà kònet (de sa redan pà kubb att det till 90% sàkerhet àr en kille). àr bara sà nyfiken pà varfòr man inte vill veta?  Vi skulle inte kunna hàlla oss! Kan knappt hàlla oss till den 14:e december..
    Vi vill absolut inte veta i förväg kön, vill att det ska vara en överraskning. Och tror att man hinner köpa kläderna i efterhand. Även så vill vi att det ska vara en överraskning för släkt & vänner.
    *** Bf 2011-05-29 ***
  • solouniko

Förra gången ville vi inte veta, tyckte det var sååå himla spännande att vara ovetandes och "gissa" vad man hade i magen. Den här gången är jag mer kluven, är lite mer sugen på att fråga nu men vi får se. Samtidigt känns det som att det är ju ändå aldrig säkert om man inte gör typ fostervattensprov och då kanske det kvittar ändå, eftersom man inte kan vara helt hundra.

Kanske man får höra tex att det är en flicka också ställer man in sig helt mycket på det också kommer det ut en pojke, då kanske man blir "besviken"? Om ni förstår vad jag menar? Klart man älskar barnet lika mycket oavsett vad, men är man extremt inställd på något av könen och får det andra vet man kanske aldrig hur man reagerar. Så jaa, jag vet inte riktigt hur vi ska göra den här gången. Kanske säger att om dom är 99% säkra så vill vi veta, inte annars

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • jakeline
    carwho skrev 2010-11-17 16:11:56 följande:
    Vi vill absolut inte veta i förväg kön, vill att det ska vara en överraskning. Och tror att man hinner köpa kläderna i efterhand. Även så vill vi att det ska vara en överraskning för släkt & vänner.
    plus att det är lite kul när man har könsneutrala kläder på barnet då folk är så himla intresserade av vilket kön det är. Jag fick en jättefin dress från Fem myror till Èomer, men lila byxor och blårandig tröja med en av de stora rosa elefanterna på... Många ifrågasättningar. :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Fröken Löken
    jakeline skrev 2010-11-17 16:22:37 följande:
    plus att det är lite kul när man har könsneutrala kläder på barnet då folk är så himla intresserade av vilket kön det är. Jag fick en jättefin dress från Fem myror till Èomer, men lila byxor och blårandig tröja med en av de stora rosa elefanterna på... Många ifrågasättningar. :P
    jag är lite inne på ditt när med könsneutrala kläder och saker... det är ju lite spännande vad folk har för förutfattde meningar tycker jag!!
    Jag har ju köpt en röd vagn och gissar att 99% kommer att anta att det ligger en flicka i vagnen... det återstår till den 2 maj att se vad  det blir! :)

Har fått mitt UL ändrat, skulle dit den 2 dec men nu blir det REDAN PÅ TISDAG!!!!!

LÄNGTAR SOM EN TOK!! Ska inte ta reda på könet, även om jag är extremt nyfiken så vill jag ha denna överraskningen. Kanske att vi tar reda på det med nr2 bara för att se om man får en till av samma sort eller hur det blir!
  • carwho

Hör ni tjejer, har ni gått upp ngt i vikt ??
    Jag är i vecka 13 och har gått upp 1 kg hittills... Gick iofs ner 3 kg först så ligger fort på "minus 2 kg" eller hur man nu ska säga..

*** Bf 2011-05-29 ***
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-11-17 17:38:01 följande:
    jag är lite inne på ditt när med könsneutrala kläder och saker... det är ju lite spännande vad folk har för förutfattde meningar tycker jag!!
    Jag har ju köpt en röd vagn och gissar att 99% kommer att anta att det ligger en flicka i vagnen... det återstår till den 2 maj att se vad  det blir! :)

Har fått mitt UL ändrat, skulle dit den 2 dec men nu blir det REDAN PÅ TISDAG!!!!!

LÄNGTAR SOM EN TOK!! Ska inte ta reda på könet, även om jag är extremt nyfiken så vill jag ha denna överraskningen. Kanske att vi tar reda på det med nr2 bara för att se om man får en till av samma sort eller hur det blir!
    vi har en blå vagn vi, köpte en vi gillade istället för att gå på färgen. så även om det blir en tjej får hon ligga i den. I övrigt har vi mycket grönt i bebisklädväg. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Miloxan

Köpte beg vagn i helgen, vinröd eller röd (rozzo hette färgen) och svart...vet inte könet och kommer inte ta reda på det heller vid RUL, det visar sig 2 maj som sagt :) kändes lite tidigt att köpa vagn men jag hittade ju en vi båda gillade så då slog vi till!
  • Vix

Ska på RUL 16 december och om det går och vi får så ska vi ta reda på vad vi väntar Har gjort det de tidigare gångerna och jag tycker att det har varit sååå skönt att veta, det blir så mycket verkligare. Man får ju liksom överraskningen bara lite tidigare

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • skalbagge

Åh lyckans ost som har fått ditt RUL tidigare än tänkt, varför?
    Jag ska den 2 december och längtar verkligen ihjäl mig!!!!!!
  • Lovelyness

Jag är kanske mest nyfiken i hela världen så jag tänker inte ens försöka intala mig själv att inte ta reda på kön... Min man sa i början att han inte ville veta men nu har han helt plötsligt blivit jättenyfiken och vill också veta. Så vi får väl se om den som göra ultraljudet vill berätta, det står på lappen vi fick att de inte tittar efter kön men jag antar att de kanske gör undantag om det är uppenbart...