• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sofi 79

Jag bowlade i fredags och trodde jag drabbats av träningsvärk i skinkan. Men i går kväll när jag skulle vända mig i sängen small det liksom till och jag fick jordens strålsmärta ända från foten och upp genom hela ryggen. Har inte kunnat vända mig eller ligga normalt på hela natten. I morse fick jag gå med foten inåtvänd som en annan horsepundare på väg till jobbet och nu har det börjat släppa lite.
    Min kompis som är massageutbildad tror att det är en liten minimuskel som har kommit i kläm, så nu ska här stretchas och töjas.
    I min stad finns det sjukgymnastik för gravida på vårdcentralen. Får nog ta och ringa dem

• skalbagge
    Kottemor skrev 2010-11-15 18:42:51 följande:

Imorgon är det dax för MKP, håll tummarna för mig!
    Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!

Hoppas verkligen det går eller har gått bra för dig idag!!!!!
  • VillHaLiten

Hej, jag hoppar in här :) är i v. 13 och BF är beräknad 25 maj! Har mått oförskämt bra hitills, de e nästan så man undrar om de finns nåt där inne! Ska på Rul den 22 december och längtar så, har ju inte fått se nåt av vårt knyte än. Ska nån ta influensa vaccinationen här??

• Lovelyness
    VillHaLiten skrev 2010-11-16 17:05:16 följande:
    Hej, jag hoppar in här :) är i v. 13 och BF är beräknad 25 maj! Har mått oförskämt bra hitills, de e nästan så man undrar om de finns nåt där inne! Ska på Rul den 22 december och längtar så, har ju inte fått se nåt av vårt knyte än. Ska nån ta influensa vaccinationen här??
    Välkommen! Vad skönt att du har mått bra, jag önskar mest att mitt morgonillamående ger med sig snart...Jag tänkte nog inte vaccinera mig, tänkte du? Vaccinerade du dig mot svininfluensa förra året?
  • VillHaLiten

Ja morgon illamående är nog Inge kul alls, uscha! Nja jag vet inte om jag ska ta den eller inte, har en liten inre fight i huvudet om det här så tänkte höra lite hur andra skulle göra! Min läkare påstod att det var större risk att smittas av influensan och bli riktigt dålig än att de skulle hända något utav sprutan. Men vågar man lita på sånt?! Aldrig annars har dom ju rekommenderat att gravida ska ta det årliga vaccinet, men dom skulle ju heller aldrig rekommendera det om det hade vart en stor risk! Ja som du märker, en inre kamp haha! Och nej, jag tog inte svinis sprutan förra året. Gjorde du?

• Lovelyness

Ja jag tog den mot svininfluensan och som jag har fattat det så är det när man inte tagit den som dom rekommenderar årets vaccin, eller? Förstår absolut att du har beslutsångest, lite som att välja mellan pest eller kolera Glad

• Kottemor

Tack allihop för era tankar idag.
    Jag ligger här i soffan och har gjort hela dagen.

Moderkaksprovet gick bra, jag var jätterädd innan, men jag fick ta mig i kragen ordentligt och bita ihop.
    Barnmorskorna och läkaren var jätteduktiga!

Ingreppet gick snabbt, det gjorde lite ont, men jag tyckte mest att det var en obehaglig känsla.
    Efteråt var jag ordentligt skakis i benen...

Jag har känt som mensvärk och lite obehaglighetskänsla nu efter, men inget som gör ont. 

Imorgon ska man må bättre och kan leva som vanligt, men nu väntar en lång väntan på svaret istället.....

• morotsland
    Kottemor skrev 2010-11-16 20:33:44 följande:
    Tack allihop för era tankar idag.
    Jag ligger här i soffan och har gjort hela dagen.

Moderkaksprovet gick bra, jag var jätterädd innan, men jag fick ta mig i kragen ordentligt och bita ihop.
    Barnmorskorna och läkaren var jätteduktiga!

Ingreppet gick snabbt, det gjorde lite ont, men jag tyckte mest att det var en obehaglig känsla.
    Efteråt var jag ordentligt skakis i benen...

Jag har känt som mensvärk och lite obehaglighetskänsla nu efter, men inget som gör ont. 

Imorgon ska man må bättre och kan leva som vanligt, men nu väntar en lång väntan på svaret istället.....
    Vad skönt att det gick bra! Visst är det en märklig känsla. Och jag vet precis hur det är att vänta på svar, vidrigt. Ringer de inte inom några dagar (för de ska ringa om det är något fel) så är allt bra och det kommer ett brev på posten. Det tar en vecka för dig att få svar väl?
  • MammasGos

Vi har fått ul-tid den 16 dec. Längtar sååå! Som alla andra så klart hihi

Ska ni ta reda på vad det blir eller ska det bli en surprise?
    Vi ska nog inte ta redap å det denna gången....gaaah, jag kommer nyfikna ihjäl mig! *s*

• Sofi 79

Jag tänkte gå och vaccinera mig i dag.
    Är oerhört skeptisk till vaccin, tror det är bättre att kroppen får klara sånt själv.
    Men, vad jag har läst mig till är årets influensa värre än de vanliga - att jämföra med Hongkong-influensan som tog många liv.
    Och när man är gravid är det högre risk för att få allvarliga komplikationer som kan leda till att barnet skadas. Den risken vill jag inte ta, särskilt inte med ett barn på dagis och dagliga sejourer i Stockholms kollektivtrafik = högre risk för att bli smittad.
    Här rekommenderar de att man vaccinerar sig även om man tog sprutan mot svininfluensa, eftersom man ännu inte vet vilka virusstammar som kommer att ingå och därmed inte om svinvaccinet ger tillräckligt skydd.