• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline

ick åkte på magsjukan jag. Helt slut idag, men verkar ha gått över på en natt iaf... 

Vi fick spjälis av svärfar till sonen och den kommer vi använda nu med. Väldigt fiffig då man både kan höja och sänka själva bädden plus ta bort två spjälor på sidan så bebisen kan ta sig ut själv sen när den börjar gå. Är jättenöjda!  

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • bellbar
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-29 10:37:20 följande:
    sådan här att ha i bebissängen eller sen i större barnsäng, har varit jättebra, då det kan komma kiss eller kräk i sängen:
    www.babyland.se/baddskydd-vattentat-flanell-6...

kottemor
    hoppas dina händer blir bra snart. Låter jobbigt att inte kunna använda händerna som vanligt.

barbabelle
    visst är det underbart att höra hjärtljuden på bebis.Skrattande
    ja, det var så underbart att höra det Skrattande
  • bellbar

När är det rimligt att handla saker / kläder m.m. innan bebisens ankomst?
    Är i vecka 27, men ändå känner att det är fortfarande lite för tidigt, eller ...? Jag , pessimist? Hmm!

Aldrig för sent aldrig för tidigt ... när är det lagomt? Eller är det aldrig lagomt?
    Hur har ni gjort - ni som väntar ert första barn?

• Miloxan
    barbabelle skrev 2011-01-29 22:24:46 följande:
    När är det rimligt att handla saker / kläder m.m. innan bebisens ankomst?
    Är i vecka 27, men ändå känner att det är fortfarande lite för tidigt, eller ...? Jag , pessimist? Hmm!

Aldrig för sent aldrig för tidigt ... när är det lagomt? Eller är det aldrig lagomt?
    Hur har ni gjort - ni som väntar ert första barn?
    När jag väntade mitt första barn så beställde jag vagn i butik och lade handpenning och hämtade när bebis kommit (kom 3 v tidigare). Bilstol fick man låna på bb på den tiden men sen till de andra har jag  köpt bilstol någon vekca  innan BF. Kläder har jag haft tur att fått ärva till första barnet och har därför inte haft behov att köpa nåt alls innan man väl har fött och vet vad det är för kön. Spjälsäng har skruvats ihop när vi kommit hem från bb, funkat med alla fyra barnen :) Väntar nu nr 5 och hunnit göra mig av med ALLT! Så det känns värre att vänta barn nu än första gången eftersom jag inte har ett klädesplagg. Har börjat lägga lite bud på tradera eftersom jag inte vill köpa på mig så mycket nya både och kläder. Har jag litegrand så har jag i alla fall en start och när jag vet vad det är för kön kan jag handla mer sen. Är i v 27 nu :)
  • Nojnen

Barbabelle. Vi väntar vårt första barn och har köpt en hel del redan nu. Babyskydd, babygym, barnvagn, babysitter, ett startade babykläder i storlek 50 + 2 body och ett par byxor, 2 påsar med beg.kläder i storlek 50-68. Sen har vi fått ett skötbord, amningskudde och en barnstol. Jag känner att jag vill vara färdig med så många saker som möjligt, ha ställt iordning, tvättat kläderna mm till jag är i vecka 35. Sen är frågan hur länge jag är mobil och orkar med att fixa överallt. Jag vill nog ha färdigt allt så snart jag kan, helst inom ett par veckor.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Jodi

Har en fundering angående spjälsäng till er med barn sedan tidigare. Är det bra att köpa en där man kan montera bort en sida? Hur många år använder man spjälsäng innan man går över på " vanlig"?

Idag har vi köpt tapeter till babyns rum och sambon lägger parkett för fullt. Ska bli så kul att få inreda! Har ikväll upptäckt tradera, har lagt några bud på kläder stl 56. Ska bli mycket spännande att se om jag vinner något...!

• MissS
    Jodi skrev 2011-01-29 23:22:28 följande:
    Har en fundering angående spjälsäng till er med barn sedan tidigare. Är det bra att köpa en där man kan montera bort en sida? Hur många år använder man spjälsäng innan man går över på " vanlig"?

Idag har vi köpt tapeter till babyns rum och sambon lägger parkett för fullt. Ska bli så kul att få inreda! Har ikväll upptäckt tradera, har lagt några bud på kläder stl 56. Ska bli mycket spännande att se om jag vinner något...!
    Jag har inget erfarenhet av spjälis där man kan ta bort en sida, vi har samma själsäng till barnen som min man hade när han var liten, alltså 40 år gammal, den funkar kanonbra.
    Det är så så olika från barn till barn, en del vill inte ens sova i sängen, den del älskar den, man vet aldrig.
    Väljer man en spjälis som man kan ta bort ena sidan kan man dock använda den längre.
  • jakeline

Vi har precis köpt en stor säng till sonen som är två. Mest för att han inte ska känna att han ger upp "sin" säng till bebisen sen. Jag skulle nog satsa på en där man kan montera bort en sida, det är superbra enligt mig i alla fall. Bättre att de kan ta sig ur lätt än att börja klättra över kanterna. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Kottemor

Vi har bytt till "stor" säng när pojkarna har varit runt 2 år.
    Spjälsängen är smalare än en vanlig säng ,och mina pojkar har verkligen inte gillat att inte ha svängrum att slå ut med armar och ben. Vår säng hade dock inte sänkbar sida!

Men min syster hade det på sin säng men bytade ändå till stor säng när hennes dotter var två. Dottern var precis som våra söner, väldigt rörlig när hon sov och tyckte att spjälsängen var för smal. Hon sov oroligt på nätterna, vaknade ofta osv. Nu med stor säng sover hon som en liten gris
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-01-29 16:52:19 följande:
    ick åkte på magsjukan jag. Helt slut idag, men verkar ha gått över på en natt iaf... 
    Usch din stackare! Hoppas du känner dig bättre!