• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH
    SannaSanna skrev 2011-01-26 14:25:04 följande:
    Ja sova i 2 dygn skulle man ju lätt klara nu! Jobbar också heltid och sitter vi datorn. Gått rätt ok hitintills men nu börjar det bli riktigt jobbigt! Känns inte som jag är skarpaste kniven i lådan nu! ;) Dessutom jobbigt att sitta hela tiden... :( Ursäkta klagandet... Är ju inte bara dåligt detta. För ju med sig något fantastiskt! Och att ha en liten som växer i magen är en underlig känsla! Rätt sjukt egentligen! :)
    Ååå, sova! Hade det inte vart hur underbart som helst?! Känns som jag har sovit för lite varenda natt senaste månaden och det börjar ta ut sin rätt Obestämd
    Sitter också vid datorn hela dagarna och tänkte i början att det ju var bra när man var gravid, men det är tusan jobbigt att sitta hela tiden. Men som du säger, vi får ju något fantastiskt för det.. Försöker tänka på det.. Glad
  • FruganH

Vart hos BM idag. Allt verkar vara bra. SF var 23 cm, bra blodtryck, socker, blodvärde. Hjärtljuden låg på 138 denna gången (var 145-148 förra gången). Sen tog BM blodprov med för att se så jag inte börjat bilda antikroppar, eftersom jag är RH negativ. Får hoppas att det inte är så, men det känns inte som det är så stor risk.

Känns skönt att allt verkar vara bra därinne Tungan ute

• EvaChristina
    SannaSanna skrev 2011-01-26 14:25:04 följande:
    Ja sova i 2 dygn skulle man ju lätt klara nu! Jobbar också heltid och sitter vi datorn. Gått rätt ok hitintills men nu börjar det bli riktigt jobbigt! Känns inte som jag är skarpaste kniven i lådan nu! ;) Dessutom jobbigt att sitta hela tiden... :( Ursäkta klagandet... Är ju inte bara dåligt detta. För ju med sig något fantastiskt! Och att ha en liten som växer i magen är en underlig känsla! Rätt sjukt egentligen! :)
    Samma för mig, det har gått så bra hittills, men nu senaste veckan har jag varit riktigt trött och seg i huvudet. Får hoppas att det är en tillfällig svacka... Men som du säger, underlig och underbar känsla att det är ett liv i magen som vi ska få träffa om några månader. Drömmer
  • NinnaLilltroll

Vad skönt (eller tja skönt o skönt..) att det är fler som är trötta nu... Jag har varit supertrött ett par veckor nu och det blir bara värre o värre.... Hur ska detta sluta? :)

(97 dagar kvar idag - härligt att vara nere på tvåsiffrigt) :)

• Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-01-26 08:52:45 följande:
    Måste bara få gnälla lite, jag har så SINNESSJUKT ont i min ena skinka. Det är någon strålande smärta som oftast kommer när jag sitter eller ligger och ska röra mig. Igår var jag hundvakt och gick lite promenader under dagen så jag antar att det är det som spökar, fan att jag inte ens ska kunna röra på mig!
    Jag har något liknande fast mitt är mer som hugg så jag tror det är någon nerv som kommit i kläm. Det är galet jobbigt. Jag står o går mycket i jobbet + att jag har hund som måste få komma ut. Jag ska till sjukgymnast nästa fredag och hoppas att det blir bättre efter det. 

Så ring oxå o stå på dig lite...Fick prata med en BM förra veckan som var hel knas, tyckte jag skulle prova foglossningsbälte fast hon själv inte tyckte det lät som foglossning. Testade det och fick ont i fogarna o huggen har inte blivit något bättre. Ringde igen o då kunde jag få en läkartid. Men var det väldigt akut kunde jag ju alltid ringa vårdcentralen...så jag gjorde faktiskt det, blev sur när det inte kände som hon tog mig på allvar. Fick prata med en jätte gullig skjöterska o ett direkt nr till sukgymnast. 
  • Sommarnatt2010

Nu när andra "klagar" måste jag få haka på lite...hade en riktigt dryg elev förra veckan som inte kunde acceptera att jag tänkte sitta still den lektionen o att de fick komma till mig om de behövde hjälp. Hade så fruktansvärt ont i vänster skinka. Men så fort jag ställde mig upp eller rörde mig en meter i klassrummet fick jag spydiga kommentarer. Han orkade nämligen inte gå fram till mig för att få hjälp utan kastade ur sig alla möjliga elakheter han kunde komma på...

Slutade faktiskt med ett samtal hos rektorn...bara för att man är vuxen ska man inte behöva ta vilken skit som helst. Hoppas detta underlättade nu annars blir det tufft att jobba fram till maj. 

• MissSindra

Imorgon är det sjukgymnast för mig =)  Hoppas på Tensmaskin och även "fina" och ordentliga undersökningar som sen står i min journal så läkaren nästa vecka har hjälp av dem när hon som jag hoppas sjukskriver mig. Kan knappt lyfta lilleman och ta hand om honom och då vara mammaledig är inte kul.

Sen nästa fredag blir det BM =)

• Ellenkicki

Hej på er! Är det någon som någonsin hört något om att öronen kan påverkas under graviditeten? Jag har lite lätt panik för jag vaknade i morse av ett väldigt sus/tjut i det ena örat och det har fortfarande (5 timmar senare) inte gått över... Hjälp! Kan inte låta bli att få ångest över detta? Jag har inte utsatta för höga ljud eller något så jag förstår verkligen inte vad detta kommer av? Tacksam för råd. Kram på er

• Kottemor

Det är mer vanligt med ryggont än vad man kan ana, märker jag av att läsa om oss i tråden! Men det är som vi säger, vi har ont för en god sak, snart nog så får vi vår belöning

Usch idag är jag nervös, jag ska till handkirurgen för min morbus de quervain och mitt triggerfinger. Har ju haft det sen i somras och provat allt som stödskena, vila, kortison. Men inget har hjälpt, så nu kvarstår frågan om operation eller ej. Så jag känner mig nervös som fasiken...

• Hiavatha
    Ellenkicki skrev 2011-01-27 08:40:31 följande:
    Hej på er! Är det någon som någonsin hört något om att öronen kan påverkas under graviditeten? Jag har lite lätt panik för jag vaknade i morse av ett väldigt sus/tjut i det ena örat och det har fortfarande (5 timmar senare) inte gått över... Hjälp! Kan inte låta bli att få ångest över detta? Jag har inte utsatta för höga ljud eller något så jag förstår verkligen inte vad detta kommer av? Tacksam för råd. Kram på er
    Hej! Jag fick riktigt pip i ena örat förra veckan, när jag låg ner med det örat nedåt. Kan ju hoppas att det är gravidrelaterat och försvinner sen (har inte känt av det sen dess dock) för jag sjunger i ett rockband, så det finns ju andra anledningar för min del med, tyvärr.