MissSindra skrev 2011-01-27 21:29:37 följande:
Var sjukskriven i 2 mån tror jag det var men var ganska ok efter 2 veckor. Fick handen i ett stort bandage och sen en tillverkad skena. Men klaade mig ganska bra som mammaledig hemma själv med dottern efter 2 veckor... Fick ju ta det lugnt och hon var ju 9 mån så det gick över förväntan bra.
Tror det är en lättare operation, de öppna ett litet jack v format fick jag och sen bara öppna en liten fick där senorna ligger i sen är det klart. Gjorde under lokalbedövning och tag max 15 min. Det man kände var att det drog lite i armen och axeln typ när de flyttade på senorna men inget annars. Rent ut sagt SKITCOOLT =)
Är nog lite konstig haha
Jag har gått sjukskriven sen september för mina händer. Förutom Morbus, har jag andra bekymmer, men det måste röntgas innan dom vågar säga helt vad det är. Vissa tror det sitter i senorna (senskideinflammationer) andra tror det sitter i lederna (artros/artrit) Och dom vill inte operera i lokalbedövning innan dom vet vad det är.. så jag får vänta till liten har kommit innan dom vågar röntga mig.
Operationen och läkningstiden verkar vara lik karpaltunnel op. Så det ska jag väl överleva

Måste bli bra så jag kan lyfta liten när han kommer

Tack för du delade med dig av dina erfarenheter
............................................................
Någon som har några trevliga planer för helgen?
Här ska vi på dop på söndag, min systerdotter som ska döpas och jag ska vara gudmor.

Så idag har jag varit iväg och köpt present till henne, och lite nya kläder till mig och barnen.
Annars så ska vi till babyproffsen imorgon och köpa nya hjul till barnvagnen, och vem vet vad som mer slinker ner i varukorgen

Oooh, jag har sånt "boa-behov" så det är knappt sant

Och är bara i v. 24, hur ska detta sluta, haha!