• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • morotsland

Mina äldre har sovit i spjälsäng tills de blev ca 3 år och de hoppade lätt över kanten när de vill ut så vi har aldrig känt behov av att ha någon som man kan ta bort en sida på. Det går ju att ta bort 2-3 spjälor på en vanlig ikea-säng också om man tycker det är enklare.

• Kottemor
    Hiavatha skrev 2011-01-28 20:15:41 följande:
    Hoppas det löser sig med dina händer, nästan svårt att sätta sig in i hur svårt det måste vara när man inte kan använda dem fullt ut... Jag som har hållit på mycket med hantverk (trä)...
    Tack för din omtanke!
    Det är oerhört frustrerande att ha händer som inte fungerar som dom bör! Mer än en gång har jag brutit ihop över att inte kunna göra som förr! Älskar att pyssla med mina hästar, pyssla i trädgården, baka osv. Och i allt detta behövs händer som fungerar... Men det ska väl bli bra, eller så får man lära sig leva med det, acceptera... och det kan vara nog så svårt!
  • Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-29 10:37:20 följande:
    kottemor
    hoppas dina händer blir bra snart. Låter jobbigt att inte kunna använda händerna som vanligt.
    Tack för din omtanke! Ja, jag hoppas att det blir bra, det är oerhört frustrerande! Och oroligt.. jag är bara 33 år och vill ha fungerande händer många år till
  • Lovelyness

Spjälsäng ja, vi har nog fastnat mest för Hensvik från IKEA så det blir nog en sån. Frågan är när man ska köpa den och ett skötbord? När planerar ni att köpa sånt? Kläder är jag igång med med resten känns så himla avlägset.

Måste ta tag i det där med vagnbestämning också...

• Therre

Vagnen är bestäld här och den kommer väl om en månad ca:D spjälsäng ska jag få hem idag fått av min mamma, men den ska jag bara slipa av och måla om sen åker den in i sovrummet på en gång så man kan fixa de, känner också att jag vill ha så mycket som möjligt klart tills lillen kommer eftersom att jag inte vet hur mycket ork jag kommer ha senare för att fixa och dona med allt, bilbarnstol har vi redan samt amningskudde och underlag till skötbord (hoppar dock över skötbordet och kör underlaget på tvättmasiken i badrummet ist de duger gott och väl) kläder har vi massvis, både nyköpt, begagnat och kläder från när dottern var liten så har kläder i stl från 44-92 tror jag så de är skönt. har även en hoppgunga men den får ligga undanstoppad ett tag till innan den kommer fram efetrsom att de tar ett tag innan de kan sitta i den.

de jag behöver köpa nu då är väl isf en babysitter och babygym (lära gå stol får vänta ett tag till dock hehe) sen är de väl mesta dels bara lite små grejer som behövs men de tar jag nog sen:D

• Jodi
    Lovelyness skrev 2011-01-30 10:56:30 följande:
    Spjälsäng ja, vi har nog fastnat mest för Hensvik från IKEA så det blir nog en sån. Frågan är när man ska köpa den och ett skötbord? När planerar ni att köpa sånt? Kläder är jag igång med med resten känns så himla avlägset.

Måste ta tag i det där med vagnbestämning också...
    Vi har fixat vagn (köpt begagnad) och fått låna lite kläder, annars inget. Men jag tänker nog att kring vecka 30 är det nog bra att börja skaffa saker. Det är ju rätt mycket man ska ha så det kanske skönt att ta lite i taget. Jag kollar rätt mycket på blocket och det kliar i mig att köpa massa saker. Vad som egentligen hindrar att handla redan nu vet jag inte...!
  • Hiavatha

Ang. säng o vagn... Beroende på vad vi kommer ha för tak om vi flyttar om ca en månad (vilket inte är klart än) så blir det nog en tak-vagga som vi får låna av makens bror - passar från nyfödd till ca 6 mån. Så blir det en spjälsäng senare, skulle vara ganska skönt att inte behöva skaffa säng redan nu i så fall

Vagn beställde vi igår, en X-Lander (se bild) som vi ska pröva hemma och se, har inte hittat någon affär där man kan prova den så detta blev postorder Men den verkar bra, kan sätta på babyskyddet med, vilket känns praktiskt.

• Hiavatha

Just det ja, igår fick jag ett tips från en 6-barns-mamma, att om man blir nervös för att man inte känner av sparkar o rörelser i magen på ett par dagar (vilket väl iofs är ganska normalt) så tipsade hon om att äta något sött men snabba kolhydrater så bör man kunna känna rörelser ganska snart efter Glad Åtminstone funkade det för henne, för att lugna nerverna lite...

• Kottemor
    Hiavatha skrev 2011-01-30 12:13:38 följande:
    Just det ja, igår fick jag ett tips från en 6-barns-mamma, att om man blir nervös för att man inte känner av sparkar o rörelser i magen på ett par dagar (vilket väl iofs är ganska normalt) så tipsade hon om att äta något sött men snabba kolhydrater så bör man kunna känna rörelser ganska snart efter Glad Åtminstone funkade det för henne, för att lugna nerverna lite...
    Ta ett glas ISKALLT vatten går också bra, då lär det bli liv i magen kan jag intyga
  • Lovelyness

Jag tycker ärligt talat att det blivit lite jobbigt sen jag började känna sparkar. Jag känner sparkar flera gånger varje dag men när det gått några timmar börjar jag fundera på om det itne är dags att röra sig lite där inne snart. Förrut var jag liksom lyckligt ovetandes Glad