• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi
    barbabelle skrev 2011-01-30 17:40:32 följande:
    Ja, det är inte lätt det här för mig. När ska man liksom börja med att köpa grejer m.m. Kanske är det också dags för mig att sätta igång med det snart för man kan aldrig veta vad som kan dyka upp om ett par veckor eller längre fram. Som du säger, är det skönt att ha färdigt med allt innan bebisens ankomst.

Skönt för er att ni är nästan klara med allt. :)
    Sen är det ju betydligt varmare i maj, det måste man komma ihåg... Jag ska försöka att inte köpa alla kläder nu utan börjar med de " stora grejerna". Sen som Lakritz skriver så måste man ju ha nånstans att förvara alla prylar på. Själv väntar jag på att sambon ska renovera klart det som ska bli barnets rum Glad. Men det blir ju lite jobbigt att tänka att barnet faktiskt kan komma en hel del för tidigt. Men det löser man nog då.
  • FruMadde4barnTätt

fick ont i magen av att vara ute och gå i affärer, så något sådant blir det inte igen.
    Bara till att ta det lugnt här igen då.

• Jodi
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-30 19:33:06 följande:
    fick ont i magen av att vara ute och gå i affärer, så något sådant blir det inte igen.
    Bara till att ta det lugnt här igen då.
    Jag får också ont om jag går lite längre sträckor (100m) i lite högre tempo. Känns som det är magmusklerna, för det är liksom utanpå, fast ibland undrar jag om det är sammandragningar. På vilket sätt gör det ont för dig?
  • FruganH

Ligger i sängen och försöker intala mig själv att det är okej att vara hemma imorgon om jag inte mår bra. Lyckats åka på en redig förkylning med feber, hosta och superont i halsen och öronen.. Men jag är så himla dålig på att vara hemma från jobbet. Blir så stressad och får dåligt samvete.

Försöker tänka på den lille i magen med, men ska ju alltid vara så "duktig".

Någon mer som märkt att immunförsvaret blivit sämre under graviditeten? Var i princip aldrig sjuk innan, men nu var jag förkyld nästan hela december. Och så åker jag på det nu igen! Herregud, ska man gå och vara sjuk varannan vecka hela våren nu eller?

• natalieh
    JaneEyre skrev 2011-01-29 09:45:20 följande:
    Hejsan alla gravida mammor (& pappor för den delen) :D

Oj, det var verkligen läääääänge sen jag var här å skrev. Gud, det har gått flera månader. Har varit grymt upptagen med jobbet, företaget och sen har jag och mannen varit och rest lite. Men nu är det hög tid för mig att bara koppla av och vänta tills bebisen kommer, bf har flyttats fram till 9:e Maj. Känns som en evighet dit.
    Har dock massor av funderingar...
    För det första så är min gravidmage i stortsett obefintlig, jag är idag v. 25+5 (v. 26). Jag var hos bm för snart 2 veckor sedan och jag låg perfekt till i kurvan men jag är trots detta orolig. Hur ser magen ut? Jo, den ser allmänt fet ut, typ bilring? Och den är jätte och jag menar jättemjuk!! Den känns som en vanlig tjockismage, den är inte den fina runda hårda och framförallt stora gravidmagen som jag allt för ofta ser på googels bildsökning och här på FL. VARFÖR?! Min man försöker lugna ner mig med att säga att, jag ligger bra till i kurvan, bebisen rör sig i magen, ingen graviditet är den andra lik och jag mår bra. Men nää... Det känns lite lustigt.Dessutom har jag inte handlat nått för bebisen...Jag har tyckt att det är för tidigt, kanske till och med lite dumt att göra det så tidigt? Jag vet att jag är den största pessimisten som har skapats. Men, nu äntligen är det dags för bebisshopping.

Några tips på vart man kan hitta bra och fina spjälsängar?
    Har kollat in vagnar och har tyvärr (för min makes plånbok) fastnat för en Bugaboo Cameleon vagn. Dom är ju grymt dyra men har hittat en splitterny direktt från fabriken för runt 7900 kr, den ska vi slå till med så snart som möjligt.
    Nu ska jag läsa vidare och "uppdatera" mig i tråden. Spännande, spännande :D

Kramar (förlåt för dagboksinlägget)
    Jag tycker inte heller att jag har någon mage!! och att alla andra på google och FL har större än mig ( 24+1)
    kul oxå att en dam frågade hur långt gången jag var och när jag svarade så utbrast hon : Oj, med en sån liten mage?
    MMM!!! Tack!! typ..
    Men andra tycker att jag fått mage..

Jag trort inte vi ska vara oroliga för de här med mage.. de kommer..
    Är de ditt första barn? 
    Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • Ewima

Skalbagge: jag gjorde planerat snitt pga att dottern låg i säte.

Här har jag åkt på en rejäl influensa, urk! Är orolig för bebis i magen :-/

• jakeline
    FruganH skrev 2011-01-30 21:42:23 följande:
    Ligger i sängen och försöker intala mig själv att det är okej att vara hemma imorgon om jag inte mår bra. Lyckats åka på en redig förkylning med feber, hosta och superont i halsen och öronen.. Men jag är så himla dålig på att vara hemma från jobbet. Blir så stressad och får dåligt samvete.

Försöker tänka på den lille i magen med, men ska ju alltid vara så "duktig".

Någon mer som märkt att immunförsvaret blivit sämre under graviditeten? Var i princip aldrig sjuk innan, men nu var jag förkyld nästan hela december. Och så åker jag på det nu igen! Herregud, ska man gå och vara sjuk varannan vecka hela våren nu eller?
    jag drar min sjukgräns vid feber. jag kan inte fungera som jag ska om jag har feber... Men förkylning med bara halsont och lite snuva brukar jag härda ut på jobbet. Till saken hör att jag har en kollega som ALDRIG är hemma och typ skryter om det, men gärna sitter och snörvlar och hostar på jobbet. Så nu gör jag likadant. Jag brukar ju vara hemma för att inte smitta andra. Men när man får tråkningar för det så skiter jag i det om jag inte är magsjuk eller dylikt. 

Men tänk på dig själv i första hand, det är det som är viktigast. Tror man får lite sämre immunförsvar när man är gravid. Det verkar så iaf tycker jag... :P  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruMadde4barnTätt

Lovis

jag fick ont som mensvärk och tryck nedåt och känns ont att bara stå upp och känns jobbigt i varje steg jag går, magen blir hård emellanåt och kan vara hård på olika ställen.

om jag inte tar det lugnt när det börjar göra så ont, så gör det tillslut så ont att jag får lägga mig ner och sen kommer jag inte upp på ett tag för det gör så jätteont.

med första barnet så fick jag åka in till läkaren och blev inlagd över natten, då tappen mjukats upp osv..

så måste ta det på allvar när jag får ont, har inte lust att åka in igen, det var en jättejobbig undersökning med vul, och det kom mycket blod, och läkaren sa att det inte såg bra ut och jag var jätteledsen och orolig.

den läkaren var inget bra.

• FruMadde4barnTätt

Lovis
    för de flesta är det nog ingen fara om man får sammadragingar när man är ute och går, men det ska ju inte göra ont. Att magen blir hård det blir den vid sammandragningar och är inget farligt om det inte gör ont.

Har ju GBS också som kan påverka så jag får mycket sammadragningar.

• Jean

Har inte varit inne pa nastan tva manader nu med jul semester och allt.... Maste forsoka lasa ikapp om de ens ar mojligt. Hoppas alla mar toppen och allas magar vaxer... Som min. =)