• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken

Ska på glykosbelastning imorgon... Kul värre å uggla på familjecentralen i 2 h... ;)
    Får ta med mig mitt handarbete, försöker mig på en mobil till barnvagnen... Får se om det blir bra!

• Jodi

Har ni funderat på skötbord än? Jag var inne på det billigaste från ikea, men insåg att det inte har höga kanter vilket man kanske bör ha... De andra var så dyra och på blocket fanns det nästan inga till salu, så nu vet jag inte hur jag ska göra... Kanske kommer det fler på blocket om ett tag.

• Mary

Velar lite om skötbord... Jag funderar på ett från Ikea, och att ställa det precis utanför badrummet så man har lite nära till vatten. Skulle vilja ha det i badrummet, men där finns ingen plats :(

• Maruid

Haha, här använder vi ett gammalt symaskinsbord från singer som skötbord. Långt ifrån idealiskt men det går det också. Hade helst velat ha ett rejält vägghängt skötbord på toaletten men med tanke på att vi bor i en skolåda får man vara glad över de idéer man får ; )

• morotsland

Vi har också litet badrum så vi snickrar ihop ett skötbord på plats, det gjorde vi i tidigare badrum också och det är ju alltid en lösning för trångbodda. De flesta badrum har plats med nån typ av skötbord om man är lite uppfinningsrik

• jakeline
    Jodi skrev 2011-02-21 20:42:37 följande:
    Har ni funderat på skötbord än? Jag var inne på det billigaste från ikea, men insåg att det inte har höga kanter vilket man kanske bör ha... De andra var så dyra och på blocket fanns det nästan inga till salu, så nu vet jag inte hur jag ska göra... Kanske kommer det fler på blocket om ett tag.
    vi har bara en skötbädd ovanpå vår tvättmaskin. Bra för man kan flytta på den om man inte vill stå där inne. Visst man får hålla lite koll på bebben, men det gör man ju ändå. Det har funkat bra till ettan så jag antar att det gör det till tvåan med. :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Nojnen

Jag har blivit superförkyld med hosta och segt slem. Nån som vet vad jag kan ta för slemlösande och/eller hostdämpande?
    Har varit vaken en stor del av natten och är på ett uruselt humör. Färdig att gråta för att mannen tagit med sig det enda fullkornsbrödet till jobb. Snacka om att vara trött och hormonstinn!!

• JosefineK

Vi ska kòpa matchande skòtbord och spjàlsàng HENSVIK fràn Ikea. Kommer att ha skòtbordet i bebisens rum, har tvà badrum men bàda àr minismà sà dàr fàr det tyvàrr inte plats. Gàsttoaletten ligger precis utanfòr bebisrummet sà det blir ganska nàra till vatten àndà.

• FruganH

Angående skötbord så har vi köpt ett såntdär med badbalja under själva skötbädden. Känns väldigt praktiskt eftersom vi inte har badkar. Skönt att slippa sitta på knäna på det hårda badrumsgolvet när bebisen ska bada. Bra arbetshöjd med. Ska knö in skötbordet i badrummet är det tänkt och det går säkert bra. Blir nog lite trångt, men det kan vi leva med.

Har tagit ledigt idag. Ska snart iväg till BM på extrakontroll eftersom min blodtryck var lite högt förra veckan och då jag haft problem med flimmer för ögonen. Sen sa BM förra veckan att jag borde börja ta det lugnt på jobbet och så, men det är ju helt stört omöjligt. Får väl se hur testerna ser ut idag.
    Var ändå ingen idé att jobba eftersom jag ändå inte kunnat vara på jobbet förrän kanske 12-13 och då hade jag bara hunnit med 3-4 timmar. Vet ju att jag får mer att göra resten av veckan, men vad ska man göra?