• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • morotsland
    TeosMamma skrev 2011-02-21 11:21:39 följande:
    Jag har haft mer eller mindre problem med bröstkorgen sedan tredje månaden men sista veckorna har jag haft konstant ont på högra sidan.... Tungt att andas och även överspända muskler kring ryggraden... Skit när man ska köra rullstol och inte har annat val än att använda armarna, trodde jag var den enda. Min sjukgymnast ska komma hit med en TENS-apparat om det inte ger med sig närmaste dagarna, någon som testat en sådan? 

Ni med bröstkorgsont: har ni funderat på om det är magkatarr eller  liknande problem? De perioder jag har haft magkatarr har det känts just som en tryckande känsla/smärta över bröstet och det är ju väldigt vanligt med sådana problem under graviditeten.  Om det är problemet kan det ju avhjälpas med ändringar i kosten.
  • isolande
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-21 11:34:17 följande:
    Kan man bli matförgiftad av frysta bär...ja man lär så länge man lever...Det hade jag nog aldrig refletkerat över att mina frysta bär kanske är för gamla =)

Däremot har jag börjat må illa...Lite smått varje dag den senaste veckan v 27 är det vanligt??? Ska först utesluta att det är Tamiflu som fått mig att må dålgit, tog den sista nu på morgonen så borde ju vara sista dagen nu isf...

Sen upplever jag det väldigt jobbigt att äta. Kan vara super hungrig, äta o sen het plötsligt utan att ens känna mig mätt börja må tvärilla o inte få i mig en enda bit till =( Är det oxå vanligt???
    Jag känner igen det där illamåendet oxå, kan komma lite närsomhelst. Framförallt efter att jag ätit, men det är liksom inte den här spykänslan som kommer utan mer att jag känner mig äcklad. Är i v. 28 och har haft det såhär ett par veckor nu...
  • Sommarnatt2010
    isolande skrev 2011-02-21 11:57:41 följande:
    Jag känner igen det där illamåendet oxå, kan komma lite närsomhelst. Framförallt efter att jag ätit, men det är liksom inte den här spykänslan som kommer utan mer att jag känner mig äcklad. Är i v. 28 och har haft det såhär ett par veckor nu...
    Ja precis, jag kan inte riktigt sätta fingret på känslan heller det är ju inte så att jag behöver springa till toan, men det känns ändå inte helt bra...jaja det är väl bara till att vänja sig då...
  • JosefineK

Gick in i vecka 31 idag, bara ca 9 veckor kvar Glad

Mammaledig fràn och med nàsta tisdag (1 mars). Hàr i Italien fàr man vàlja om man villl gà 2 mànader eller 1 mànad innan BF, tànkte gàtt 1 mànad innan men har sà jàvulusiskt ont i ryggen sà jag tar 2 màn innan. Kànns helt overkligt att gà hem fòr att sen inte jobba pà nàstan 1 àr! Kommer jag bli uttràkad och understimulerad? Jag gillar ju att jobba!

• Sofi 79
    Jag har haft mer eller mindre problem med bröstkorgen sedan tredje månaden men sista veckorna har jag haft konstant ont på högra sidan.... Tungt att andas och även överspända muskler kring ryggraden... Skit när man ska köra rullstol och inte har annat val än att använda armarna, trodde jag var den enda. Min sjukgymnast ska komma hit med en TENS-apparat om det inte ger med sig närmaste dagarna, någon som testat en sådan? 

Jag hade en Tensapparat inför min förra förlossning. Man liksom bedövar det onda med en annan konstig känsla av elstötarna.
    Var inte alls obehagligt, mest konstigt. Men jag hade min smärta strax ovanför blygdbenet och där är ju huden så tunn. Säkert skönare att ha elektroderna på ryggen!
  • TeosMamma
    morotsland skrev 2011-02-21 11:56:16 följande:
    Ni med bröstkorgsont: har ni funderat på om det är magkatarr eller  liknande problem? De perioder jag har haft magkatarr har det känts just som en tryckande känsla/smärta över bröstet och det är ju väldigt vanligt med sådana problem under graviditeten.  Om det är problemet kan det ju avhjälpas med ändringar i kosten.
    Magkatarren har jag under kontroll nu så det är inte den som gör det, sedan är det en annan sorts ont och tryck, svårt att förklara sånt där. Foten i munnen
    Sofi 79 skrev 2011-02-21 12:15:57 följande:
    Jag hade en Tensapparat inför min förra förlossning. Man liksom bedövar det onda med en annan konstig känsla av elstötarna.
    Var inte alls obehagligt, mest konstigt. Men jag hade min smärta strax ovanför blygdbenet och där är ju huden så tunn. Säkert skönare att ha elektroderna på ryggen!
    Oki, får se vad jag tycker då, men väl värt att prova! Skrattande
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-21 11:34:17 följande:
    Kan man bli matförgiftad av frysta bär...ja man lär så länge man lever...Det hade jag nog aldrig refletkerat över att mina frysta bär kanske är för gamla =)

Däremot har jag börjat må illa...Lite smått varje dag den senaste veckan v 27 är det vanligt??? Ska först utesluta att det är Tamiflu som fått mig att må dålgit, tog den sista nu på morgonen så borde ju vara sista dagen nu isf...

Sen upplever jag det väldigt jobbigt att äta. Kan vara super hungrig, äta o sen het plötsligt utan att ens känna mig mätt börja må tvärilla o inte få i mig en enda bit till =( Är det oxå vanligt???
    det trodde inte jag heller... Men tydligen. Det är det enda jag kan komma på. Magsjuka möjligtvis, men jag vet inte jag... var ju inte så länge sedan jag hade magsjukan... Får se hur jag ska göra om jag ska jobba imorgon eller inte. Kan inte bestämma mig. Är fortfarande helt slut och trött. Kanske ska ta en extra dag i alla fall. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2011-02-21 12:59:28 följande:
    det trodde inte jag heller... Men tydligen. Det är det enda jag kan komma på. Magsjuka möjligtvis, men jag vet inte jag... var ju inte så länge sedan jag hade magsjukan... Får se hur jag ska göra om jag ska jobba imorgon eller inte. Kan inte bestämma mig. Är fortfarande helt slut och trött. Kanske ska ta en extra dag i alla fall. 
    Ta en dag extra, det är ingen som tackar än för att man sliter ut sig...(jag är så duktig på att tala om vad andra ska göra men mindre duktig på att leva efter det själv =))

Fast denna gången har jag faktiskt tagit en extra dag eller ja det blir nog två (denna känns oxå lite extra:S)...har ju legat däckad sen i onsdags tyckte jag kände mig hyffsat pigg igår, men fick oväntat besök av mor o far en timme o konstaterade efter det att jag aboslut inte skulle orka jobba en hel dag...Så då bestämde jag sent igår kväll att vara hemma måndag o tisdag...Har dock lite dåligt samvete. För när jag bara sitter hemma o virka så känns det ju inte så tungt. Ska gå en liten promenad med hunden i em, det blir eldprovet det =)

Men hade min vän o mamma fått bestämma skulle jag varit hemma hela veckan. Måste ju tänka på att vila upp mig ordentligt efter sjukdom, är ju inte ensam om min kropp längre eller vad det va de sa =)
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-21 13:12:12 följande:
    Ta en dag extra, det är ingen som tackar än för att man sliter ut sig...(jag är så duktig på att tala om vad andra ska göra men mindre duktig på att leva efter det själv =))

Fast denna gången har jag faktiskt tagit en extra dag eller ja det blir nog två (denna känns oxå lite extra:S)...har ju legat däckad sen i onsdags tyckte jag kände mig hyffsat pigg igår, men fick oväntat besök av mor o far en timme o konstaterade efter det att jag aboslut inte skulle orka jobba en hel dag...Så då bestämde jag sent igår kväll att vara hemma måndag o tisdag...Har dock lite dåligt samvete. För när jag bara sitter hemma o virka så känns det ju inte så tungt. Ska gå en liten promenad med hunden i em, det blir eldprovet det =)

Men hade min vän o mamma fått bestämma skulle jag varit hemma hela veckan. Måste ju tänka på att vila upp mig ordentligt efter sjukdom, är ju inte ensam om min kropp längre eller vad det va de sa =)
    jo jag ringde till jobbet och sa att jag blir hemma en dag till. Lika bra att vila upp sig. maken fick bli lite sen till jobbet imorse och lämna sonen på dagis annars hade det aldrig gått. Ska försöka ta mig ner och hämta honom här snart. känner mig fortfarande illamående trots att jag inte kräkts sen i natt, inte ens ett glas blåbärssoppa har hjälpt, men så har jag ju inte ätit något speciellt heller. 

Har iaf något att se fram emot i helgen! Ska träffa mina gamla barndomsvänner som jag inte sett på år och dar. Sist jag träffade dem var innan jag blev gravid med ettan. :P Det ska verkligen bli superkul!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • talare

jag provade TENS första gången i fredags, men kan inte säga om det har hjälpt mig eller inte för jag har tyvärr hållt igång (mer än vanligt) och slitet och burit tungt hela helgen... får med andra ord skylla mig själv! men det har nog lindrat lite.  var lite nervös när jag skulle prova i fredags, hade intrycket av att man skulle få stötar, men det är mer som en kittlande känsla där man sätter plattorna. ska försöka bli bättre på att inte bära och dra i tunga saker, gå fort osv för att se om TENSen hjälper i vardagen. hoppas det för isf ska jag prova den vid förlossningsstart sen