• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Tiiinaa

Vix: Så fin liten tjej! Man kan nästan se att det är en tjej på dragen. Superfin!

• Maruid

Ja, det där med namn är sannerligen inte lätt. I familjen är vi flerspråkiga så vi letar efter namn som vi båda gillar, som fungerar i båda våra hemländer rent kulturellt och uttalsmässigt och som känns rätt. Dessutom tycker jag att det är viktigt att namnen liksom har en speciellt känsla för mig som förälder, kanske att namnet betyder något speciellt eller helt enkelt känns träffande på något sätt. Snacka om att jag har högt ställda krav Cool Just nu verkar det dock som vi är ganska överens om både namn till en flicka eller pojke så vi får väl se om det håller i sig. 

Vix: Mysigt för er att få titta mer ordentligt på miraklet där inne. Hon är så söt! Vi har ett planerat UL till men det är inte förrän den 28 mars så vi får hålla oss ett tag till. Det är dock ett vanligt ultraljud så det ger inte så fina bilder.

• maj09
    Nojnen skrev 2011-02-20 21:45:57 följande:
    Tänkte ge mig in i namndjungeln. Vi har inte alls något namn på E, varken tjej -eller killnamn. Vad gillar ni, Minna eller Meja, Leo eller Isak?
    Gillar alla dina namnförslag, men jag föredrar Maja framför Meja och tycker mindre bra om Leo än om Isak. Isak tycker jag är superfint! Isak är tillsammans med Elias det finaste pojknamnet jag vet.

Vi har ju en flicka som heter Maja och väntar enligt RUL en flicka till. Fick redan namnförslaget Stina en gång i tråden, men vad tycker ni om namnet Alva? Maja och Alva...
  • Therre
    Tiiinaa skrev 2011-02-18 13:41:45 följande:
    Ja kan också bli så irriterad på förutfattade meningar när det gäller könet. Jag råkade skriva sist jag var hos BM på facebook att vi lyssnat på hjärtat och det låg på si och så. DÅ var det ju genast folk som kommenterade om vilket kön det var och inte. Nej fick jag snällt säga det är en pojke i magen, inte en flicka.

Jag har haft en typisk pojkmage ända sedan magen började komma i vecka 16-17, men nu blir den mer och mer rund, som en typisk flickmage alltså, så det där är ju så ovetenskapligt så det inte är sant. Magen blir den form den behöver bli för att få plats med en bebis, hur stor roll kan det ha om det är en pojke eller flicka i den lixom?

Men om andra vill roa sig med att gissa så låt de hållas, ta det som en komplimang att folk vill engagera sig i dig och din graviditet. För jag tror lixom inte att någon menar illa. Men jag känner igen känslan att man kan bli lite irriterad... Åh både Mira och Nora är ju tokfina namn!! Pojknamn är av någon konstig anledning mycket svårare! Elmer ska våran kille heta. Annars förutom det hade vi Elis, Elvin, Olle eller Melker på förslag.
    ja visst är de kul att de bryr sig men de behöver kanske inte hålla på att tjata och vara så självsäkra över vad de är direkt.. de är ju så olika från person till person hur magen utformar sig och växer...

har legat magsjuk sen i fredags och är fortf dålig, väldigt hängig orkar knapt sitta här så jag ska skriva så fort jag kan sen lägga mig, bröt ihop helt totalt i går och bara grina, snacka om att de är 1000ggr värre när man är gravid, hade så fruktansvärt ont i magen så jag var tvungen att ringa till förlossningen och höra med dem men inte fasen fick man mycket råd av den tanten inte:S
  • Åsasåsa

Vi har namnen Moa och Lovisa som våra favoriter. Det har vi haft länge och häromnatten drömde jag att jag var i en leksaksaffär och skulle köpa mjuka bokstäver att hänga i vagnen, när jag stod där var jag tvungen att bestämma mig och det blev Moa. Vem vet?! :)

• Sofi 79
    Nojnen skrev 2011-02-20 21:45:57 följande:
    Tänkte ge mig in i namndjungeln. Vi har inte alls något namn på E, varken tjej -eller killnamn. Vad gillar ni, Minna eller Meja, Leo eller Isak?
    Jag röstar på Meja, jättefint! Isak och Leo är fint båda, men kanske att jag föredrar Isak ändå.
  • JosefineK
    Åsasåsa skrev 2011-02-21 09:52:46 följande:
    Vi har namnen Moa och Lovisa som våra favoriter. Det har vi haft länge och häromnatten drömde jag att jag var i en leksaksaffär och skulle köpa mjuka bokstäver att hänga i vagnen, när jag stod där var jag tvungen att bestämma mig och det blev Moa. Vem vet?! :)
    Om man fàr sà ròstar jag pà Lovisa, det àr sà vackert tycker jag
  • TeosMamma
    Tiiinaa skrev 2011-02-19 22:26:35 följande:
    Namn på E är fint! Det blir lixom en mjukare känsla på namnet när det börjar på en sån len vokal...

Är det fler som har ett extremt obehag i bröstkorgen? Jag kan knappt hitta någon skön ställning alls, varken sittandes, ståendes eller liggandes. Måste lixom sucka hela tiden för det är så trångt och obehagligt i revbenen och bröstkorgen. Inge kul!
    Jag har haft mer eller mindre problem med bröstkorgen sedan tredje månaden men sista veckorna har jag haft konstant ont på högra sidan.... Tungt att andas och även överspända muskler kring ryggraden... Skit när man ska köra rullstol och inte har annat val än att använda armarna, trodde jag var den enda. Min sjukgymnast ska komma hit med en TENS-apparat om det inte ger med sig närmaste dagarna, någon som testat en sådan? 

• jakeline

här har man lyckats matförgifta sig själv. Ska nog inte leva efter "man tager vad man haver" längre. Bakade muffins i lördags och tog de frysta bären jag hade, tänkte inte på hur länge de legat där, men de har legat ett bra tag. Det var bara jag som åt av muffinsen igår och jag har inte mått så bra under natten om vi säger så. Som tur var bara en kräkning, men magkramper och andra toabesök. inte så kul. Allt blir verkligen hundra gånger värre när man är gravid! v 28 i alla fall!

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2011-02-21 11:27:00 följande:
    här har man lyckats matförgifta sig själv. Ska nog inte leva efter "man tager vad man haver" längre. Bakade muffins i lördags och tog de frysta bären jag hade, tänkte inte på hur länge de legat där, men de har legat ett bra tag. Det var bara jag som åt av muffinsen igår och jag har inte mått så bra under natten om vi säger så. Som tur var bara en kräkning, men magkramper och andra toabesök. inte så kul. Allt blir verkligen hundra gånger värre när man är gravid! v 28 i alla fall!
    Kan man bli matförgiftad av frysta bär...ja man lär så länge man lever...Det hade jag nog aldrig refletkerat över att mina frysta bär kanske är för gamla =)

Däremot har jag börjat må illa...Lite smått varje dag den senaste veckan v 27 är det vanligt??? Ska först utesluta att det är Tamiflu som fått mig att må dålgit, tog den sista nu på morgonen så borde ju vara sista dagen nu isf...

Sen upplever jag det väldigt jobbigt att äta. Kan vara super hungrig, äta o sen het plötsligt utan att ens känna mig mätt börja må tvärilla o inte få i mig en enda bit till =( Är det oxå vanligt???