• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Charlott29 skrev 2011-03-04 07:58:43 följande:
    Jag personligen tror inte att det finns belägg för hjärtljud kontra kön. Vad är det i så fall de säger; höga hjärtljud tjej och låga hjärtljud kille?

Jag tror det har mer att göra med om barnet är livlig eller lugn, om det är vaken eller sover. Det är ju pulsen man räknar

Sonen låg mellan 135-158 och det är väl både lågt och högt...
    Denna bebis har legat under 140 varje gång.

Jag var också hos BM i veckan. Mitt järnvärde hade gått upp från 121 till 138 på en månad. Jag är helt chockad över att jag inte behövt börja med niferex, med sonen fick jag börja redan i v 20. Men jag är såklart glad över det, bara förvånad. Måste ha att göra med min crawling på färska hallon och färsk mango tillsammans med turkisk yoghurt som jag äter varje dag till mellis Sååå gott! Prova!
    Du kanske har bättre järndepåer den här gången? :P jag har sluppit järntabletter båda gångerna vilket känns bra.  

är det bara jag som inte har några cravings? Jag kan få sug så, men inget som är samma varje gång... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruMadde4barnTätt

ja myten med hjärtljuden stämmer ju inte på väldigt många. jag tror också det har att göra med om bebis sover eller är akiv.Skrattande men ändå kul att spekulera om det.Skrattande

charlott
    skönt järnvärdet gått upp.
    jag gillar också smothie, brukar göra på frysta jordgubbar, banan och vanlijyohurt som jag tycker är godast.
    och helst ska jordgubbarna vara lite kalla, för de blir smothien riktigt kall när den är färdig också.
    men är ju även gott att göra på hallon.

• mammaE2011
    jakeline skrev 2011-03-04 08:48:51 följande:
    Du kanske har bättre järndepåer den här gången? :P jag har sluppit järntabletter båda gångerna vilket känns bra.  

är det bara jag som inte har några cravings? Jag kan få sug så, men inget som är samma varje gång... 
    jag har inte heller några cravings. Kan bero på att jag mådde illa morgon till kväll de första 3 månaderna som sedan byttes ut till hemska halsbrännor/sura uppstötningar. Det enda jag kan säga är min craving är att jag dricker Mellanmjölk istället för Lättmjölk! Haha!
  • Charlott29
    jakeline skrev 2011-03-04 08:48:51 följande:

Ja, så kan det ju vara förstås, att jag har bättre järndepåer Lite kan nog vara att jag före och de första tre månaderna denna graviditeten åt extra folsyretabletter. Det gjorde jag inte (skäms) med sonen, kom ihåg det typ 2 gånger i veckan då men denna graviditet har jag varit jätteduktig!
    Jag mådde inget bra av de där järntabletterna förra graviditeten så jag är såklart jätteglad.

Min crawling på hallon och mango kom faktiskt alldeles nyligen, typ för 2-3 veckor sedan. Innan dess har jag inte heller haft något denna graviditeten. Med sonen åt jag apelsiner och äppelmunkar Har dock inte ätit en enda äppelmunk varken före eller efter den graviditeten så det var verkligen en crawling. Mango har jag faktiskt aldrig tidigare tyckt varit jättegott, har alltid tyckt det varit en ganska märklig smak på mango, men inte nu
    Kan säker ha lite med att göra att jag är diabetiker så jag kan ju inte äta sötsaker/godis i "vanlig" tillsatt form, så mango och hallon är ju som godis för mig Eftersom jag dessutom märkt att det inte påverkar mitt blodsocker så passar jag väl på och trycker i mig lite varje dag Lite mentalt sådär... haha...

Igår shoppade jag ytterligare två små små bodys och två små små taights till Liten. Allt i storlek 50 så nu känner jag mig lite lugn
  • Charlott29

Oj vad glad jag är idag, många glada gubbar i inlägget ovan

• FruMadde4barnTätt

cravings måste nog vara frukt och smothie är ju underbart gott!
    ja mango är jättegott att bara äta som den är också!

• jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-03-04 09:05:19 följande:
    jag har inte heller några cravings. Kan bero på att jag mådde illa morgon till kväll de första 3 månaderna som sedan byttes ut till hemska halsbrännor/sura uppstötningar. Det enda jag kan säga är min craving är att jag dricker Mellanmjölk istället för Lättmjölk! Haha!
    jag har ju iofs ett stort sug efter fet mat. Pommes, hamburgare och sådant... men det är inte så att jag MÅSTE ha det och skickar ut karln i snöstorm. :P hade inga cravings förra graviditeten heller... Jag har iofs blivit mer intollerant mot mjölkprodukter än tidigare. Det är mindre kul då jag älskar mjölk och brukar äta gröt varje morgon. Visst jag kan köpa låglaktos, men jag glömmer alltid bort det... Minnet är ju som bekant väldans flyktigt när man är gravid... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Charlott29

Jag gör inte smothie av mangon, utan tar färsk mango alt. hallon och slänger på lite turkisk yoghurt. Voila!

• FruMadde4barnTätt

charlott
    jaha, det låter ju gott det med!

• Lovelyness

Jag var helt öertygad om att jag skulle få 500 cravings eftersom jag ör så styrd av mitt sug även i vanliga fall men dom har hållit sig undan hitills. Jag har varit mer sugen på frukt och vispad grädde än vanligt men det är liksom inget jag MÅSTE ha utan jag njuter bara lite mer när jag äter det.

Förresten så kom jag på en sjuk sak jag gjorde i början, jag drack ur en colaburk.Jag hade en colaburk som jag fyllde på med vatten och satt och drack ur hela dagarna, jag tyckte metallen smakade gott haha. Det är kanske tur att det gick över så man slapp verka allt för knäpp Flört

Igår fick vi hem barnvagnen! Vad overkligt det känns att det ska vara en bebis där i snart...