• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Therre

Jag vill också ha hem min barnvagn så som jag har längtat men inte tror jag att den kommer komma är så förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen:S

Orkar fan inte med allt nu och den dåliga sömnen gör de ju inte bättre, Igår bröt jag nästan ihop och började grina, och sa till sambon att jag orkar inte gå runt och låtsas vara glad hela tiden och jag orkar inte åka runt till en massa folk, för att jag helt enkelt inte orkar för jag är trött och känner att jag har så mycket som ska fixas med iaf här hemma å jag vill bara låsa in mig hemma nästan, nej men att jag iaf vill ta de lungt och hitta på saker med min familj (sambon, jag och dottern) och ha de mysigt och ta de lungt  eller nå sånt, ta vara på den här lilla tiden som är kvar innan bäbisen kommer och de blir full fart igen, och jag orkar inte åka runt till en massa människor, så som dom tjatar och vill att man ska komma över (känner mig så elak och tråkig när jag säger att jag inte vill eller orkar.) 

Dessutom fick jag höra att han pappa hade sagt att han var lite ledsen och besviken för att han inte har fått känna på min mage när bäbisen sparkar.. å då blev de ju inte bättre heller jag kan ju inte råför att bäbisen sovit när vi väl vart där tex.. hans föräldrar är de trevligaste och snällaste jag har träffat och de är helt underbara men just nu känns de som om att de bara blir för mycket ibland, att dom blir för mycket....

Och eftersom att jag är arbetslös nu och jag är inskriven på ams så måste jag ju gå på de där jävla mötena också, och de är ju så mycket inbokat än bara de också. var in till satn igår kom hem efter ca 4 timmar var helt slut hann precis somna till så bullrar sambon in och jag typ flyger upp ur sägnen för jag blev så rädd, snacka om att man blir helt slut och humöret gör sig påmint ganska ofta, vilket inte heller är så kul.

Något kul som jag och dottern ska göra idag är iaf att baka cupcakes 2 olika sorter en med smak av hallon/vanilj med liten klick av vaniljkräm i och frosting med smak av vanilj och hallon där med, och den andra ska ha smak av choklad med lite hemmagjord nougatkräm i och frosting med smak av choklad och hallon hoppas att hallonen smakar bra tillsammans med chokladen där, får låta dottern smaka på de innan vi spritsar på de så får hon bestämma och säga vad hon tycker eftersom att jag inte äter choklad men jag vet att typ alla andra som jag känner älskar de så man får väl göra lite för dem med. sen ska vi dekorera dem med lite silverkulor tror jag men mintsmak och göra nå blommor eller så av marsipan. ska bli riktigt kul att prova på nå nytt och vara lite kreativ:D

Men tyvärr innan jag börjar med de så måste jag ju STÄDA och de är ju de tråkigaste i världen:S får väl sätta igång lite musik och poppa ordentligt.

blev ganska mycket skrivet denna gång med och mycket gnäll så ni får ursäkta för de men de kändes som om att jag behövde skriva av mig lite...:S

• jakeline
    Therre skrev 2011-03-04 11:59:06 följande:
    Dessutom fick jag höra att han pappa hade sagt att han var lite ledsen och besviken för att han inte har fått känna på min mage när bäbisen sparkar.. å då blev de ju inte bättre heller jag kan ju inte råför att bäbisen sovit när vi väl vart där tex.. hans föräldrar är de trevligaste och snällaste jag har träffat och de är helt underbara men just nu känns de som om att de bara blir för mycket ibland, att dom blir för mycket....
    asså jag förstår inte varför alla tror att en gravidmage är allmän egendom?! Alla ska dit och peta! Det är liksom mitt space. Nu har det itne varit lika mycket den här gången som förra, men iaf. Det är något som stör mig... :P 

här är det också sömnen som är samtalsämnet hemma. Vem ska gå upp på natten... vem får sova på morgon, vem sover mest... Jag tycker ju att jag har förtur på sömnen då jag är gravid... Och har mycket svårare än maken att ta mig ur sängen på nätterna. Nu sover iofs sonen bättre och bättre när vi kortat av sovtiden på dagen, så jag hoppas att vi slipper den diskussionen om ett tag. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • gosensgos
    Therre skrev 2011-03-04 11:59:06 följande:
    Jag vill också ha hem min barnvagn så som jag har längtat men inte tror jag att den kommer komma är så förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen:S

Orkar fan inte med allt nu och den dåliga sömnen gör de ju inte bättre, Igår bröt jag nästan ihop och började grina, och sa till sambon att jag orkar inte gå runt och låtsas vara glad hela tiden och jag orkar inte åka runt till en massa folk, för att jag helt enkelt inte orkar för jag är trött och känner att jag har så mycket som ska fixas med iaf här hemma å jag vill bara låsa in mig hemma nästan, nej men att jag iaf vill ta de lungt och hitta på saker med min familj (sambon, jag och dottern) och ha de mysigt och ta de lungt  eller nå sånt, ta vara på den här lilla tiden som är kvar innan bäbisen kommer och de blir full fart igen, och jag orkar inte åka runt till en massa människor, så som dom tjatar och vill att man ska komma över (känner mig så elak och tråkig när jag säger att jag inte vill eller orkar.) 

Och eftersom att jag är arbetslös nu och jag är inskriven på ams så måste jag ju gå på de där jävla mötena också, och de är ju så mycket inbokat än bara de också. var in till satn igår kom hem efter ca 4 timmar var helt slut hann precis somna till så bullrar sambon in och jag typ flyger upp ur sägnen för jag blev så rädd, snacka om att man blir helt slut och humöret gör sig påmint ganska ofta, vilket inte heller är så kul.

Något kul som jag och dottern ska göra idag är iaf att baka cupcakes 2 olika sorter en med smak av hallon/vanilj med liten klick av vaniljkräm i och frosting med smak av vanilj och hallon där med, och den andra ska ha smak av choklad med lite hemmagjord nougatkräm i och frosting med smak av choklad och hallon hoppas att hallonen smakar bra tillsammans med chokladen där, får låta dottern smaka på de innan vi spritsar på de så får hon bestämma och säga vad hon tycker eftersom att jag inte äter choklad men jag vet att typ alla andra som jag känner älskar de så man får väl göra lite för dem med. sen ska vi dekorera dem med lite silverkulor tror jag men mintsmak och göra nå blommor eller så av marsipan. ska bli riktigt kul att prova på nå nytt och vara lite kreativ:D

Men tyvärr innan jag börjar med de så måste jag ju STÄDA och de är ju de tråkigaste i världen:S får väl sätta igång lite musik och poppa ordentligt.

blev ganska mycket skrivet denna gång med och mycket gnäll så ni får ursäkta för de men de kändes som om att jag behövde skriva av mig lite...:S
    Skönt att få ur sig en massa man går och bär på! 

Trött är understatement i dessa dagar.  Rätt som det är går luften bara ur mig och jag skulle nästan kunna somna stående.  Tungt att andas och jag känner mig nästan som om jag haft maginfluensa i några dagar. Men så känns det hela tiden.  Ingen energi i kroppen typ, andfådd och tungandad.  
    Går upp och äter frukost på morgonen, sen måste jag lägga mig en stund igen innan det är dags för promenad med hunden.  Orkar ingenting längre känns det som.  
    Längtar till bebben har kommit och jag kan få tillbaka min kropp
    Han sparkar och sparkar och sparkar!  Helt ofattbart vad han rör sig därinne.  Borde vara ganska ,ycket mindre plats därinne kan man tycka.  (KAnske däröfr han försöker göra plats?! )
    Jag försöker ta en dag i taget nu.  Så otroligt tacksam att jag inte måste jobba nu.
    Annars hade jag behövt kliva upp 04:15 och har ett fysiskt ansträngade arbete, då hade jag nog varit än mera slut...
    Så längtasfull nu..  
    Vår lilla bebbe kommer troligen mellan den 18-20 april, (igångsättning) så det är verkligen inte långt kvar.  
    Ordinarie bf är 1/5.
    Endast skötbord  och lite smågrejer kvar att fixa.  Vår lille plutt!
    Var på UL igen i onsdags.  Han mättes på diverse olika ställen, så ca 2,8 kg väger han nu och ca 44 cm lång.
    Fostervattennivån var bra och allt ser så bra ut det kan
    Lycka!
  • Kottemor

Oj, vad ni hinner skriva, hinner ju inte med

Crawings har jag inte denna gången. Men med min äldsta pojke var jag galen i jordgubbskräm, apelsiner och daimstrut, var tvungen att ha en glass om dagen, annars fick jag värsta tokspelet. haha!
    Men min andra son hade jag dille på glögg och vattenmelon! En kväll fick mannen åka iväg ett par minuter innan affären stängde, men han hann ändå inte. Han ställde sig och knackade på butiksdörren och dom släppte in honom så han fick köpa melon till sin gravida fru, haha! Dom skrattade gott i affären, mannen kände sig nog mest dum

Och det  här med att alla tror att magen är till för att klappa, jag förstår inte det! JAg skulle ALDRIG få för mig att klappa en annan kvinna på sin mage, det är deras kropp liksom! Jag blir jätte irriterad när någon försöker klappa min, och vänder snabbt bort mig så dom inte kan, eller tom. säger ifrån att jag inte tycker att det är ok.

Sömn är ju en ständig bristvara och min man är så snäll och låter mig alltid sova länge på helgen. Men imorgon ska jag palla mig upp så att han får sova ut, han ser så trött ut den stackaren, kan inte vara lätt att vara "gravid" pappa heller. Hans öron är säkert helt såriga av mitt gnäll om ditten och datten, vi måste köpa det, vi måste fixa det osv.

Therre: Det är bättre att lätta på hjärtat, det känns skönare eferåt.

Ladylovelylocks: Skrattade gott åt din noja med cola burken, haha! Mmm gott med metall

Gosensgos: Oj, det börjar verkligen närma sig för dig nu!

Nej nu ska jag dammsuga innan jag ska hämta hem äldsta killen från skolan Sen blir det fredagsmys för hela slanten!

• EvaChristina

Oj vad ni skriver! Cravings hade jag nog mest i första halvan av grav. Räkor blev jag otroligt sugen på och det var ju lite märkligt eftersom jag inte ätit det på ca 10 år (varit helveggo). Vegetariskt protein i form av sojaprodukter och quorn kunde jag däremot inte alls få ner i början. Annars är jag nog mer sötsugen än vanligt, mer sugen på kolhydrater över huvud taget, men inte någon speciell craving sådär... Tröttheten ja. Jag sover också dåligt som jag redan skrivit. Vaknar stup i kvarten. Tröttheten är liksom normaltillstånd nu. Och så lite man orkar i form av rörelse! Andfådd för minsta lilla. Vad jag längtar nu! Vår lilla räka där i magen, så nyfiken på vem det är, hur hon/han ser ut, vilket temperament osv.

• Maryveken

Måste bara visa denna Box Bunny från LEKA! Jag är helt förälskad i den! 
    Man kan öppna rumpan på den och ha en massa småplock däri! :)
    En trojansk pålle helt enkelt! En god vän till mig tävlar ut den just nu.
    Jag har en länk i min blogg om ni är sugen på att delta.

Hur som helst så ska jag köpa mig den så fort jag får in Alfakasse pengarna :) 
    Den finns i en större modell också men jag tycker den här var urmysig.
    När bebis blir lite större och kan gå runt lite så kan ha dra denna efter sig och packa in saker :)
    När jag var liten gick jag runt med en liknande leksak hela dagarna. Lastade in allt från grus till bullar.

Jag har förresten cravings på grädde, ovispad. Dricker den direkt ut paket och ibland kan jag fått i mig uppemot en liter på en vecka =P Inte så hälsosamt kanske. Med förra bebisen (som slutade i MA) var jag helt galen i citroner. Känns ju som att det var aningens bättre, haha :) Annars är det jordgubbar och vindruvor som står högst på listan!

Och på tal om tafs på magar.
    Det är totalförbud att ta på min. Det framkallar sammandragningar. Punkt. 

• Therre
    Lovelyness skrev 2011-03-04 12:09:01 följande:
    Therre: Usch vad jobbigt med vagnen, har du hört någonting nytt? När var det den skulle komma?
    nej jag har inte hört nånting ang vagnen, ska väl prova ringa i helgen till hon som skulle skicka den, svarar hon inte är är tillmötesgående så polisanmäler jag henne på måndag. jag skulle ha fått vagnen den här veckan, och eftersom att den inte kommit än så antar jag att den inte komma heller:S:(

Ja jag förstår inte riktigt jag heller, de är ju en sak om man frågar om de vill känna för då är de ju ändå på ens egna insiativ, men att bara gå fram och känna de tycker inte jag är nå vidare, kan till och med tycka att de är jobbigt när sambon eller min syster bara känner så där när man inte är direkt beredd på de. skulle inte heller gå fram t ill någon och känna på dess mage om de nu inte frågade om jag ville känna den sparka eller nå sånt. jag kan väl förstå att man kanske är nyfiken osv men man får fanimej acceptera vad mamman vill och känner.

i början när jag började bli trött osv så tyckte sambon att de var piss tråkigt och han gnällde en aning på de men nu är han jätte gullig och låter mig sova, så fort dottern har somnat så brukar jag gå och lägga mig och läsa lite grann och då kommer han också ofta in och lägger sig efter ett tag bara för att ligga där och mysa med mig medan jag läser, och ibland händer de att vi somnar redan kl 20 hehe, men de är skönt, och jag tror att han tycker de är ganska skönt också eftersom att han går upp så tidigt på morgonen, men sen på helgen brukar han låta mig sova ganska länge och går upp och fixar med frukost till dottern osv så jag får vila ut ordentligt:D

jag har nog inte haft nå direkt sug på något spec denna graviditet, första graviditeten så knaprade jag bara på is hela tiden vaje dag fanns de inge is blev jag nästan galen, så då var de bara fort som fasen att fixa de:D hehe men nu denna graviditet så är de väl inget spec så, knaprar fortf is men inte lika mycket och jag får inte direkt damp om de inte finns nå is heller, frukt är något som jag börjat äta mycket av men de är inte bara en sort utan olika, och samma sak där att finns de ingen frukt hemma så är de inte hela världen. måste säga att på så vis har jag klarat mig bra så de inte är massa sött som godis osv..

Så där nu har jag bara köket kvar att städa sen blir de bakning:D dottern kämpar fortf på med sitt rum, de går långsamt men frammåt vilket är huvudsaken. hon är så duktig, hoppas vi hinner baka klart innan sambon kommer hem så kan han få en liten cupcake som överraskning:D hehe
  • skalbagge
    werkestam skrev 2011-03-04 13:38:07 följande:
    Måste bara visa denna Box Bunny från LEKA! Jag är helt förälskad i den! 
    Man kan öppna rumpan på den och ha en massa småplock däri! :)
    En trojansk pålle helt enkelt! En god vän till mig tävlar ut den just nu.
    Jag har en länk i min blogg om ni är sugen på att delta.

Hur som helst så ska jag köpa mig den så fort jag får in Alfakasse pengarna :) 
    Den finns i en större modell också men jag tycker den här var urmysig.
    När bebis blir lite större och kan gå runt lite så kan ha dra denna efter sig och packa in saker :)
    När jag var liten gick jag runt med en liknande leksak hela dagarna. Lastade in allt från grus till bullar.

Jag har förresten cravings på grädde, ovispad. Dricker den direkt ut paket och ibland kan jag fått i mig uppemot en liter på en vecka =P Inte så hälsosamt kanske. Med förra bebisen (som slutade i MA) var jag helt galen i citroner. Känns ju som att det var aningens bättre, haha :) Annars är det jordgubbar och vindruvor som står högst på listan!

Och på tal om tafs på magar.
    Det är totalförbud att ta på min. Det framkallar sammandragningar. Punkt. 

Läste på din blogg att du gillar välling, vi har något gemensamt då för jag ÄLSKAR oxå välling vilket alla mina bekanta tycker är såååå konstigt!