• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Åsasåsa
    SannaSanna skrev 2011-03-24 10:17:39 följande:
    hej. nu har jag fått hostan från helvetet. super jobbigt. vet någon här nåt man kan ta emot hosta?
    Noskapin är helt ok att ta även om jag inte tycker att den hjälper så mycket. Hoppas du kryar på dig snart!
  • Kottemor
    Ewima skrev 2011-03-24 11:43:20 följande:
    Kottemor: Skönt att operationen gick bra och att den blev av! En lite konstig fråga... På operationen, fick du ligga på rygg? Eller opereras gravida liggandes på sidan? Hmm, kanske en konstig fråga Glad
    Hihi, klart du kan fråga det!

Jo när op-sköterskan kom för att hämta mig, tittade hon ner och utbrast- Men du är ju gravid, då får vi lägga dig lite på sidan. Jag ska hämta kuddar. Sen väl inne i salen fick jag en pall att kliva upp på till sängen sen fixade sköterskan med kuddar, en bakom ryggen och en under magen som hamnade lite i luften Sen gick hon och hämtade ett uppvärmt täcke som hon bäddade in mig i så jag inte skulle frysa, haha! Hon var så himlans rar! så jag låg som en prinsessa typ

Idag har jag ont, men det var ju väntat... det kommer säkert vara bättre redan imorgon. *hoppas innerligt*

Tack till er andra tjejer med {#emotions_dlg.flower}
  • Lovelyness
    Kottemor skrev 2011-03-24 11:58:44 följande:
    Hihi, klart du kan fråga det!

Jo när op-sköterskan kom för att hämta mig, tittade hon ner och utbrast- Men du är ju gravid, då får vi lägga dig lite på sidan. Jag ska hämta kuddar. Sen väl inne i salen fick jag en pall att kliva upp på till sängen sen fixade sköterskan med kuddar, en bakom ryggen och en under magen som hamnade lite i luften Sen gick hon och hämtade ett uppvärmt täcke som hon bäddade in mig i så jag inte skulle frysa, haha! Hon var så himlans rar! så jag låg som en prinsessa typ

Idag har jag ont, men det var ju väntat... det kommer säkert vara bättre redan imorgon. *hoppas innerligt*

Tack till er andra tjejer med {#emotions_dlg.flower}
    Vad skönt att operationen gick bra, nu hinner det förhoppningsvis läka fint tills bebisen kommer
  • glit
    Lovelyness skrev 2011-03-24 11:54:21 följande:
    Är det någon som vet om det är babyboom på gång 2011? Man kanske behöver ställa in sig på att föda på fel sjukhus...

I helgen ska vi sätta ihop sängen och tvätta alla små kläder, vad konstiga grejer man ser fram emot nu för tiden Glad
    Finns det siffror nu? I min omgivning har det verkligen vart babyboom, 6 stycken minst i min närhet som har några veckors/dagar gamla bebisar hemma och resten som ska föda inom väldigt snar framtid. Helt vansinnigt vad många som är på smällen hah :P
  • jakeline
    glit skrev 2011-03-24 12:33:24 följande:
    Finns det siffror nu? I min omgivning har det verkligen vart babyboom, 6 stycken minst i min närhet som har några veckors/dagar gamla bebisar hemma och resten som ska föda inom väldigt snar framtid. Helt vansinnigt vad många som är på smällen hah :P
    jag vet också många som är gravida eller precis har fått. verkar vara ett bebistätt år iaf. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • bellbar

Varit hos BM i måndags. SF mått 32 cm. +1 kg, 9 kg sedan inskrivningen. Hjärtljudet på bebisen lät också bra. Huvudet nere men ej fixerad ännu, rumpan uppe i vädret på högra sidan medan fötterna på vänstra ;) Blodtrycket m.m. såg bra ut.

Snart är det dags för TUL+ kontroll  igen, den 30e mars (onsdag), och det ser jag fram emot. Hoppas att ena organen minskat / blivit bättre sedan 7e mars!

Ska till BM igen den 6e april... Går in i vecka 35 imorgon! Solig

• Tiiinaa

Hej alla!

Varit hos BM och allt såg bra ut. Bebis ligger fortfarande neråt (har gjort det sedan flera veckor tillbaka), men han är inte fixerad. Hjärtljuden låg på 147 slag/minut. Plutten var vaken och sparkade på den här apparaten flera gånger..så söt! Jag har legat väldigt lågt i blodtryck under hela graviditeten. Typ runt 90/55. Men denna gång låg trycket på 110/70, vilket ju är helt normalt. Dock visade stickan lite lite antydan till äggvita i urinen, vilket gjorde BM lite oroad. Mitt magmått låg på 34 cm så jag följer kurvan slaviskt :).

Börjar bli lite trött på detta med att vara gravid nu måste jag erkänna. Känner mig redo att bli mamma!! Även om det har varit och såklart är helt underbart att bära sitt barn så känner jag mig bara färdig med denna del av moderskapet just nu. Vill se och pussa på min SON!! Min lilla Elmer!

Det är så himla trångt och obekvämt i kroppen nu. Är i vecka 34+5 idag och hoppas innerligt att magen kanske kommer sjunka snart. Har den gjort det på någon redan?? Tycker ni att det i så fall blev bekvämare när den gjorde det?

Igårkväll hade jag en massa molande mensvärklilknande smärta i nedre delen av magen. Och när jag sedan gick på toa kom det något som liknade slempropp på pappret. Jag blev faktiskt lite glad. Kanske kanske är det något som börjar hända. Livmoderhalsen kanske börjar mjuka upp sig och förbereder sig redan nu. Idag har det dock varit lugnare, lite mensvärk sitter fortfarande i. Men visst är det så att slemproppen kan gå flera veckor i förväg? Jag är ju beräknad 29 april (1 maj enligt mensen), men jag hoppas på en liten påskbebis!!!

• skalbagge

Igår var jag hos barnmorskan. Är i vecka 35 nu!

Sf mått: 32 cm
    Hjärtslag:140-145
    Huvud fixeratHjärta

Jag hade lite högre blodtryck än jag haft innan 120/90 vilket gjorde min barnmorska lite orolig. Jag fick ta trycket en gång till efter att jag legat ner en stund och då hade jag 110/80. Fick lämna urinprov för att se om jag hade protein i urinet men det fanns inga spår av det iaf, skönt.

Imorgon ska jag dit igen för att kolla blodtrycket igen innan helgen för att se att det inte stigit mer. Bara man inte ska dra på sig sån där havandeskapsförgiftning nuObestämd

• FruganH

Imorgon är det dags för läkarbesök igen.. Usch, är nervös. Försöker att inte tänka så mycket på det.
    Får väl se om man måste tillbaka till kaoset på jobbet på måndag igen.
    Försöker tänka att det i så fall inte är så många veckor det handlar om, men jag förstår inte hur jag ska orka.
    Jaja, det är väl bara att vänta och se vad farbror doktorn säger.... :S