Misswiren skrev 2011-03-23 22:41:50 följande:
Tänkte bara höra med ngn här, som kanske har samma prob?
Varje kväll, utan att  överdriva, så sätter lillen igång i magen på ett nästan obehagligt sätt..känns lite VÄL för bra med sina rörelser. Saken är den att han på nåt sätt, slå/sparkar neråt, så jag flyger upp ur soffan/sängen av en OTROLIG smärta, och vrålar gör jag nåt så kopiöst. Händer en eller flera ggr per "smärtgång" så att säga. 
Jag börjar störttjuta, mannen och sonen blir såklart rädda, även jag. Sen sitter man med rädsla och inväntar nästa omgång. Det är svårt att föklara smärtan, men jag känner ju att han gör ngt och helt plötsligt efter en smäll känns de som att ngn tar en kniv och bokstavligt talat kör upp den i hålet på mig och snittar. Låter hemskt, sorry, men hittade inget annat alternativ. Jag undrar lite om man verkligen ska behöva stå ut med dessa kvällar med dessa smärtor ända fram till slutet...
Hej! 
Jag har liknande som dig, och särskilt på kvällarna  

Min bebis är väldigt livlig när jag själv vilar, särskilt på kvällarna framför tv:n och ofta även på nätterna. Förstår inte hur den får plats att röra sig så mycket därinne  

Magen ser ibland ut som en torktumlare  

Angående dina smärtor i underlivet så har jag börjat känna dessa den sista veckan, jag vet inte vad den gör därinne men det stämmer lite som du skriver att det är en ilande känsla som gör ont. Men jag upplever de nog inte riktigt lika starka som dig förstås, jag spänner till lite och säger "aj" för känns det gör de, men inte på det sätt som du beskriver. 
Igår fick jag en teori om att bebis (som legat med huvudet ner i några veckor) har vänt sig för jag kände hicka högt upp i magen, så min teori är att den sparkar neråt... men jag har ingen aning... 
Själv är jag bara glad när jag känner bebis för jag blir så orolig om jag inte gör det, så hellre att den kör lite tuffa tag med mig än att inte ge sig till känna