• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    Ellenkicki skrev 2011-03-23 12:31:42 följande:

För mig är det första barnet och jag har tänkt en del på det du skriver om typ tredagarsgråt, jag kan tänka mig att känslorna kommer löpa amok de första dagarna och kan inte tänka mig att åka hem direkt... Behöver nog landa lite i allt och kanske få lite stöd av personalen på hotellet/BB.

Ja, det som är skönt här i alla fall är att man går hem precis när man själv vill. Med andra ord kan man så snart man tröttnar packa sina saker och bege sig hem så man kan känna sig för vad som känns bäst. Det jag gillar i Lund i alla fall är att man har eget rum och egen toalett så man behöver inte bry sig om andra vilket är så skönt. Hade det varit tal om att stanna på delad sjukhussal med personal som kommer in ständigt och sjukhuslukt och andra barn är mitt eget som skriker och håller mig vaken, nej då hade jag inte stannat en sekund mer än nödvändigt.
  • jakeline
    Saso87 skrev 2011-03-23 12:53:15 följande:
    Okej =) men du väntar bebis nr. 2? Det är första barnet för mig och man är helt ny i gamet =) Skönt är att han har lagt sig med huvudet neråt och nu är det ovanligt att de försöker snurra runt mer. Låt det bli maj snart =) men tiden går ganska fort tycker jag... jobbar fortfarande och då flyger dagarna iväg..
    japp det är andra och första kom på BF. just nu tycker jag att det går rätt långsamt. Men vill minnas att jag kände så sist också. :P fast då var det ju vinter, nu har man iaf vår att se framemot. :P Tror att ettan också lade sig nedåt rätt tidigt förra gången, nu känns det som om denna snurrar runt lite fortfarande, men oftast nedåt tror jag. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Jean

Kottemor; Lycka till idag!!

Angaende att stanna kvar pa BB sa kanns de som att jag vill stanna sa lange jag kan eftersom att det ar forsta barnet sa man far lara sig allt. Pa mitt sjukhus sa stannar man 2-3 dagar med vanlig forlossning och 5-6 med kejsarsnitt. Om man vill hem tidigare far man pressentkort pa 1000kr sa man kan kopa blojor typ. Hade mannen min inte fatt stanna sa hade jag nog kant annorlunda dock da hade jag nog velat akt hem pa en gang.

• Minglanu

1000 spänn?? Vart föder du? Nu vill jag inte stanna länge så mig spelar det ingen roll, men hos oss är det foten i rumpan o ut genom dörren helst efter 6 timmar som gäller. Endast om man har komplikationer får man stanna längre än ett dygn. 1000 spänn skulle jag tacksamt ta emot

• Lovelyness
    Minglanu skrev 2011-03-23 15:51:46 följande:
    1000 spänn?? Vart föder du? Nu vill jag inte stanna länge så mig spelar det ingen roll, men hos oss är det foten i rumpan o ut genom dörren helst efter 6 timmar som gäller. Endast om man har komplikationer får man stanna längre än ett dygn. 1000 spänn skulle jag tacksamt ta emot
    För förstagångsföderskor också?
  • FruMadde4barnTätt

på vårt sjukhus får förstagångsföderskor stanna en vecka, om de vill, om de har problem med amningen och har frågor och så.
    det gjorde i alla fall jag och min man 2006 i helsingborg sjukhus

• Kottemor

Tack tjejer, vad gulliga ni är!
    Är hemma nu, blev lite väntan, det kom in ett akutfall som fick gå före.

Operationen gick bra och han tror att jag kommer bli väldigt hjälpt utav operationen. Jag hade en kraftig inflammation nämligen och dubbla senfack, därav har kortisonet inte hjälp mig. Så det känns verkligen toppen trots att det gör ont!

• Maruid
    Minglanu skrev 2011-03-23 15:51:46 följande:
    Ja, på själa förlossningen vill dem att man stannar rätt kort även här (tror man säger 4-6 timmar eller något sådant) men på patienthotellet stannar man så som man önskar i princip men det normala är enligt deras egen broshyr två dygn.

Men visst, går man hem tidigt hade man ju inte tackat nej till pengarna Skrattande
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-03-23 18:42:21 följande:
    Tack tjejer, vad gulliga ni är!
    Är hemma nu, blev lite väntan, det kom in ett akutfall som fick gå före.

Operationen gick bra och han tror att jag kommer bli väldigt hjälpt utav operationen. Jag hade en kraftig inflammation nämligen och dubbla senfack, därav har kortisonet inte hjälp mig. Så det känns verkligen toppen trots att det gör ont!
    Så skönt att höra att det gått bra för dig och att du tror att det kommer göra underverk. Hoppas nu det läker på fint till bebisen väl tittar ut ; )