• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken

Jag blir kokt på FK!!!!! Mina uppg ligger ju inne precis som de ska men sambons stämmer inte!! Vi vill ju inte att de beräknar fel årsinkomst!!!! Det finns ingen blankett man kan beställa via hemsidan heller så då antar jag att man måste ringa! Inte undra på att det alltid är telefonkö om man måste ringa såna skitärenden!! Grrrrrr.....

• skalbagge
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-22 10:46:13 följande:

skalbagge
    ja det gick bra för vår dotter född i v.35+0
    Nathalie vägde 2485 g och 45 cm lång
    hon fick ha en extra filt för att hålla sig varm och de tog tempen på henne varje dag.
    Hon fick inte gulsot, men skulle vara i solljuset och fick ta blodprov för att kolla så hon inte hade det.

Nathalie skulle tillmatas med sked, kopp med ersättning och sen med min mjölk som jag pumpade ut.
    Jag fick pumpa med jämna mellanrum med elektrisk pump och ställa i kylen där.
    Det kändes jobbigt att personalen tvingade i vår dotter ersättning/ mjölk även om hon var mätt och inte ville ha, så hon kräktes. För att hon skulle äta en viss mängd.
    Nathalie skulle vägas innan och efter matning, för att se så hon fick i sig tillräckligt.
    Jag ammade ju henne också och troligen fick hon i sig för mycket mat stackarn.
    Vi stannade 10 dagar, och efter några dagar så ammade jag henne fullt istället.

Min man kunde inte besöka oss så ofta, då det var jobbigt med sonen som skulle pilla och klättra på allt.
    det var tråkigt.

tittade på en unge i minuten, vad liten bebis var i. 27
    men verkar ju som det kommer gå bra ändå.

vad bra med fler tips till BB väskan
    ja smink tar jag med.
    och id handling - körkortet
    mynt till parkering är bra!
    tar med knäckebröd med mycket fibrer då jag lätt blir hård i magen
    bilbarnstolen är med!
    decubal salva för torr hud till händer eller kropp

är ju bra om mannen kan sova över med första barnet.
    på vårt sjukhus finns inte längre den möjligheten, då alla mammor numera får dela rum, så det känns lite jobbigt.
    vi har många barn hemma så min man hade inte kunnat sova över ändå.

Åh va härligt att höra att allt gick bra med din dotter. Jag får ibland för mig att min lille ska få för sig att komma ut för tidigt men nu jar man väl gått så pass långt att det borde gå bra iallafallDrömmer.

Såg oxå en unge i minuten och herregud vilken liten Olle som kom ut.
  • bella11

hejsan alla! Så var det snart dags! längtar tills dena vildabebin kommer ut! har börjat må grymt illa igenom och kräkas dagligen usch o fy inte alls roligt... 

Ang BB väskan så låter för tidigt att packa för mig... bf 28 maj.
    Men sist vi packade den hade vi

kläder för 3 dygn till bebisen + strumpor o pyjamas.

amningsinlägg.
    sköna avslappnande kläder till mig

o till förlossningen hade vi med oss:
    morgonrock till mig
    liten champange vi drack efter fl o firade :D
    en stor kexchoklad
    1,5 L cola

såååå lycklig!
  • Charlott29

Jag hade inte ens BB-väskan med mig när jag åkte in med sonen
    Vattnet gick och jag var så bombsäker på att vi bara skulle åka in och konstatera vattenavgång och sedan åka hem igen och invänta värkarna, men när jag kom in hade jag fått havandeskapsförgiftning och fick inte åka hem. Men det gick utomordentligt bra utan BB-väskan, maken fick helt enkelt lov att hämta den

Jag hade inte så mycket med mig. Ett set kläder till bebis (han hamnade ändå på Neo och då fick han låna kläder där), necessär, kamera, kläder i mindre storlek till mig, journal (behövs dock inte denna gång).
    Jag vart kvar på sjukhuset i 10 dagar så min BB-väska hade ändå inte räckt så jag tar det med ro.
    Förhoppningen är att jag får åka hem efter 2 dygn så jag packar för det, och om det blir längre så får man lösa det

Det jag absolut inte får missa är dock:
    Kamera
    mobil
    Plånbok
    Necessär
    Kläder som är mindre i storlek men inte sitter åt (ska snittas) till mig)
    Två små set kläder till bebis samt kofta och filt för hemfärd
    Babyskydd

• Maruid
    Charlott29 skrev 2011-03-22 21:41:33 följande:
    Jag hade inte ens BB-väskan med mig när jag åkte in med sonen
    Vattnet gick och jag var så bombsäker på att vi bara skulle åka in och konstatera vattenavgång och sedan åka hem igen och invänta värkarna, men när jag kom in hade jag fått havandeskapsförgiftning och fick inte åka hem. Men det gick utomordentligt bra utan BB-väskan, maken fick helt enkelt lov att hämta den
    Ja då hade du nästan samma senario som mig. Trodde också vi skulle få gå hem efter vattenavgången var konstaterad men de höll kvar även oss.

Jag tycker inte att väskan är så viktigt på förlossningen utan mest de dagar man stannar på patienthotellet (om man gör det vill säga). Och i de flesta fall så kan man ju lösa det som behöver lösas, det är ju knappast så att varken mor eller barn fått ligga nakna och hungriga på förlossingen för att väskan befunnit sig på annan plats så det finner alltid sina vägar. Dock gillar jag att få komma i mina egna kläder och känna mig "som vanligt" om möjligheten finns.
  • Kottemor

Usch vad nervös jag är idag!

Ska/skulle (vet inte vilket) opereras i min hand idag, ringde igår för att få min operationstid. Där fick jag besked på att dom kan inte ge mig en tid, utan att jag skulle ringa som idag vid 11.30 och få besked om den blir av eller ej, och vilken tid jag isåfall ska vara där!

Så nu går jag här och inväntar klockan, måste förbereda mig så jag är klar, men samtidigt så kan det bli att den blir inställd igen... Förstår ni vilken knasig sits? Min skalle bankar och mitt blodtryck är nog allt annat än lågt jusr nu...

• Kottemor
    Maruid skrev 2011-03-22 21:54:51 följande:
    Ja då hade du nästan samma senario som mig. Trodde också vi skulle få gå hem efter vattenavgången var konstaterad men de höll kvar även oss.

Jag tycker inte att väskan är så viktigt på förlossningen utan mest de dagar man stannar på patienthotellet (om man gör det vill säga). Och i de flesta fall så kan man ju lösa det som behöver lösas, det är ju knappast så att varken mor eller barn fått ligga nakna och hungriga på förlossingen för att väskan befunnit sig på annan plats så det finner alltid sina vägar. Dock gillar jag att få komma i mina egna kläder och känna mig "som vanligt" om möjligheten finns.
    hihi, precis som jag menar, saker finns att låna, få alt. köpa i sjukhuskiosken i värsta fall
  • Ewima

Dagens BM-besökGravid

Vecka 32+2:

Jag:
    Blodtryck: 110/60
    Urin: togs inga prover
    Vikt: ingen aning, ligger på minst +18kg från "normalvikt"
    HB: 125
    -
    Bebis: 
    Puls: 138
    Huvud: Ned
    SF-mått: 32cm

Allt ser bra ut och om en vecka blir det uppföljnings-ultraljud! Skrattande Spännande att få se bebis igen !

• FruMadde4barnTätt

bebis har sparkat mycket uppåt revbenen på mig i natt, känns som magen växer mycket där uppe vid revbenen nu.

• FruMadde4barnTätt

kottemor
    hoppas det går bra med operationen och att du får komma dit idag.

skalbagge
    ja efter v.35 så är det ok att föda enligt BM på sjukhuset, när jag ringde och sa att jag hade värkar så tidigt så sa de att de försöker inte stoppa upp förlossningen i 35 fulla veckor om det är på gång.