• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-23 09:55:50 följande:
    kottemor
    hoppas det går bra med operationen och att du får komma dit idag.
    Tack, jag hoppas det också. Är så nervös här nu så jag håller på att gå av på mitten, haha!
  • Saso87

Hej alla maj-mammor!!

En till som ska bli mamma i maj, BF 12 maj. Var på RUL 2 igår och allt såg jättefint ut. Vi fick veta att vi väntar en pojke =) det hade vi på känn. Så mysigt att få veta, tycker vi =) Han ville visa lite vad han kunde igår på UL så han vinkade, sträckte ut tungan, tittade och drack fostervatten. Nu är det bara att invänta maj...

Ang. BB-väskan.. när packar ni er, som har BF ungefär samtidigt som mig? Är det fler här som väntar pojke? 

• Lovelyness
    Saso87 skrev 2011-03-23 10:02:59 följande:
    Hej alla maj-mammor!!

En till som ska bli mamma i maj, BF 12 maj. Var på RUL 2 igår och allt såg jättefint ut. Vi fick veta att vi väntar en pojke =) det hade vi på känn. Så mysigt att få veta, tycker vi =) Han ville visa lite vad han kunde igår på UL så han vinkade, sträckte ut tungan, tittade och drack fostervatten. Nu är det bara att invänta maj...

Ang. BB-väskan.. när packar ni er, som har BF ungefär samtidigt som mig? Är det fler här som väntar pojke? 
    Välkommen Glad Det är väldigt mycket pojkar som ska födas i maj, iallafall om man tittar här i tråden!

Jag har inte packat väskan än, har BF 21 maj
  • jakeline
    Saso87 skrev 2011-03-23 10:02:59 följande:
    Hej alla maj-mammor!!

jag har bf 20 maj och kommer nog packa i början av maj. har en känsla av att Bönan vill kika ut tidigare... Det är många pojkar som väntas i den här tråden, men jag vet inte vad som gömmer sig i min magge.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • maj09

Är det bara jag som tycker att det känns bra att vara några dagar på patienthotell eller BB efter förlossningen? Jag kommer inte att stressa hem - även om jag älskar vårt hem - för jag tycker det känns så tryggt och skönt att vara där hjälp finns i några dagar.. Senast stannade vi i tre dagar. Själv ville jag nästan stanna en natt till för att amningen skulle komma igång ännu bättre, men det var så mycket förlossningar vid den tidpunkten, så vi kände att vi var tvungna att lämna plats åt andra.. Jag hoppas på att få vara kvar i minst två-tre dagar den här gången i alla fall!

• jakeline
    maj09 skrev 2011-03-23 10:31:42 följande:

Är det bara jag som tycker att det känns bra att vara några dagar på patienthotell eller BB efter förlossningen? Jag kommer inte att stressa hem - även om jag älskar vårt hem - för jag tycker det känns så tryggt och skönt att vara där hjälp finns i några dagar.. Senast stannade vi i tre dagar. Själv ville jag nästan stanna en natt till för att amningen skulle komma igång ännu bättre, men det var så mycket förlossningar vid den tidpunkten, så vi kände att vi var tvungna att lämna plats åt andra.. Jag hoppas på att få vara kvar i minst två-tre dagar den här gången i alla fall!

jag gillar verkligen inte sjukhus och sist åkte vi ju hem pga nyår. Funkar allt så vill jag hellre hem till sonen och vovven än att ligga kvar där. Tror att det där är väldigt individuellt hur man känner helt enkelt. Hade det inte funkat så bra som det gjorde hade vi så klart stannat kvar. Man måste ju känna efter vad som funkar bäst för sig själv.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruMadde4barnTätt

maj09
    som jag skrev tidigare, så tycker jag det är bra att stanna på BB om man är osäker på något, då man kan få bra hjälp med amningen och även andra frågor.
    och jag tycker det är trevligt och bra på BB de gånger jag stannat.
    men nu har jag många barn hemma och jag  känner sig säker på allt, så vill jag hem till familjen direkt om inte bebis är för tidigt född.

• Charlott29
    maj09 skrev 2011-03-23 10:31:42 följande:

Jag vill nog gärna stanna en dag i vart fall så man får en chans att återhämta sig något innan man ska hem till "vardagen". Jag ska dock snittas och kommer därför få stanna på KK i 2-3 dagar. Jag skulle gissa på 2 dagar, jag ska snittas på en onsdag och jag gissar att de vill ha hem mig innan helgen
  • maj09
    jakeline skrev 2011-03-23 10:37:26 följande:
    jag gillar verkligen inte sjukhus och sist åkte vi ju hem pga nyår. Funkar allt så vill jag hellre hem till sonen och vovven än att ligga kvar där. Tror att det där är väldigt individuellt hur man känner helt enkelt. Hade det inte funkat så bra som det gjorde hade vi så klart stannat kvar. Man måste ju känna efter vad som funkar bäst för sig själv.  
    Jag förstår dig absolut! Jag tror att jag kommer att vilja vara kvar på patienthotellet om min man och dotter kan få komma dit, men om jag får stanna på BB så kanske längtan hem (speciellt till dottern) blir för stor, så till och med jag vill åka hem tidigare. Men jag tror att en del kanske skyndar sig hem och ångrar det i efterhand. En del (inte ni här i tråden, men folk man pratar med) verkar tycka att det är en merit i sig att få åka hem samma dag. Om man känner sig osäker, kanske främst med det första barnet så tycker jag absolut att det är att rekommendera att vara kvar tills man har fått svar på sina viktigaste frågor och tills man har fått igång amningen - om man nu önskar det.
  • Kottemor

Om man vill stanna kvar eller ej är upp till var och en.

Jag låg inlagd så mkt under graviditet ett så det har fått mig att få lite "sjukhusskräck", därför vill jag hem så snabbt som möjligt så dom inte hinner ångra sg typ

På patienthotellet som vi låg i ett dygn med nummer två kände jag mig bara obekväm och ville inte vara där, jag längtade hem hela tiden, så denna gången ska jag hem efter 6 timmar om inget oväntat sker såklart! Då tar jag självklart emot den vård som ges till oss