• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Angi07 skrev 2011-03-24 08:42:03 följande:

jag  var  orolig igår kväll, hade onda Sd,har bricanyl vid behov, så det hjälpte lite. Det första sak jag gjorde imorse var att teckna en gravid försäkring hos Trygg Hansa som gäller till och med när bebisen fyller 6 månader.

hoppas det lugnat ner sig nu. Jag har haft grav-försäkring sen i höstas och från i jan snart född försäkring som täcker upp tills barnet är 6 månader. Känns tryggt. Båda hos IF. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Angi07
    jakeline skrev 2011-03-24 09:09:09 följande:
    hoppas det lugnat ner sig nu. Jag har haft grav-försäkring sen i höstas och från i jan snart född försäkring som täcker upp tills barnet är 6 månader. Känns tryggt. Båda hos IF. 
    Det har blivit lite lugnare idag men jag sov dåligt . Bricany gör mig illamående men det är bättre så än de onda Sd.
  • jakeline
    Angi07 skrev 2011-03-24 09:16:37 följande:
    Det har blivit lite lugnare idag men jag sov dåligt . Bricany gör mig illamående men det är bättre så än de onda Sd.
    ibland är det pest eller kolera... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TeamX
    Misswiren skrev 2011-03-23 22:41:50 följande:

Hejhej alla.

Läser aktivt här fortfarande, men skriver sällan. Hatar egentligen att skriva på tagentbord, inget som helt tålamod med de nu under grav, *asg*. Naglarna smäller i andra tagenter, man måste radera, men skriver för snabbt, så de blir fel, måste radera, vissa tagenter funkar inte, måste trycka hårdare, osv osv, Haha. Sikket ilandsproblem.

Tänkte bara höra med ngn här, som kanske har samma prob?
    Varje kväll, utan att  överdriva, så sätter lillen igång i magen på ett nästan obehagligt sätt..känns lite VÄL för bra med sina rörelser. Saken är den att han på nåt sätt, slå/sparkar neråt, så jag flyger upp ur soffan/sängen av en OTROLIG smärta, och vrålar gör jag nåt så kopiöst. Händer en eller flera ggr per "smärtgång" så att säga.
    Jag börjar störttjuta, mannen och sonen blir såklart rädda, även jag. Sen sitter man med rädsla och inväntar nästa omgång. Det är svårt att föklara smärtan, men jag känner ju att han gör ngt och helt plötsligt efter en smäll känns de som att ngn tar en kniv och bokstavligt talat kör upp den i hålet på mig och snittar. Låter hemskt, sorry, men hittade inget annat alternativ. Jag undrar lite om man verkligen ska behöva stå ut med dessa kvällar med dessa smärtor ända fram till slutet...

Jisses, galet ont gör de..MKT värre än förlossningsvärkar.

Erm...Hjälp!

Oj, vad jag känner igen mig!! Precis så har jag också. Smärtan är vissa gånger stark, andra lite lindrigare. Och det kommer med ganska jämna intervall under en bra stund, främst på kvällen när jag kommit hem från jobbet. Tror det är bebisen som trycker nedåt, men ibland blir man ju fundersam på om det är värkar?

Ja, du är iallafall inte ensam
    Men sen är jag ju så där att trots att det gör ont är jag glad över att känna min lille skrutt därinne, blir supernojjig om jag inte känt honom på ett tag.
    Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • SannaSanna

hej. nu har jag fått hostan från helvetet. super jobbigt. vet någon här nåt man kan ta emot hosta?

• FruMadde4barnTätt

kottemor
    skönt det gick bra!

Misswiren
    vad jobbigt. ja ibland kan det göra riktigt ont när lillen rör sig där inne.
    men jag har oftast inte ont av det.
    kan det hjälpa att ändra ställning, prova ligga ner eller vara uppe och gå, buffa lite på magen?

• Ewima
    Maruid skrev 2011-03-23 12:21:34 följande:
    Jag tror som många andra skrivit att det beror på vilket sjukhus man ligger på och var. I Lund är ju patienthotellet som just ett hotell men med sköterskor som kan komma in dygnet runt om man kallar på dem. Jag tycker att det rent ut sagt var superskönt att vara där och få sova och ställa alla knepiga frågor jag hade. Min mamma hade dessutom tjatat att jag skulle ta chansen att få vila lite där innan allt rullade igång som vanligt. Så jag tyckte att det var jätteskönt att lulla runt där och ligga och mysa i sängen med barnet och mannen när han kom dit över dagen och att få slippa laga mat utan att få allting serverat.

Men jag har hört andra som verkligen hatat det och jag tror helt enkelt det beror på vad man trivs med. Kanske ska man dock om det är första barnet vara beredd på att man känslomässigt blir rätt soft. Själv hade jag absolut tredagarsgråt förra gången och räknar med att få det igen av flera skäl nu. Så oavsett var man befinner sig ska man kanske vara förberedd på att det tar några dagar att komma i kapp.

Oh jag längtar! Men jag har också börjat inse att jag kommer att sakna att vara gravid.
    Jag håller med dig, det beror nog helt på vilket sjukhus man tillhör och NÄr man får barn.
    Jag fick min dotter i mars 2008 då det var RS-virussäsong samt förlossningen&BB var helt underbemannade. Allt var stressigt opersonligt och kändes som en anstalt då jag inte fick gå ut och ingen fick komma in på BB. Sambon hade besökstid!?Förvånad mellan 10:00-20:00, sen fick han snällt gå hem. Jag var i upplösningstillsånd då dottern (som många nyfödda gör) sov HELA dagen, men var vaken ist HELA natten.

Men, hade det funnits ett Patienthotell med trevlig miljö där hela familjen kan lära känna sin nyaste medlem och få stöd och hjälp - Då hade jag kunnat stannan en månad
  • Ewima
    Kottemor: Skönt att operationen gick bra och att den blev av! En lite konstig fråga... På operationen, fick du ligga på rygg? Eller opereras gravida liggandes på sidan? Hmm, kanske en konstig fråga Glad
  • jakeline
    Ewima skrev 2011-03-24 11:40:09 följande:
    Jag håller med dig, det beror nog helt på vilket sjukhus man tillhör och NÄr man får barn.
    Jag fick min dotter i mars 2008 då det var RS-virussäsong samt förlossningen&BB var helt underbemannade. Allt var stressigt opersonligt och kändes som en anstalt då jag inte fick gå ut och ingen fick komma in på BB. Sambon hade besökstid!?Förvånad mellan 10:00-20:00, sen fick han snällt gå hem. Jag var i upplösningstillsånd då dottern (som många nyfödda gör) sov HELA dagen, men var vaken ist HELA natten.

Men, hade det funnits ett Patienthotell med trevlig miljö där hela familjen kan lära känna sin nyaste medlem och få stöd och hjälp - Då hade jag kunnat stannan en månad
    men fy vilken upplevelse. Jag var ju på avdelning och där får pappan sova kvar, för typ 300 kr/natt plus mat, så han stannade bara en så sov jag själv andra natten. 
  • Lovelyness

Är det någon som vet om det är babyboom på gång 2011? Man kanske behöver ställa in sig på att föda på fel sjukhus...

I helgen ska vi sätta ihop sängen och tvätta alla små kläder, vad konstiga grejer man ser fram emot nu för tiden Glad