• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • EvaChristina

Jag frågade lite försiktigt om hinnsvepning när jag var hos bm idag och hon började förklara vad det var. Det visste jag ju redan tack vare den här tråden bl a så jag frågade om hur de ställde sig till det när man började närma sig bf eller gick över tiden. Men hon bara log och skakade på huvudet och sa att det är inget de gör inom primärvården. "Efter 13 dagar får man komma till spec.mvc för bedömning om igångsättning... bla bla" - det visste jag ju också.

Ni som får hinnsvepning - går ni privat eller är det olika inom olika landsting?

• Misswiren
    EvaChristina skrev 2011-04-27 14:27:32 följande:
    Jag frågade lite försiktigt om hinnsvepning när jag var hos bm idag och hon började förklara vad det var. Det visste jag ju redan tack vare den här tråden bl a så jag frågade om hur de ställde sig till det när man började närma sig bf eller gick över tiden. Men hon bara log och skakade på huvudet och sa att det är inget de gör inom primärvården. "Efter 13 dagar får man komma till spec.mvc för bedömning om igångsättning... bla bla" - det visste jag ju också.

Ni som får hinnsvepning - går ni privat eller är det olika inom olika landsting?
    Det va faktiskt min BM som frågade mig om de va ngt av intresse eftersom jag gick äver tiden så länge med sonen.

Jag går på Kävlinge mödravårdcentral..Inget privat eller så alls.

Tror de måste ha med olika Landsting..
  • skalbagge
    Misswiren skrev 2011-04-27 14:05:26 följande:
    Skalbagge:

Okej. Nej, här va nog en totalt misslyckad svepning. Kände att hon drog i tappen och så (tog bara några sekunder), men kände absolut inget under svepningen och inte så mkt som en molvärk efter heller. Nåt blod har inte heller kommit, så hon misslyckades nog känns de som. Inte läst en enda som inte blödde efteråt.
    Ska göra om de på måndag och tänker faktiskt be henne dra hårdare eller nåt haha.

Va din tapp framåt eller bakåt? Mjuk/hård?
    Vet inte om min tapp var framåt eller bakåt det nämnde de inte. Den var hård och 4 cm lång när jag gjorde det första gången och idag var den fortfarande lång men inte 4 cm sa hon och inte så värst hård.
    Tråkigt att det inte gav någon effekt alls på dig men jag känner att det inte gett mig så mycket heller, bara lite blod, slemmisen som gått och lite mer förvärkar men det säger ju inte så mycketObestämd
  • Jean
    Natalieh & La vie en rose: Stort grattis till era pojkar!!!!! Fasiken vad man langtar da..... La vie en rose, later som du haft en kanon forlossning, jag bestaller en san jag med tack! =) Underbart sot med!!! Grattis igen!

V39+5, kom igen lille Colin!!!! =)
  • Maruid
    EvaChristina skrev 2011-04-27 14:27:32 följande:

Det är nog olika inom olika landsting för jag går på "vanlig" mödravård så att säga. Bor i Skåne.

För min del klagade jag över att jag hade gått över och tyckte det var jobbigt att vänta. Då klappade BM på britsen och sa "Hoppa upp här så ska vi ta oss en titt. Jag kan svepa hinnorna om du vill så kanske vi får fart på det hela".

Då var jag typ en vecka över tiden men det tog ytterligare en vecka innan den stugsittaren väl behagade komma ut.

Kan tillägga att jag har samma BM denna gången så vi får väl se om det blir aktuellt att testa igen men jag bryr mig inte om det förrän jag är passerad 39+6.
  • NinnaLilltroll

Åh Grattis till era småttingar!

Jag firade hela påsken inlagd på sjukhuset pga mitt höga blodtryck. Läkaren kollade tappen och masserade lite i lördags, men det gjorde ingen nytta. De vill ju gärna att Bebis ska komma ut (och vi också), men vill den inte så vill den inte.

Har fått komma hem och har gått på kontroll så nu är jag fri tills Bebis kommer (om inte trycket går upp mer)
    Det är konstigt hur det kan svänga, från att ligga inlagd och prata om igångsättning till att vara hemma och bara vänta tills det startar av sig självt.

Idag har jag däremot ont i ryggen och nedre delen av magen vid sammandragningarna. Har haft ganska regelbundna sammandragningar ett bra tag och nu kommer de var 8:e minut. Det gör rejält ont i ryggen så jag hoppas verkligen att det är på gång nu! 39+0 idag.

• Angi07

Grattis La vie en rose!!
    jag är i v.38+3 och längtar.... Var hos Bm idag och allt var bra, det är bara hoppas att bebisen vill titta ut snart.

• Therre

grattis till de små liven.

själv var jag in på bb i lördag hade jobbiga förverkar med mellan rum på 3-4 min så vi åkte iaf in fick ligga där ett bra tag, fick en sömndos sen fick jag åka hem var bara öppen 1cm vilket var för lite för att jag skulle få stanna, var hemma strax innan 12 på natten somnade och sov som en stock och sen dess har jag inte haft en endå jädrans verk...

vill att plutten ska komma ut nu är beräknad den 7 maj så egentligen gör de ju inget om den ligger där ett tag till men den får gärna komma nu också, för min mage är så spänd och hård och de gör fruktansvärt ont om jag bara så rör vid den ibland:D

hur är de med er allihopa annars då, var ett tag sen jag var in och läste faktiskt har inte haft så mycket ork