EvaChristina skrev 2011-04-27 14:27:32 följande:
Jag frågade lite försiktigt om hinnsvepning när jag var hos bm idag och hon började förklara vad det var. Det visste jag ju redan tack vare den här tråden bl a

så jag frågade om hur de ställde sig till det när man började närma sig bf eller gick över tiden. Men hon bara log och skakade på huvudet och sa att det är inget de gör inom primärvården. "Efter 13 dagar får man komma till spec.mvc för bedömning om igångsättning... bla bla" - det visste jag ju också.
Ni som får hinnsvepning - går ni privat eller är det olika inom olika landsting?
Det är nog olika inom olika landsting för jag går på "vanlig" mödravård så att säga. Bor i Skåne.
För min del klagade jag över att jag hade gått över och tyckte det var jobbigt att vänta. Då klappade BM på britsen och sa "Hoppa upp här så ska vi ta oss en titt. Jag kan svepa hinnorna om du vill så kanske vi får fart på det hela".
Då var jag typ en vecka över tiden men det tog ytterligare en vecka innan den stugsittaren väl behagade komma ut.
Kan tillägga att jag har samma BM denna gången så vi får väl se om det blir aktuellt att testa igen men jag bryr mig inte om det förrän jag är passerad 39+6.