• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeosMamma

Natalie & la vie en rose; känns så kul att det händer nu för er, har varit spännande att uppdatera påskhelgen i tråden och se allt som hänt. Gissar ni föder eller redan har fött nu... Härligt!!! Baby

Idag var jag på mitt sista BMbesök...

V.39 (38+0)
    SFmått 37... Helt sjukt stor är jag men ligger inom kurvan så det är väl OK. Han hade grävt ned sig lite mer men ligger fortfarande på tok för högt upp...
    Tryck 120/65 (så huvudvärk och svullnad är inget att oroa sig för, skönt)
    Hjärtljud 145

På söndag kväll åker vi in på förlossningen och på måndag morgon ska bebisen få komma ut via KS, helt underbart, längtar som en tok, bara några dagar kvar nu... När man läser i tråden blir man ännu mer peppad Skrattande

Lycka till allihopa!!! 

Hjärta

• jakeline
    TeosMamma skrev 2011-04-26 16:03:51 följande:
    Natalie & la vie en rose; känns så kul att det händer nu för er, har varit spännande att uppdatera påskhelgen i tråden och se allt som hänt. Gissar ni föder eller redan har fött nu... Härligt!!! Baby

Idag var jag på mitt sista BMbesök...

V.39 (38+0)
    SFmått 37... Helt sjukt stor är jag men ligger inom kurvan så det är väl OK. Han hade grävt ned sig lite mer men ligger fortfarande på tok för högt upp...
    Tryck 120/65 (så huvudvärk och svullnad är inget att oroa sig för, skönt)
    Hjärtljud 145

På söndag kväll åker vi in på förlossningen och på måndag morgon ska bebisen få komma ut via KS, helt underbart, längtar som en tok, bara några dagar kvar nu... När man läser i tråden blir man ännu mer peppad Skrattande

Lycka till allihopa!!! 

Hjärta
    vad härligt! slutet är nära för dig!  
    EvaChristina skrev 2011-04-26 16:00:47 följande:
    Ok, ja det lät ju trevligt i så fall, om det är ett tecken på att något är på gång... Det hoppas vi på
    man kan ju alltid hoppas!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TeamX

Ja, spännande är det i tråden nu...mycket händer

Här händer inte ett skvatt däremot.... 38+3 nu, och inga tecken på att nåt är på g mer än lite förvärkar och så, men så har det ju varit ett bra tag nu.

Förlåt en dum fråga men vad gör BM exakt vid en hinnsvepning? På vilket sätt påverkar det att det kan sätta igång?

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Maruid
    TeamX skrev 2011-04-26 18:00:32 följande:
    Ja, spännande är det i tråden nu...mycket händer

Här händer inte ett skvatt däremot.... 38+3 nu, och inga tecken på att nåt är på g mer än lite förvärkar och så, men så har det ju varit ett bra tag nu.

Förlåt en dum fråga men vad gör BM exakt vid en hinnsvepning? På vilket sätt påverkar det att det kan sätta igång?
    Haha, jag skrev percis samma sak i en annan tråd.

Men hinnsvepning är när man frigör hinnsäckern som barnet ligger i från livmoderhalsen. Då frigörs en del hormoner och har man tur så kan förslossningen starta. Man kan också få igång värkarbetet av det. Det hjälper inte alltid men ibland så det kan vara värt ett försök om det börjar bli sent eller om man går på övertid.
  • Mary
    Marsipanflicka skrev 2011-04-26 14:13:29 följande:
    Kottemor: Var hittar man hallonbladste? Jag vill gärna ha bebis NU, på lördag är jag i 37+0 och då planerar jag att äta ananas och sådär... Tror inte på sånt alls egentligen, men man vet ju aldrig.
    Jag köpte pås-te på hälsokost... Kostade väl typ 30 spänn eller ngt för ett paket! Billigt och gott, så det kan väl inte skada iaf :)
  • Kottemor
    Mary skrev 2011-04-26 19:48:00 följande:
    Jag köpte pås-te på hälsokost... Kostade väl typ 30 spänn eller ngt för ett paket! Billigt och gott, så det kan väl inte skada iaf :)
    Men är det inte så att det inte innehåller tillräckligt mkt "rent" hallonblad, det har diskuterats en hel del i andra tråden...
    Jaghar inte fördjupat mig i det, så jag kan varken tala för eller emot det.. bara ngt jag läste i andra tråden...
  • Mary
    Kottemor skrev 2011-04-26 20:19:59 följande:
    Men är det inte så att det inte innehåller tillräckligt mkt "rent" hallonblad, det har diskuterats en hel del i andra tråden...
    Jaghar inte fördjupat mig i det, så jag kan varken tala för eller emot det.. bara ngt jag läste i andra tråden...
    ingen aning, men det kanske finns olika sorter?
  • Minglanu
    Mary skrev 2011-04-26 21:00:30 följande:
    ingen aning, men det kanske finns olika sorter?
    Det ska vara 100% hallonblad, inte påsvarianten som endast innehåller 46% eller så. Hallonbladen läggs i sil eller tekula och ska dra 5-10 minuter i vattnet.
    Hallonblad finns inte hos alla hälsokostbutiker, bla inte hos Life. Jag köpte mitt på Hälskokraft.
    Det är inte riktigt lika sött och gott som påsteet men ger mkt bättre effekt.
  • Friida11

Jag dricker rent hallonbadste och tycker det är jätte gott :) Dricker det med lite socker och mjölk har inte märkt så mkt skillnad förutom lite med SDs men vet ej om det är tack vare tet men kan ju alltid hoppas :) 

• bellbar
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 16:41:06 följande:
    Nu har jag börjat få värkar!! Det är ca 10 minuter mellan dem!!
    åååh... inte avis här... *ironi*
    hejja hejja ;)