• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor
    TeamX skrev 2011-04-26 12:51:34 följande:
    Idag har jag 10 dagar kvar till BFmen är på ngt sätt förberedd på att han kommer att vilja komma tidigare. När jag väntade min första son kom han 7 dagar före bf och då var jag inte alls beredd.

Ni som har flera barn sen tidigare, har ni följt något "mönster"? Dvs om ni en gång fått före bf, har det fortsatt så? Eller vice versa?
    1:a vecka 36 (36+2)
    2:a vecka 37 (37+5)
    3:e ?

Är i v. 35+5 idag, så det känns som det kan hända rätt snart... fast det slutar väl med att jag går över 14 dagar
    Nä, det är nog inte så troligt med detta blodtryck och alla dessa för värkar. Ska be henne kolla på torsdag om det hänt något eller det bara är pinvärkar som spökar.

Har börjar dricka hallonbladste idag, inte för att få fler sammandragningar utan jag vill verkligen se om det kan hjälpa mig med att blöda mindre efter förlossningen. Jag har blött så länge efter dom andra barnen, ända fram till efterkollen, och det känns sådär lockande ännu en gång
  • Marsipanflicka

Kottemor: Var hittar man hallonbladste? Jag vill gärna ha bebis NU, på lördag är jag i 37+0 och då planerar jag att äta ananas och sådär... Tror inte på sånt alls egentligen, men man vet ju aldrig.

• Kottemor
    Marsipanflicka skrev 2011-04-26 14:13:29 följande:
    Kottemor: Var hittar man hallonbladste? Jag vill gärna ha bebis NU, på lördag är jag i 37+0 och då planerar jag att äta ananas och sådär... Tror inte på sånt alls egentligen, men man vet ju aldrig.
    Du hittar det här:

http://www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?products_id=168&osCsid=i15trst017dmr08nu1ph86pnh7

Jag tror inte på sånt heller egentligen, men många märker skillnad så jag gör ett försök
  • Misswiren

Såja.

Då va man hemkommen från hinnsvepningen.

Tappen va mer bakåt än framåt, och "halvmjuk". Öppen 2 cm.

Hon drog i tappen och svepte hinnorna. Återstår och se om ngt händer de närsta dagarna. *Hoppas*
    Annars blir de en ny svepning på måndag. Ut ska han innan sön!! *Grr*
    Trött på att vänta

• eelliinnaa

åh vad spännande det är i tråden. var hos bm idag.

vecka 38(37+2)

sf mått 33
    blodtryck 128/60
    fosterljud 135
    vikt +13.5

allt såg bra ut ska dit om 2 veckor igen sen ska bebisen ut!!=) bm pratade om att nästa gång bokar vi ett till besök om den inte kommit ut. vecka 41+6. för första gången fick jag vekligen en känsla av att jag kommer gå över tiden. kändes inte så bra men i så fall är det ju så.

jag skulle vilja att bm kände på tappen så man får en anning om det händer något eller inte,tråkigt att bara vänta ju..

• EvaChristina
    Nojnen skrev 2011-04-26 04:04:09 följande:
    Vaknade för snart en timme sen hungrig!! Försökte ignorera känslan och somna om, men nej! Har nyss ätit en banan och druckit varm mjölk, får se om det hjälper! Mannen kom ner och undrade om det var nåt på G med Bebben, men det kunde jag lugna honom med att det inte var. Nä, upp i sängen igen och försöka sova vidare... Finns det fler än jag som "nattramlar" (är uppe och äter mitt i natten)???
    Är inte uppe och nattramlar, däremot tvärtom, hehe. Jag vaknar ofta nr2-nödig mitt i natten nu senaste tiden. Konstigt. Aldrig hänt förut. Måste väl vara att tarmarna trycks ihop på nåt sätt så inte så mycket får plats...
  • EvaChristina

Idag var jag på massage. Min massör tipsade om att massera vaderna och fotknölarna om jag började tröttna på att gå och vänta på att det skulle sätta igång.
    Ska nog be sambon om hjälp med det till kvällen...

Exakt två veckor till bf idag.

• jakeline
    EvaChristina skrev 2011-04-26 15:32:16 följande:
    Är inte uppe och nattramlar, däremot tvärtom, hehe. Jag vaknar ofta nr2-nödig mitt i natten nu senaste tiden. Konstigt. Aldrig hänt förut. Måste väl vara att tarmarna trycks ihop på nåt sätt så inte så mycket får plats...
    å andra sidan så brukar kroppen "tömma" sig när det börjar bli dags. Lös i magen och kräkningar är inte helt ovanligt innan det sätter igång... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • EvaChristina
    jakeline skrev 2011-04-26 15:55:20 följande:
    å andra sidan så brukar kroppen "tömma" sig när det börjar bli dags. Lös i magen och kräkningar är inte helt ovanligt innan det sätter igång... 
    Ok, ja det lät ju trevligt i så fall, om det är ett tecken på att något är på gång... Det hoppas vi på