• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

La vie en rose
    Grattis till er underbara söta son! skönt att förlossningen gick bra!{#emotions_dlg.flower}

• Maryveken

Grattis till era små!! :)

Jag ramlade nyss utför trappan här hemma men tog emot mig med ryggen (strax ovanför svanken). Bebis rör sig och så men jag har rätt mycket SD. Det borde väl inte vara någon fara? Jag landade ju inte direkt på magen och bebis är väl rätt skyddad i magen? 35+3 nu..

Jag vet inte om SD kommer nu pga fallet eller om de skulle gjort det hur som helst. Vaknade inatt av riktigt onda förvärkar som lyckligtvis gick över efter bricanyl. Det känns lite tokigt att ta dem nu om bebis liksom skulle vilja komma ut. För hade jag inte fått dem utskrivna efter vi varit på NUS skulle jag ju inte haft dem och de skulle inte gjort något för att stoppa upp eventuell förlossning på sjukhuset efter vecka 34. 

• TeamX

La vie en rose och Nathalieh

GRATTIS till era små underverk!
    Fantastiskt vad ni lyckats skapa!
    Mys och njut och ta igen er nu.

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • skalbagge
    werkestam skrev 2011-04-27 17:38:25 följande:

Jag ramlade nyss utför trappan här hemma men tog emot mig med ryggen (strax ovanför svanken). Bebis rör sig och så men jag har rätt mycket SD. Det borde väl inte vara någon fara? Jag landade ju inte direkt på magen och bebis är väl rätt skyddad i magen? 35+3 nu..

Jag vet inte om SD kommer nu pga fallet eller om de skulle gjort det hur som helst. Vaknade inatt av riktigt onda förvärkar som lyckligtvis gick över efter bricanyl. Det känns lite tokigt att ta dem nu om bebis liksom skulle vilja komma ut. För hade jag inte fått dem utskrivna efter vi varit på NUS skulle jag ju inte haft dem och de skulle inte gjort något för att stoppa upp eventuell förlossning på sjukhuset efter vecka 34. 
    Fy stackare som ramlade i trappan, skulle det inte vara bra att ringa förlossningen för att höra vad dom säger? Skulle nog jag gjort!
  • Friida11
    werkestam skrev 2011-04-27 17:38:25 följande:

fy vad läskigt att ramla sådär :S Men jag tycker du ska ringa förlossningen och höra med dom först å främst ang fallet men också om du ska ta bricanylen eller sluta med dom å se om bebis vill komma nu eftersom du kommit så pass långt i grav ändå.. Lill killen kanske är redo för världen utanför? :)
  • Maryveken

Åååh jag som är så feg på att ringa förlossningen :( Men jag har en rutinkoll hos BM i morgon. Får se under kvällen hur det känns men börjar det bli mer SD så ringer jag!

Jag tror faktiskt bara att de skulle be mig vila och ta det lugnt om jag skulle ringa =P

Han borde ju vara rätt redo, vi har ju fått två cortison sprutor så lungorna borde det inte vara någon fara för iaf :) Det är väl kanske värmehållning och sugteknik det kan vara lite si och så med.

• EvaChristina
    Maruid skrev 2011-04-27 15:09:24 följande:
    Det är nog olika inom olika landsting för jag går på "vanlig" mödravård så att säga. Bor i Skåne.

För min del klagade jag över att jag hade gått över och tyckte det var jobbigt att vänta. Då klappade BM på britsen och sa "Hoppa upp här så ska vi ta oss en titt. Jag kan svepa hinnorna om du vill så kanske vi får fart på det hela".

Då var jag typ en vecka över tiden men det tog ytterligare en vecka innan den stugsittaren väl behagade komma ut.

Kan tillägga att jag har samma BM denna gången så vi får väl se om det blir aktuellt att testa igen men jag bryr mig inte om det förrän jag är passerad 39+6.
    Ok, ja det verkar vara olika då. Och säkert olika från en bm till en annan också.

Kom att tänka på vilken skillnad det måste vara på hur informerade vi gravida är nu jämfört med bara för, säg, 10 år sedan. Nu när man kan dela erfarenheter så lätt och få all möjlig och omöjlig info via nätet... Vilket säkert gjort att vi ställer mycket mer frågor och kommer med mycket mer "krav" än tidigare i kontakten med barnmorskor m.m. Ja, jag kom bara att tänka på det. Drömmer
  • Friida11
    werkestam skrev 2011-04-27 20:39:31 följande:
    Åååh jag som är så feg på att ringa förlossningen :( Men jag har en rutinkoll hos BM i morgon. Får se under kvällen hur det känns men börjar det bli mer SD så ringer jag!

Jag tror faktiskt bara att de skulle be mig vila och ta det lugnt om jag skulle ringa =P

Han borde ju vara rätt redo, vi har ju fått två cortison sprutor så lungorna borde det inte vara någon fara för iaf :) Det är väl kanske värmehållning och sugteknik det kan vara lite si och så med.
    hehe jag e likadan hatar att ringa å tänker dom kommer ändå bara be mig vila osv .. :P Men jag kände att äh hellre en gång för mycket än en gång för lite dom är ju till för å besvara våra frågor nu :) Men hoppas din lilla kille vill titta ut snart :D
  • Friida11

Var hos BM idag och hade kanon värden som vanligt :) Gjorde en utvärdering och förlossningsplan eller ja till viss del eftersom dom hänvisar mycket till anteckningar som gjorts på förlossningen eftersom jag har special samtal där för att klara mig igenom förlossningen. Men som sagt allt såg iaf bra ut och BM sa att bebis har "parkerat" sig så fint med huvudet neråt hehe :P Har SF mått 34 är idag i vecka 36+6 så ligger på mitt kurvan nu är det bara vänta! Vill så gärna att min bebis tittar ut NU är själv född i vecka 37 så man kan ju alltid hoppas :P Idag fick jag kraftiga värkar också trodde ja skulle behöve klocka dom men det släppte :( Typiskt!
    Jaja vi får väll se när den lilla behagar att komma :) Tror själv vi väntar en pojke vet ju inte könet och BM trodde också hon att det var en pojke men vi kanske blir överaskade?  :)