• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Åsasåsa

Ja fy f** nu är det inte roligt att vänta och längta längre... v.37+3 idag. Tycker det är sjukt jobbigt att inte veta exakt när den kommer, kan lika gärna dröja mer än en månad.. då blir jag galen!

Fyller 30 år idag dessutom :) men det blir lugnt på firande fronten.

Ha en bra dag alla soon 2 B - mammor och de som redan har haft lyckan att bli det förstås! {#emotions_dlg.flower}

• Hiavatha
    Åsasåsa skrev 2011-04-28 11:07:56 följande:
    Ja fy f** nu är det inte roligt att vänta och längta längre... v.37+3 idag. Tycker det är sjukt jobbigt att inte veta exakt när den kommer, kan lika gärna dröja mer än en månad.. då blir jag galen!

Ha en bra dag alla soon 2 B - mammor och de som redan har haft lyckan att bli det förstås! {#emotions_dlg.flower}
    Grattis på 30-års dagen! Skål
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • mammaE2011

Tack för svaren. Men om jag går in och registrerar nu för flera månader framöver och min man sedan vill ta ut några enstaka dagar i sommar, kan jag då gå in på Mina Sidor och ta bort dem dagarna så att han kan registrera ledighet ???

• TeamX

GRATTIS på 30 års dagen!

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • TeamX

En annan sak med föräldrapenningen som jag fick klart för mig igår...
    om man vill ta ut fp INNAN barnet är fött måste man ta ut MINST fem dagar i veckan, sen när barnet är fött (och före ett års ålder) så väljer man själv hur många dagar man vill ta ut.

Jag har tagit semester den här veckan, men nästa vecka behöver jag ta ut fp även om lillen inte har kommit ännu och då måste jag ta ut fem dagar för nästa vecka. Det var nåt jag inte fattat förrän igår när jag pratade med försäkringskassan.

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • jakeline
    Åsasåsa skrev 2011-04-28 11:07:56 följande:

grattis! {#emotions_dlg.flower}
    TeamX skrev 2011-04-28 12:11:31 följande:
    om man vill ta ut fp INNAN barnet är fött måste man ta ut MINST fem dagar i veckan, sen när barnet är fött (och före ett års ålder) så väljer man själv hur många dagar man vill ta ut.

Jag har tagit semester den här veckan, men nästa vecka behöver jag ta ut fp även om lillen inte har kommit ännu och då måste jag ta ut fem dagar för nästa vecka. Det var nåt jag inte fattat förrän igår när jag pratade med försäkringskassan.
    jag trodde det var tvärtom? Jag tog ut tre dagar i veckan första veckorna förra gången och det gick bra? Efter det att barnet fyllt ett (vad jag har förstått tidigare iaf) måste man ta minst 5 dagar i veckan för att behålla sin SGI till nästa barn. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Mary
    TeamX skrev 2011-04-28 12:11:31 följande:

ehm... det hade jag ingen aning om... jag har bara tagit ut 3 dagar per vecka nu innan BF. Vad händer då? Måste kolla upp det här!
  • TeamX

Nä som hon förklarade för mig så måste man ta ut fem dagar i veckan innan barnet är fött (om man inte blandar med semester och så förståss). Detta för att inte få nåt "glapp" i sysselsättningen som kan påverka SGI.

Sen är det som du skriver att man måste ta ut minst fem dagar från det att barnet är ett år för att behålla SGI.

En djungel detta....