• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeamX

Ja bäst att kolla...återkom gärna med vad de sa! Kan ju faktiskt vara så att hon jag pratade med igår inte gav korrekta uppgifter (eller att jag missuppfattade, gud förbjude )

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • TeamX

Kunde inte hitta info om detta på deras hemsida heller....

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Mary

shit, så mitt sgi kan påverkas... wtf? skit också! Jag som trodde jag hade koll... :/

• TeamX

Mary...ring FK och kolla, du kanske får ett annat svar än vad jag fick (eller tror att jag fick, jag kan ju ha missuppfattat).

• Saso87

Man behöver inte ta ut samma antal dagar för att kunna fylla i för flera månader i taget. Man väljer ju månad för månad hur många dagar man vill ta ut per vecka. Så gjorde jag och var inne o kollade idag och det verkar bli rätt för det stod "beräknad utbetalning 25 maj" och jag har BF 12 maj. Så då gör dom en första utbetalning då.

Vet även andra som fyllt i olika antal dagar per vecka och månad och det har funkat för dom. Sen kan man självklart gå in och ändra om man skulle ångra sig. Men då måste man göra det i tid för ändringar har en viss handläggningstid också.

Idag är det precis 14 dagar till BF!! Det känns ju nära, men det känns inte lika nära när man tänker att det lika gärna kan vara 30 dagar kvar.. hmm.. det hoppas vi inte. Har en kompis som precis börjar gå över tiden och det är bara en evig väntan och allt känns som bökigt nu, allt man ska göra tar tid, bara en sån sak som att sätta på sig skorna... 

• jakeline

Ja, att ta ut och planera föräldrapenning är en djungel och det är itne helt lätt att fatta vad som gäller och inte gäller... Dessutom verkar det som om de ändrar regler och riktlinjer lite som de vill också... :P Jag ska ta och sätta mig och kolla ikväll och fylla i från 23 maj då jag tänkt att börja ta ut fp. 

Men det där om hur många dagar man måste ta ut innan barnet är fött låter, i alla fall i mina öron, lite underligt.  tycker inte att det borde spela någon roll... 

Jaja, det ger sig på ett eller annat sätt! :P

Ha det gott i värmen!  

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Jean

Grattis pa 30 ars dagen!!!!

Har forsokt fa igen det hela nu men inte de minsta tecken pa natt mer an dom vanliga sd, BF i morgon enligt UL. Ar de vart att ga och kopa hallonblads te tro???

• mammaE2011

Nu gick jag in på FK och begärde FL f.o.m. BF-datumet fram till min man ska ta ut semester. Får registrera fler dagar då :)

• Kottemor

Hemma från BM

V. 36+0

SF mått: 34

HB: 125

Urin: Inga spår av äggvita längre

Blodtryck: 140/85

Läge: Fixerad Tjohooo!

Hjärtljud: 144

Eftersom urinprovet var bra och blodtrycket högt men ok, så blev det ny tid om 1 vecka.
    Barnmorskan undrade om vi skulle ses eller inte, men jag har en känsla av att denna lille gosse vill stanna inne längre än vad sina bröder gjorde Så jag tror att det blir minst två besök till hos BM iaf. Sen får vi väl se omjag får rätt eller fel

• FruMadde4barnTätt

Åsaåsa
    grattis på 30 års dagen!

BM besök idag.
    v.35+4

sf mått 34

hjärtljud 150

bebis ligger långt ner med huvudet, så ligger på rätt håll