• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • mammaE2011
    natalieh skrev 2011-04-27 07:27:27 följande:
    Huja! Igår kom det en välskapt pojke kl 18.13 3205 g 49 långa! V 36+3. 13 timmar tog hela kalaset efter att vattnet gick kl 05.15 på morgonen! nu ligger han här tätt intill och myser.. Lyckan är total och helt obeskrivlig! Tack för alla lycko önskningar!
    Grattis! Den vikten och längden är ungefär så som min bebis kommer ha på BF :D Så jag tycker inte att han var för tidigt född han verkade klar.
  • Maruid
    natalieh skrev 2011-04-27 07:27:27 följande:
    Huja! Igår kom det en välskapt pojke kl 18.13 3205 g 49 långa! V 36+3. 13 timmar tog hela kalaset efter att vattnet gick kl 05.15 på morgonen! nu ligger han här tätt intill och myser.. Lyckan är total och helt obeskrivlig! Tack för alla lycko önskningar!
    Grattis Natalieh! Snusa på för oss också ; )
  • Maruid
    Ewima skrev 2011-04-27 09:27:17 följande:
    * Gå på fotvård (tantvarning visst, men stackars barnmorskorna på förlossningen om man kommer med snuskiga vinterfötter upp i nylleKräkst)
    Jag tycker det låter som en väldans bra idé!

Jag har bland annat lyckats
    storstäda hela lägenheten
    sy lakan, påslakan och örngott till vagnen
    skaffa ny frisyr
    ta tandsten och lagat ett litet hål
    tvättat alla kläder och sängkläder till bebis
    tvättat alla våra täcken, kuddar och filtar
    putsa fönsterna
    skriva ett förlossningsbrev
    packa väskan
    hämta en babybox

Resterande tid ska vi försöka
    förbereda lite mat till frysen
    virka något som ska föreställa ett djur
    Göra klart ett konsultuppdrag jag pysslat med ett tag
    Fixa lite pappersexercis
    Gå på stor födelsedagsmiddag
    Träffa vänner

Försöker också spendera odrägligt mycket tid med att vila, sova middag, slappa och vara lat. På så sätt har man liksom alltid något att göra även när inget egentligt finns på listan.
  • EvaChristina

Nyss hemkommen från BM.

38 + 1 idag och allt såg fint ut. Glad

SF 33 (bara 1 cm plus sedan tidigare besök, men inom normalspannet så det var inget att oroa sig för tyckte bm)Vikt plus 18 kg (sedan innnan inskrivning, 16 kg i BM's papper)
    Lilla hjärtat 146 bpm
    Läge fixerad

Mitt mående Jag mår bra! Men oj så trött jag är. Trodde jag skulle orka mer nu när jag är ledig, men icke. Ska vila en stund nu.

Ha en bra dag alla väntande! (och ni som bebisgosar redan såklart Hjärta)

• Tiiinaa

Nu är vår lille Julian här!! I vecka 39+4 valde han att komma.

Han kom tidigt  imorse kl 04.32. 52 cm lång och vägde 3335 gram. Helt perfekt Hjärta.

Allt har gått jättebra men fort! Från första värken till att han var ute tog det ca 12 h. Krystvärkarna var enorma och häftiga, men gjorde såklart ONT. Klarade mig helt utan smärtlindring precis som jag önskat. Använde endast TENS och dusch. Lustgasen vägrade jag eftersom jag spydde och mådde illa vid ett tillfälle. När jag nådde den där övergångsfasen mellan öppningsskedet och utdrivningsskedet bad jag om epidural..men så sa barnmorskan lite snällt att "ja självklart kan du få den men jag tror inte att det kommer hjälpa nu för du ska alldeles strax börja krysta". I det läget bara accepterade jag det och hängde med och lät kroppen göra jobbet!

Vi fick "godkänt" på amningen igår kl 21 och eftersom jag inte ville sova kvar på BB valde vi att åka hem då fast klockan var kväll. Så nu har vi sovit vår första natt hemma, har inte blivit så mycket sömn men vi är glada och kan inte slita ögonen från våran lille son.

• skalbagge
    Misswiren skrev 2011-04-27 10:03:52 följande:
    Skalbagge:

Blödde du ngt efter hinnsvepningen? Kände du ngt alls innan slemmisen kom?
    Ja jag blödde efter hinnsvepningen, kände lite mer förvärkar och som mensvärk innan slemmisen kom. Idag har jag gjort en till hinnsvepning till, hoppas verkligen de kan sätta igång snart.

Hur har det gått för dig?
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2011-04-27 12:06:10 följande:
    Nu är vår lille Julian här!! I vecka 39+4 valde han att komma.

Han kom tidigt  imorse kl 04.32. 52 cm lång och vägde 3335 gram. Helt perfekt Hjärta.

Allt har gått jättebra men fort! Från första värken till att han var ute tog det ca 12 h. Krystvärkarna var enorma och häftiga, men gjorde såklart ONT. Klarade mig helt utan smärtlindring precis som jag önskat. Använde endast TENS och dusch. Lustgasen vägrade jag eftersom jag spydde och mådde illa vid ett tillfälle. När jag nådde den där övergångsfasen mellan öppningsskedet och utdrivningsskedet bad jag om epidural..men så sa barnmorskan lite snällt att "ja självklart kan du få den men jag tror inte att det kommer hjälpa nu för du ska alldeles strax börja krysta". I det läget bara accepterade jag det och hängde med och lät kroppen göra jobbet!

Vi fick "godkänt" på amningen igår kl 21 och eftersom jag inte ville sova kvar på BB valde vi att åka hem då fast klockan var kväll. Så nu har vi sovit vår första natt hemma, har inte blivit så mycket sömn men vi är glada och kan inte slita ögonen från våran lille son.

grattis till sonen! underbart! Lät som en lagom förlossning! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~