• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • JosefineK
    Natalieh & La vie en rose: Stort grattis till er bàda!!!

Har BF pà sòndag (1 maj) men ànnu inga tecken pà att det àr ngt pà gàng... Làngtar som tokar...
  • Nojnen

La vie en rose: Guud vilken underbar son du/ni fått. Ett riktigt litet underverk! Låter som en perfekt förlossning oxå. Mina ögon tårades och jag har inte känt sån längtan efter mitt eget knyte förrän jag såg ert pyre idag.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Kottemor

då var det dax för BM idag, ny blodtryckskoll och koll om äggvita ökat..

Morgontrycket var 157/86 så vi får väl se vad som händer med det fram till 11.30 när jag ska vara där.
    Daglig huvudvärk, ben, fötter, händer svullna och allmän trötthets känsla i hela kroppen (som mjölksyra nästan).

Idag är jag i v. 36+0 (v.37), tänk vid min första graviditet fick jag barn om två dagar 36+2. Det lär inte hända denna gången, men tänker jag på det så pirrar det till lite extra i magen

• TeamX

Nä hörrni....

Nu är jag riktigt TRÖTT på att vara gravid!!
    Är i vecka 39 (38+5) och har gått med dessa För....ade förvärkar flera veckor nu! Plus foglossning, plus, sova dåligt, plus halsbränna osv, osv....

(förlåt, var bara tvungen att skriv av mig lite )

Min första sons förlossning startade 7 dagar innan bf...om samma skulle hända med denna så skall det dra igång imorgon, så jag hoppas på det! Skulle inte förvåna mig om jag bara därför går över....

Werkestam: hur känns det idag? ringde du förlossningen?

JosefineK: då är det verklien nära för dig Spännande!!

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • skalbagge

4 dagar kvar till BFHjärta. Snälla låt vår älskade lille Edvin komma beräknat eller gärna innan.

Orkar inte gå över tiden, håller på att bli galen av att bara få vila, blir tokig på detta flimmer framför ögonen som aldrig försvinner! Jag saknar mina promenader oxå!

I natt har jag sovit så homla dåligt, molvärk konstant.....kan ju hoppas det är nåt tecken.

• mammaE2011

Jag har en frågan angånede Föräldrapenningen/Försäkringskassan.
    Om jag fattat det rätt så om jag anmäler min första FL (kommer ha lägstanivån på 180kr/dagen) samma dag som barnet är fött kommer jag då få pengarna minst 30 dagar senare? Och får man dem som en summa/månad? Borde ha tänkt på det tidigare då jag kunnat registrera FL för 2 veckor sedan då.
        Men på "Mina sidor" på Försäkringskassans hemsida, jag fyller väl i vilka dagar jag vill ha ledigt. Men jag får inte pengarna de dagar jag är registrerad ledig utan jag är bara ledig dem dagarna och får pengarna en månad efter? Så när mina dagar är slut, innebär det att jag kommer få mina sista pengar månaden efter? Hoppas någon förstår vad jag menar, blev lite rörigt nu :s 

• eelliinnaa

man får pengarna samma månad som man är hemma. utbetalningsdagen beror på vilket datum du är född i månaden. jag är född den 26 och då får jag den sena utbet som är den 27. fick nu en utbetalning och den var från 20 mars till 27 april. så nästa bör ju vara 27 april till 27 maj och de pengarna får jag 27 maj. hoppas det var svar på din fråga=) man får alltså pengarna samma månad men de har handlagningstid 30 dagar från det att du begär så man bör begära 30 dagar innan utbetalningsdagen som jag förstått det som=)

denna månad fick jag "dubbel" lön pga av detta men när jag ska börja jobba igen kommer jag ju gå en månad utan lön då min lön betalas månaden efter.

• jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-04-28 09:23:03 följande:
    Jag har en frågan angånede Föräldrapenningen/Försäkringskassan.
    Om jag fattat det rätt så om jag anmäler min första FL (kommer ha lägstanivån på 180kr/dagen) samma dag som barnet är fött kommer jag då få pengarna minst 30 dagar senare? Och får man dem som en summa/månad? Borde ha tänkt på det tidigare då jag kunnat registrera FL för 2 veckor sedan då.
        Men på "Mina sidor" på Försäkringskassans hemsida, jag fyller väl i vilka dagar jag vill ha ledigt. Men jag får inte pengarna de dagar jag är registrerad ledig utan jag är bara ledig dem dagarna och får pengarna en månad efter? Så när mina dagar är slut, innebär det att jag kommer få mina sista pengar månaden efter? Hoppas någon förstår vad jag menar, blev lite rörigt nu :s 
    De har ju utbetalning samma månad med ett spann från 20-19 varje månad. Så du måste begära ut dina dagar innan den 20e varje månad. Jag brukar fyller i de dagarna jag vill ha pengar för senast den 19e varje månad, eller flera månader i taget så att jag slipper tänka på det. Nu var det ju ett tag sedan jag tog just FP... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness

Nu blev jag lite försäkringskassanförvirrad, ska man begära pengar varje månad? Jag begärde FP från mitt BF, alltså 21 maj, så jag antar att jag får pengar i slutet av juni då?

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-04-28 10:53:19 följande:
    Nu blev jag lite försäkringskassanförvirrad, ska man begära pengar varje månad? Jag begärde FP från mitt BF, alltså 21 maj, så jag antar att jag får pengar i slutet av juni då?
    du kan ju fylla i för alla dina månader på en gång om du vill, men det förutsätter att du kommer ta ut lika många dagar och samma dagar varje månad. Men de räknar från 20e tom 19e månaden efter, istället för arbetsplatser som har från första till sista varje månad. 

Om du fyllt i från 21 maj, bör du få pengar i slutet av juni, ja.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~