• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH
    Tiiinaa skrev 2010-08-27 03:32:19 följande:
    Ooh jag mår illa nu. Inte så jättefarligt men det är så jag känner det. Hittils har det hjälpt att knapra på körsbärstomater och saltinerkex. Hur långt gångna är du/ni? Det låter som ni har kommit så långt när ni pratar om förut i början och nu...hehe! Jag är i vecka 5, byter veckor mellan söndag och måndag så det kommer bli lätt att hålla reda på :) Jag ska på inskrivning den 20 september, samma dag som frökenHanna såg jag nu :)
    Jag är också i v 5 (tror jag) enligt beräkningar på nätet så är jag i v 4+3, men med tanke på att mensen vart oregelbunden sen jag slutade med minipiller (har bara haft 2 menscykler sen dess) så är det svårt att veta om det är rätt. Men tror det stämmer någorlunda iallafall. Man får väl se vad BM tror när man går dit!
    Kul att vi ska gå samma dag! Känns ändå som att det är rätt snart, jag trodde man skulle få vänta ännu längre innan man fick komma dit!
  • LiAnnA

SNÄLLA, någon som vet?

Är det någon som vet om det är "farligt" att rida så här i början av graviditeten?

Jag ska på ridläger i morgon men fick höra igår att det inte är så bra?!?!

• soosi
    Tiiinaa skrev 2010-08-27 03:32:19 följande:
    Ooh jag mår illa nu. Inte så jättefarligt men det är så jag känner det. Hittils har det hjälpt att knapra på körsbärstomater och saltinerkex. Hur långt gångna är du/ni? Det låter som ni har kommit så långt när ni pratar om förut i början och nu...hehe! Jag är i vecka 5, byter veckor mellan söndag och måndag så det kommer bli lätt att hålla reda på :) Jag ska på inskrivning den 20 september, samma dag som frökenHanna såg jag nu :)
    jag är också i vecka 5, går in i vecka 6 imorgon eller söndag (är inte jättesäker på om jag räknat rätt). Jag ska på inskrivning 13 oktober, känns sååå långt dit! Men då får jag också ett UL så det är skönt.
  • FruganH
    LiAnnA skrev 2010-08-27 08:43:02 följande:
    SNÄLLA, någon som vet?

Är det någon som vet om det är "farligt" att rida så här i början av graviditeten?

Jag ska på ridläger i morgon men fick höra igår att det inte är så bra?!?!
    Jag googlade och hittade det här:

"Jag undrar om det är farligt att rida under graviditeten? Jag är i vecka sex och har nyligen börjat att rida och tycker väldigt mycket om det.

Du förstår säkert själv att det finns risker för att bli avkastad eller ramla av och skada barnet. Visst red Malin Baryard in i det sista, men handen på hjärtat vad är viktigast och hur väl känner du hästen. Du har nyss börjat rida och ett drygt års uppehåll bör inte vara en så stor uppoffring.
    Barnmorskan Therese"
  • LiAnnA
    FruganH skrev 2010-08-27 12:00:14 följande:
    Jag googlade och hittade det här:

"Jag undrar om det är farligt att rida under graviditeten? Jag är i vecka sex och har nyligen börjat att rida och tycker väldigt mycket om det.

Du förstår säkert själv att det finns risker för att bli avkastad eller ramla av och skada barnet. Visst red Malin Baryard in i det sista, men handen på hjärtat vad är viktigast och hur väl känner du hästen. Du har nyss börjat rida och ett drygt års uppehåll bör inte vara en så stor uppoffring.
    Barnmorskan Therese"
    Tack!
    Men det här känns ju inte bra, i.o.f.s så är det bara 2 dagar.. Hmm det här var inte lätt Rynkar på näsan
  • Jodi

Åh, jag måste oxå hänga på här!! Plussade imorse och har BF 3/5. GladHar försökt sen mitten på december, nu när det väl händer kan man knappt tro det!! Har inte så mycket symtom förutom ont i magen (som världens värsta mensvärk), spec på kvällar och nätter. Men jag har läst att flera av er har så oxå, det känns bra! Man blir ju rädd att det är missfall på G....

Har ni redan kontaktat BM? Jag vet inte alls vad man ska göra nu!

• LiAnnA
    Jodi skrev 2010-08-27 16:00:27 följande:
    Åh, jag måste oxå hänga på här!! Plussade imorse och har BF 3/5. GladHar försökt sen mitten på december, nu när det väl händer kan man knappt tro det!! Har inte så mycket symtom förutom ont i magen (som världens värsta mensvärk), spec på kvällar och nätter. Men jag har läst att flera av er har så oxå, det känns bra! Man blir ju rädd att det är missfall på G....

Har ni redan kontaktat BM? Jag vet inte alls vad man ska göra nu!
    Grattis till +Skrattande Måste vara en lättnad för dig/er.
    Jag är beräknad till 4/5 känner också lite molnande värk och lite ömma bröst, man vet ju faktist inte hur det ska/bör vara när det är första gången...
    Jag tänker vänta ett tag med att kontakta BM, iaf till v 6-7, jag vet att det går fort att få tid här men då vet jag ju inte hur det ser ut för dig :)
  • Jodi

Jag bor i Uppsala, ska höra med en kompis, vet att hon gick till en privat bm-mottagning som hon tyckte var väldigt bra.
    Har ni berättat för någon än om graviditeten? Jag är bjuden på fest hos en tjejkompis i morgon, så henne tänker jag berätta för. Sen har jag ett annat gäng kompisar som vet att sambon och jag har försökt, så dem tänkte jag oxå berätta för.  Men alla andra lär man försöka vänta till vecka 12 innan man säger nåt (visst brukar man säga att missfallsrisken minskar efter dess?) Det är 7 veckor kvar tills dess, känns länge att ha en sån hemlighet, man vill ju bara berätta!

• LiAnnA
    Jodi skrev 2010-08-27 19:54:08 följande:
    Jag bor i Uppsala, ska höra med en kompis, vet att hon gick till en privat bm-mottagning som hon tyckte var väldigt bra.
    Har ni berättat för någon än om graviditeten? Jag är bjuden på fest hos en tjejkompis i morgon, så henne tänker jag berätta för. Sen har jag ett annat gäng kompisar som vet att sambon och jag har försökt, så dem tänkte jag oxå berätta för.  Men alla andra lär man försöka vänta till vecka 12 innan man säger nåt (visst brukar man säga att missfallsrisken minskar efter dess?) Det är 7 veckor kvar tills dess, känns länge att ha en sån hemlighet, man vill ju bara berätta!
    Har inte berättat för någon, bara vi 2 som vet.. Jag ska på ridläger med mina närmaste kompisar i morgon, var först rädd för att rida men jag åker ändå.. Problemet blir bara att vi ska vin och öl till middagen på kvällen, men jag har en rolig plan som min sambo kom med... hahaha, jag måste skratta till mig själv!
    Men vi har bestämt att inte berätta för någon, först v 12, då man kan känna sig lugnare... Men visst har man lust att bara skrika till hela världen att JAG ÄR GRAVID, och otroligt lycklig!!!Tungan ute
  • skalbagge

Någon mer som har smärtor i underlivet och livmodern? Jag vill att tiden ska gå fort nu så det kan bli vecka 12, är så jobbigt att vara nojjig för missfall!!!

Svar på tråden BF maj 2011