• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lurifixen

Hej hopp..

Är gravid med BF 1 Maj..

Så vem vet, kanske blir det ett aprilbarn ändå? Flört

Hur mår ni andra?
    Själv är jag lite lätt illamående titt som tätt..
    O skulle nyss äta chokladpuddig som jag älskar, men fyyyy vad vidrig den var! Flört

• FruganH
    Lurifixen skrev 2010-08-25 11:33:01 följande:
    Hej hopp..

Är gravid med BF 1 Maj..

Så vem vet, kanske blir det ett aprilbarn ändå? Flört

Hur mår ni andra?
    Själv är jag lite lätt illamående titt som tätt..
    O skulle nyss äta chokladpuddig som jag älskar, men fyyyy vad vidrig den var! Flört
    Jadu, vem vet när den lille känner sig färdigbakad Glad

Jag mår helt okej. Lite svullen mage, mensvärk (som kan göra rätt ont iförsig), springer oftare och kissar, mer hungrig. Har inte varit illamående direkt, mest korta stunder, men imorse vaknade jag och mådde illa, men det gick över när jag väl gått upp och fått i mig lite filmjölk Skrattande

Har nog inte riktigt förstått det här ännu! Och är sååå orolig att det skall hända något. Men man får väl försöka njuta och ta en dag i sänder. Man kan ju  inte göra så mycket om det nu skulle bli MF eller nåt..

Har ni berättat för några om graviditeten? Här vet bara sambon och en av mina arbetskamrater. Hon är en nära vän och också gravid, så det kändes helt rätt att berätta för henne. Men när ska man berätta för alla andra? Jag vill nog vänta till v 12 när risken för MF minskar, men kan man hålla sig så länge? Drömmer
  • MammaZazza

Jag har mått lite illa 5 dagar på morgonen nu men det går över fort. Ömma & svullna bröst, jätte svullen mage & känner dofter starkare. Vi har berättat för våra föräldrar redan...kunde inte hålla oss. Men annars kommer vi inte att berätta förrän runt v.12. Om nu min mage går att dölja så länge =)

• soosi
    FruganH skrev 2010-08-25 11:56:36 följande:
    Jadu, vem vet när den lille känner sig färdigbakad Glad

Jag mår helt okej. Lite svullen mage, mensvärk (som kan göra rätt ont iförsig), springer oftare och kissar, mer hungrig. Har inte varit illamående direkt, mest korta stunder, men imorse vaknade jag och mådde illa, men det gick över när jag väl gått upp och fått i mig lite filmjölk Skrattande

Har nog inte riktigt förstått det här ännu! Och är sååå orolig att det skall hända något. Men man får väl försöka njuta och ta en dag i sänder. Man kan ju  inte göra så mycket om det nu skulle bli MF eller nåt..

Har ni berättat för några om graviditeten? Här vet bara sambon och en av mina arbetskamrater. Hon är en nära vän och också gravid, så det kändes helt rätt att berätta för henne. Men när ska man berätta för alla andra? Jag vill nog vänta till v 12 när risken för MF minskar, men kan man hålla sig så länge? Drömmer
    Jag är i v 5 och vi har berättat för både föräldrar och de närmaste som vi litar på och vet finns där för oss och stöttar oss oavsett vad.

Jag har precis samma symptom som dina förutom att jag sluppit illamåendet än så länge, vilket gör mig både glad och orolig. Det är så blandade känslor! Jag vet inte vad jag ska ta mig till, försöker slappna av men så kommer dom där hemska tankarna om vad som kan hända.. blää!
  • FruganH
    soosi skrev 2010-08-25 14:00:29 följande:
    Jag är i v 5 och vi har berättat för både föräldrar och de närmaste som vi litar på och vet finns där för oss och stöttar oss oavsett vad.

Jag har precis samma symptom som dina förutom att jag sluppit illamåendet än så länge, vilket gör mig både glad och orolig. Det är så blandade känslor! Jag vet inte vad jag ska ta mig till, försöker slappna av men så kommer dom där hemska tankarna om vad som kan hända.. blää!
    Okej, vi får väl se hur vi gör med föräldrar och sånt. Är lite nervös för reaktionerna med. Är rädd att folk ska tycka att vi är dumma som skaffar barn "redan". Men vi känner oss redo och vi vill verkligen det här. Men vi får väl se. Reaktionerna lär ju vara desamma oavsett när man berättar. På jobbet väntar jag nog ett bra tag. Kanske t.om. längre än v 12. Får se där med hur det blir.

Okej, ja, jag har inte mått så illa, så det känns rätt okej. Fått lite småslängar av illamående nu under dagen. Hatar verkligen att spy, så jag HOPPAS verkligen att jag inte blir så illamående.

Försöker också slappna av, men som du säger så är det jättesvårt! Ibland har jag sån molvärk att jag blir ännu mer orolig för att något skall hända, men än så länge verkar allt bra. Känns som man vill fortsätta gravtesta bara för att se så det verkligen är sant.. får kanske köpa nåt mer test bara för att Glad
  • gosensgos

Grattis plussare!!

Finns det plats här för mig också?

Plus igår och med beräkand BF 3 Maj.
    Haft sammandragningar/lätt ont runt/i livmodern i en dryg vecka, illamående stundtals och tröttare än vanligt.
    Annars mår jag bra!
    Jag har tre barn sedan tidigare, den yngste är snart 9 år.
    Så det blir en liten sladdis
    Sån otroligt härlig känsla nu!

Hur mår ni andra i dag då? 

• SaGaKi

idag kände jag av illamående FÖRSTA gången när vi var nere i stan och gick en runda uschhh....

Glömde av hur det kände ju o få dem ju, men har haft tur att jag har aldrig i mina tidigare grav. haft jobbiga illamående utan lite då o då...
    Men varje grav. e ju inte den andra lik så får se hur det blir nu...

Testade idag också för det är BIM idag och då lös det fint och starkt en PLUSS på cb testet ...härligt härligt...
    NU är det lite mer värkligt faktiskt....
  • skalbagge

Hej allihop!

Va kul att så många hoppat på tråden. Känns verkligen skönt att ha några omkring sig som är i samma härliga, spännande och nervösa tid!

Jag bokade tid för VUL idag, ska dit den 23 september, snacka om att jag längtar efter den dagen och önskar mer än allt att det ska se bra ut då.

Vi har inte berättat för någon, det är bara jag och sambon som vet. Förra gången berättade vi för typ alla, och det var riktigt jobbigt att behöva berätta för alla sen att vi fått missfall....inte för att man ska gå och oroa sig för att det ska hända igen, men klart man är rädd.

Jag önskar att man kan kunde flytta fram tiden till V 12 så man kunde slappna av sen. Eller vad säger ni?

Jobbet känns som jag kommer dölja för så länge som möjligt, började nämligen på nytt jobb för två veckor sen. Undrar hur glad chefen kommer bli när jag berättar?

Är ni nervösa för att berätta för chefen, någon som är i samma sits som mig kanske och har nytt jobb?

• icecreamlover

Här är det än till som gärna vill hoppa in!
    Jag plussade den 22/ 8 och har BF 1 Maj. Det var verkligen inte plannerat den här gången. Vi har en 14 månaders kille så det kommer bli 23 månader mellan barnen om nu liten vill stanna i  magen dvs. Hoppas verkligen det för det är inte klokt hur snabbt det går att knyta an till nått så litet och som man ännu inte känner av och som man bara vet existerar genom ett plus på en sticka! Den här gången fick jag en nidblödning (som jag nu förstår att det var så här i efterhand) men menkramp och blod ca 10 dagar efter ÄL. Trött är jag, somnar 9 om kvällarna, gråtmild till 1000! Blir lite äckelmagad titt som tätt och har redan börjat få lite cravings ;) Fast man vet ju inte om det är hjärnan som spelar mig ett spratt!

• LiAnnA

Hej allihopa!
    Hoppar med här om det finns plats ;)
    Och stort grattis till alla som fått Plus

Själv är jag beräknad till 4:e maj.. Å jag är så otroligt glad!!!!

Är det många som berättat för föräldrar/vänner eller så?

Själv känns allt bara så overkligt, är ju rädd att något ska hända.
    Sen väntar jag ev på fastanställning så jag vill inte att det kommer ut till "fel"...

Jag ska för övrig på 2 dagars ridläger, är det ok?

Svar på tråden BF maj 2011