• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Mary
    skalbagge skrev 2010-08-27 21:16:26 följande:
    Någon mer som har smärtor i underlivet och livmodern? Jag vill att tiden ska gå fort nu så det kan bli vecka 12, är så jobbigt att vara nojjig för missfall!!!
    Jag har också det, lite till och från... Men idag har det inte varit så jättemycket och då blir jag smått orolig...
    Önskar också att tiden ska gå fort till vecka 12, men det kommer säkert gå bra Glad. Vi får stötta varandra fram till dess!
  • skalbagge
    Mary skrev 2010-08-27 21:20:44 följande:
    Jag har också det, lite till och från... Men idag har det inte varit så jättemycket och då blir jag smått orolig...
    Önskar också att tiden ska gå fort till vecka 12, men det kommer säkert gå bra Glad. Vi får stötta varandra fram till dess!
    jag tycker det känns lite läskigt med smärtorna i underlivet...rädd att det ska vara tecken på missfall! Eller är det normalt?
  • CRfru

Skalbagge,

jag plussade i veckan oxå!!! jihooo! 

har BF 5 maj!  Detta är min andra graviditet och jag hade molande smärtor med hugg och konstig värk i livmodern förra gången, det har börjat nu också, lite igår och idag, du behöver inte vara orolig. Jag minns att jag frågade om detta när jag var i v 7 eller 8 förra gången och då gjorde de ett vaginalt UL för säkerhets skull, men sa också att det är vanligt med värk!

• skalbagge
    CRfru skrev 2010-08-27 22:14:28 följande:
    Skalbagge,

jag plussade i veckan oxå!!! jihooo! 

har BF 5 maj!  Detta är min andra graviditet och jag hade molande smärtor med hugg och konstig värk i livmodern förra gången, det har börjat nu också, lite igår och idag, du behöver inte vara orolig. Jag minns att jag frågade om detta när jag var i v 7 eller 8 förra gången och då gjorde de ett vaginalt UL för säkerhets skull, men sa också att det är vanligt med värk!
    Tack så mycket för lugnande svar! Ska göra VUL den 23 september för jag fick missfall i januari så jag är lite väl nojjig och vill inte vänta till vecka 18.
  • Tiiinaa
    skalbagge skrev 2010-08-27 21:16:26 följande:
    Någon mer som har smärtor i underlivet och livmodern? Jag vill att tiden ska gå fort nu så det kan bli vecka 12, är så jobbigt att vara nojjig för missfall!!!
    Ja jag har faktiskt haft lite ont i underlivet...fast bara på ena sidan, samtidigt som det gjorde ont o ljumsken på samma sida. Blev direkt nojjig för utomkveds, men nu har värken (eller egentligen är det ju ingen värk, det gör inte särskilt ont, men det känns) gått över till andra sidan så jag är lite lugnare. Just nu känner jag av pulsen i livmodern supertydligt...det hamrar därinifrån! Det känns att livmodern är aktivare än vanligt Skrattande.

Åhh jag vill också att det ska bli vecka 12 snart, men vi får ta ett steg i taget!! Milstolar på vägen som är väda att umärksamma får kanske tiden att gå fortare. En stor milstolpe som händer nu inom det närmaste är att bebisens hjärta börjar slå. Läste att det sker någon gång mellan dag 22 och 26 (sen befruktning, inte senaste mensen)! Ofattbart! Jag är på dag 19 så snaaart har min bebis ett hjärta!!
  • Jean

Mina smartor och varkar i underlivet/livmodern har avtagit lite och visst blir man nojig!! De varsta var i natt da mina boobisar gjorde saa ont varje gang jag vande mig i sangen, ska inskaffa lite lattare bomulls linnen med stod i idag.

Ska in till IVF nasta fredag for ett tredje blodprov for att se att hcg nivan stiger som den ska. Har ni andra tagit blodprov for att se era hcg nivaer??

• Fröken Löken

Hej alla mammisar!! (pappisar oxå för den delen!!!!)

Har ju oxå plussat, två ggr nu då jag inte trodde på det första gången... ha ha...

Om jag räknar rätt är jag i v 4+4, BF 2 maj Cool 

har precis som ni, molande värk och värk längs äggstockarna, men har oxå fått höra att det är helt normalt. Men eftersom man är människa med känslor så tar ju de överhanden och tror missfall och utomkveds typ hela tiden!!

Men nej hönni!! Visst ska det bli på riktigt nu!!!! Och vi ska glädjas över våra små som växer där inne, ta det dag för dag!!! Prata lite med det lilla livet och sköta om det så väl vi kan!

Tycker oxå det är svårt att inte berätta det för nån, man sprudlar ju hela tiden och det bara vill bubbla ur en! Jag har berättat det för två (förutom mannen då Flört), en som jag vet jag kan lita på till 100% som bor nära och jag kan träffa och sen har jag berättat för en annan bekant som är i samma fina fas i livet Hjärta 
    LÄNGTAR så jag håller på att dö till v. 12... det kommer ju att gå hur långsamt som helst dit! Får se om vi väljer att berätta innan, för om vi ändå får MF så måste vi ju berätta det för de närmaste ändå... då kan de lika gärna få va lite glada först!!

Har ni andra också börjat spana bebiskläder?? Eller är det bara jag som är helt tokig i dessa små underbara tygstycken? Letar efter könsneutrala kläder MEN hur lätt är det???

• fiffi84

Hej!
    Jag vet inte om jag är i samma tillsstånd som er :P Jag hade bim för 13 dagar sen.  Men har svårt att bli med barn så vågar inte testa. men så här lång cykel harjag inte haft på flera år dag 48 i dag.
    Har inte haft några direkta symtom förutom trötthet: Men har haft en ordentlig förskylning de senaste veckorna så vet inte om det beror på det. Men i förrgår fick jag molvärk i tjej magen. Så nu känns det som mensen kommer komma. Men lever på hoppet. Om mensen inte kommer om några dagar så får jag ta tag i mig och våga...
    Hoppas att jag kan följas med er :)

• FruganH
    Tiiinaa skrev 2010-08-27 23:52:56 följande:
    Ja jag har faktiskt haft lite ont i underlivet...fast bara på ena sidan, samtidigt som det gjorde ont o ljumsken på samma sida. Blev direkt nojjig för utomkveds, men nu har värken (eller egentligen är det ju ingen värk, det gör inte särskilt ont, men det känns) gått över till andra sidan så jag är lite lugnare. Just nu känner jag av pulsen i livmodern supertydligt...det hamrar därinifrån! Det känns att livmodern är aktivare än vanligt Skrattande.

Åhh jag vill också att det ska bli vecka 12 snart, men vi får ta ett steg i taget!! Milstolar på vägen som är väda att umärksamma får kanske tiden att gå fortare. En stor milstolpe som händer nu inom det närmaste är att bebisens hjärta börjar slå. Läste att det sker någon gång mellan dag 22 och 26 (sen befruktning, inte senaste mensen)! Ofattbart! Jag är på dag 19 så snaaart har min bebis ett hjärta!!
    Ja, det är så himla spännande det här!
    Hittade en rolig sida där man kan fylla i och få en lista med milstolpar och datum för när de inträffar!!
    Tänkte dela med mig!

http://www.babyvarlden.se/Verktyg/Forlossningsutraknare/
  • Jodi
    Jean skrev 2010-08-28 03:17:04 följande:
    Mina smartor och varkar i underlivet/livmodern har avtagit lite och visst blir man nojig!! De varsta var i natt da mina boobisar gjorde saa ont varje gang jag vande mig i sangen, ska inskaffa lite lattare bomulls linnen med stod i idag.

Ska in till IVF nasta fredag for ett tredje blodprov for att se att hcg nivan stiger som den ska. Har ni andra tagit blodprov for att se era hcg nivaer??
    Vad är IVF? Jag har inte tagit nåt blodprov, antar att det kanske sker på inskrivningsamtalet?
    Apropå smärtor, när man har dom är man nojjig att det är missfall på G, men när man inte känner någonting blir man nojjig för det!! Blev nästan lättad när jag blev väckt i natt med smärtor på hö sida ner i ljumsken...

FrökenHanna: ska genast kolla in länken, jag älskar sånt!! Glad

Någon som är illamående förresten? Jag har inte känt av någon sån tendens alls.
Svar på tråden BF maj 2011