• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH
    Flörtsoosi skrev 2010-08-26 16:54:47 följande:
    precis så kände jag också i början, det värkte ibland på ena sidan och sedan flyttade sig värken till andra sidan.. nu känns det mest som mensvärk och då värker det verkligen! brukar vakna av det under natten ibland. Inget illamående hittills, däremot konstant hunger!!
    Oja, det värker som tusan ibland. Vaknar också på nätterna. Är lite blandat med hungern, bli hungrig snabbare men när jag äter så tycker jag ändå att jag blir mätt snabbare. Lite illamående ibland, men inte så farligt. Oftast tidigt på morgonen.

Nån mer som är svullen om magen? Det är ju jättejobbigt. Byxorna sitter inte bra och det trycker på magen. Inte skönt! Men svullnaden kanske går ner snart. Kan ju hoppas det iallafall! Sen kommer ju ändå riktiga gravidmagen, men då är det ju en annan sak
    vill ju inte gärna se gravid ut i förväg nu när man inte ens vill berätta för folk redan Glad
  • skalbagge
    FruganH skrev 2010-08-26 17:51:30 följande:
    Oja, det värker som tusan ibland. Vaknar också på nätterna. Är lite blandat med hungern, bli hungrig snabbare men när jag äter så tycker jag ändå att jag blir mätt snabbare. Lite illamående ibland, men inte så farligt. Oftast tidigt på morgonen.

Nån mer som är svullen om magen? Det är ju jättejobbigt. Byxorna sitter inte bra och det trycker på magen. Inte skönt! Men svullnaden kanske går ner snart. Kan ju hoppas det iallafall! Sen kommer ju ändå riktiga gravidmagen, men då är det ju en annan sak
    vill ju inte gärna se gravid ut i förväg nu när man inte ens vill berätta för folk redan Glad
    Jag är oxå toksvullen om magen...känner mig som en uppblåst ballong! Undrar vad det beror på, någon som vet?
  • Mary
    Tiiinaa skrev 2010-08-26 15:47:59 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Grattis {#emotions_dlg.flower}

Visst är det en helt surrealistisk känsla?! Jag kunde inte fatta , inte förstå, inte greppa att jag faktiskt hade en liten växande frögurka i magen...eller jag kan det nog inte ännu! GRATTIS till dig MARY!!!!
    Verkligen helt underlig känsla... Det har inte sjunkit in ännu...
    Grattis tillbaka! och till alla andra här inne för den delen...
    Insåg just att jag bara klampade in i den här kanalen. Hoppas jag får vara med :)
    skalbagge skrev 2010-08-26 20:06:35 följande:
    Jag är oxå toksvullen om magen...känner mig som en uppblåst ballong! Undrar vad det beror på, någon som vet?
    Jag är också svullen i magen. Undrar om man kan minimera det, så man slipper gå runt med en ballongmage innan man vill avslöja något Glad
  • LiAnnA
    FruganH skrev 2010-08-26 15:48:30 följande:
    Jag har lite samma jobbsituation som dig. Kommer ev bli erbjuden en tillsvidare från nästa år (tror jag iallafall) och vill ju inte förstöra mina chanser. Iförsig så får dom ju inte särbehandla en för att man är gravid, men vissa är ju sluga ändå. Vi får se hur länge jag kan dölja det, för jag får nog inte reda på om jag får fast förrän i slutet av november och det är ju låååång tid till dess Glad 
    Precis, ibland är dom sluga som räven, men då är vi bara ännu slugare (arbetgivaren ;)
    Jag måste vänta till 31/12, om de nu inte säger något innan det... Jag hoppas jag kan hålla in magen fram tills dess ;)
    Jag kände bara som så att nu kan jag inte vänta och vänta på att allt ska vara "perfekt" innan jag skaffar barn, jag har haft denna längtan allt för länge..
    Har ändå pluggat klart, har en stor lägenhet, köpt en säker och bra bil osv osv... Så nu är det bara att tuta och köra!!
    Och jag vet att vårat barn kommer få så otroligt mycket kärlek, och det är ju det som räknas :)

• mariesu

Hej och Grattis till allihopa!  Har BF 4 maj, blir tredje barnet, har nog fortfarande inte fattat det. :)

Är också jättesvullen om magen, läste någonstans att det beror på att magen jobbar långsammare så här i början av graviditeten. Kanske funkar om man äter Activia eller nåt som får lite fart på magen, ska prova det.

• Jean

Min mage ar fortfarande jatte svullen, det ar svart att halla den gomd. Skoterskan pa IVF sa att de var ett bra tecken sa de ar bara att gilla! =) Mina boobisar borjar kannas valdigt omma nu och mina sma nyp i livmodern har avtagit lite. Kan inte vanta nu tills min forsta scan sa vi kan se att allt star ratt till dar inne.

Har inskaffat lite gradivitets bocker och vi laste att i slutet av denna vecka (5) sa borjar hjarta sla dar inne. Vore ju helt underbart om de syntes sa tidigt som v. 7 nar vi har varan forsta scan.

Har funderat pa hur lange man ska jobba nar man jobbar inom varden med valdigt tunga lyft. Pa visa av avdelningarna jag jobbar pa sa ar de valdigt tungt och ibland aven farligt med aggresiva dementa patienter. Jag vill ju inte lyfta sa tungt att jag mister den lilla. Nan som vet?? Detta har bara varit ett extra jobb sedan nagra mander tillbaks sa de gor inte sa mycke om jag drar ner eller slutar men lite extra pengar att spendera pa barnet ar ju inte helt fel sa att jobba sa lange som mojligt vore bra. Jag ar bara vikarie sa ingen foraldra ledighet for mig har i australien. Nan mer med tungt jobb??

• Tiiinaa
    FruganH skrev 2010-08-26 15:54:46 följande:
    Tänkte bara skriva att i början så kände jag också att det gjorde ont på ena sida, typ som att det gjorde ont kring äggstocken. Oroade mig också för utomkveds, men sen så hoppade värken till andra sidan och efter det så har den alternerat lite. Så nu är jag mindre orolig som tur är. Men tusan vilken molvärk jag får ibland.. Herregud, till och med värre än mensvärk! Får hoppas att det är ett bra tecken och att allt går bra för pyret därinne!

Och ja, tänk, nästa sommar så går vi och bär på små underverk om allt går som det ska! Hjärta
    Faktiskt nu ikväll så har jag ont på andra sidan Skrattande. Först tänkte jag: "jaha, nu har jag utomkveds på båda sidorna. Skiiit"! Men sen så skrattade jag lite åt min övernojjighet och kunde faktiskt lugna ner mig några snäpp efter det! Jag tror att det är ligamenten som livmodern "hänger" i som det drar i, och då kommer den där värken! Hoppas det i alla fall! Jag hade faktiskt mer molvärk innan BIM, då gjorde ont som f*n i ett par dagar. Men sen nu gör det inte så ont längre, förutom den där "utomkveds"-värken då...men det är ju inte utomkveds. Det FÅR inte vara det helt enkelt!

Jag tycker att vi bestämmer oss för att allt går som det ska. Vi kan ju börja med att säga att vi väntar barn, inte missfall, så får vi se om vi börjar tro det själva snart också. Positivitet smittar!
  • Tiiinaa
    soosi skrev 2010-08-26 16:54:47 följande:
    precis så kände jag också i början, det värkte ibland på ena sidan och sedan flyttade sig värken till andra sidan.. nu känns det mest som mensvärk och då värker det verkligen! brukar vakna av det under natten ibland. Inget illamående hittills, däremot konstant hunger!!
    Ooh jag mår illa nu. Inte så jättefarligt men det är så jag känner det. Hittils har det hjälpt att knapra på körsbärstomater och saltinerkex. Hur långt gångna är du/ni? Det låter som ni har kommit så långt när ni pratar om förut i början och nu...hehe! Jag är i vecka 5, byter veckor mellan söndag och måndag så det kommer bli lätt att hålla reda på :) Jag ska på inskrivning den 20 september, samma dag som frökenHanna såg jag nu :)
  • FruganH
    LiAnnA skrev 2010-08-26 21:05:03 följande:
    Precis, ibland är dom sluga som räven, men då är vi bara ännu slugare (arbetgivaren ;)
    Jag måste vänta till 31/12, om de nu inte säger något innan det... Jag hoppas jag kan hålla in magen fram tills dess ;)
    Jag kände bara som så att nu kan jag inte vänta och vänta på att allt ska vara "perfekt" innan jag skaffar barn, jag har haft denna längtan allt för länge..
    Har ändå pluggat klart, har en stor lägenhet, köpt en säker och bra bil osv osv... Så nu är det bara att tuta och köra!!
    Och jag vet att vårat barn kommer få så otroligt mycket kärlek, och det är ju det som räknas :)

Mitt vik går ut 31/12 med, men de måste ju ge besked senast en månad innan om jag inte minns fel. Så vi får väl se. Känns ju lite konstigt med att ha samtal med chefen där de då (förhoppningsvis) säger "du får fast från 1/1" och jag då häver ur mig "vad bra, och förresten, jag ska ha barn i maj". Haha, jaja, vi får väl se vad som händer!

Kunde inte heller vänta mer. Både jag och sambon längtar så efter ett barn och vi har längtat och pratat länge! Sambon har en termin kvar på högskolan, men arbetsmarknaden för honom sen ser bra ut, så jag är inte det minsta orolig för att han inte ska få ett jobb. Och precis som du säger så kommer man ge barnet all kärlek och verkligen göra sitt bästa för henne/honom!
  • FruganH
    skalbagge skrev 2010-08-26 20:06:35 följande:
    Jag har hört att det är tarmar och sånt som svullnar i början och att man kan bli mer gasig. Har inte märkt att jag är mer gasig dock, men det kanske kommer! Haha!
    Igår kväll så kändes magen verkligen megasvullen! Kändes t.om. obehagligt att ha trosorna på sig då dom tryckte lite mot magen. Hoppas verkligen att svullnaden kommer lägga sig lite sen och att man kan få på sig kläderna som vanligt fram till bebismagen kommer Glad
Svar på tråden BF maj 2011