• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean

Lovis79:

Ja visst blir de skont nar man varit inne pa sitt forsta besok och sett att allt star ratt till pa ultraljud!!

Min man ar radd att bli for overylycklig just annu nar man vet att allt kan handa... Vi har kopt massa
    bocker som vi bada laser varje kvall.

Hade en san dar knasig handelse nar vi var ute och kakade frukost igar, jag bestallde agg florentin
    som kommer med pocherad rinnande agg och hollaindaise sas. Sa nar vi sitter dar och vantar sa
    kommer jag pa att shit jag far ju inte ata losa agg och min man gick och bad om hart pocherad, sen
    kommer vi pa att man far inte ata farsk hollaindais sas. Som tur var sa kom var den fran burk sa den
    kunde jag ata men aggen var fortfarande lite rinniga sa jag skippa dom. Men vaa knasigt de blev...
    Man har inte vant sig annu, skulle behova ha en mini mat handbok i vaskan. =)

GRATTIS alla nya som plussat!!! Och underbart MIsswiren att eran insemenation lyckades pa forsta!!!

• Tiiinaa

Hej alla nattugglor...och alla morgonpigga som läser detta imorn bitti eller under dagen för den delen Foten i munnen.

Just nu är det lite synd om mig... eller det är det ju egentligen inte för jag är världens lyckligaste som har ett litet växande frö i magen, men är nu i vecka 4+6 och illamåendet har krypit sig på mig mer och mer de senaste dagarna, och nu ikväll och inatt är det som det slagit mig med knytnäven rakt i halsen. Uscha vad illa jag mår. Och det sitter verkligen bara i halsen illamåendet. Jag kunde INTE borsta tänderna ordentligt i kväll för jag fick kväljningar av tandborsten. Det känns som det är lite väl tidigt att bli illamående, men å andra sidan de grav.test jag gjort de senaste dagarna har visar ett streck som är typ helt mörklila (testlagrets stickor) istället för den lite ljust babyrosa färg som de visade för en vecka sedan...antar jag har hormoner så det svämmar över i kroppen. Gravid

Vilken tur ändå att jag uppenbarligen producerar bra med hormoner då lär det väl räcka till bäbis för att växa, men måste det bli över hormoner till mig så jag mår illa?! Hehe. Jag vill egentligen inte klaga, bara tala om vilken rolig känsla det är att må så illa och bara önska bort känslan, och samtidigt vara ganska glad och tacksam över det där illamåendet.

Haha gud vad jag pladdrar. Men det är mitt i natten så min ursäkt är trötthet. En annan sak som faktiskt hjälpt mig lite mot illamåendet är att småäta hela tiden. Favoriten just nu är körsbärstomarer tillsammans med saltinerkex Skrattande.  Är det någon som har värdefulla tips mot illamående så säger jag; Ja TACK! För ska man fortsätta så här kommer man ju hinna gå upp en 10 pannor innan man ens hunnit halvvägs. Jag vill ju vara en av de lyckligt lottade kvinnor som bara får en kula på magen som sedan försvinner två dagar efter förlossningen. (Lycka till till mig, haha)

Hur känner ni här på forumet: Är ni oroliga för hur kroppen kommer ändras under gravidteten? Min största nojja är bristningar...men får jag det så är det ju så, men slipper helst!

• Jean

La vie en rose:

Lider med dig.... Jag har bara haft lite illamaende idag. Kommer nar jag blir hungrig och inte far i mig mat
    fort nog. Men som sagt vi far tanka pa de underbara som hander i kroppen. Hjärta
    Hoppas de ditt illamaende forsvinner.

Ar lite sma nojjig att jag kommer lagga pa for mycke vikt och dar med fa hud bristningar. Min kompis anvande body shops body butter pa magen under sin gradivitet och allt hon fick var en liten bristning pa ena sidan av magen sa jag kommer bunkra upp med bodyshops body butter. 

• Jodi

Godmorgon!
    Jag har lite väl få symtom tycker jag (är i vecka 5), bara lite "mensvärk" och något ömma bröst, annars känner jag mig precis som vanligt!  Önskar mig nästan lite illamående så det känns lite mer "på riktigt"...

Det enda jag är rädd för vad gäller kroppsliga ändringar är om man spricker mycket vid förlossningen och blir inkontinent åt både det ena och andra hållet....

Grattis alla nytillkomna till plusen!

• Misswiren
    Jodi skrev 2010-08-29 10:33:56 följande:
    Godmorgon!
    Jag har lite väl få symtom tycker jag (är i vecka 5), bara lite "mensvärk" och något ömma bröst, annars känner jag mig precis som vanligt!  Önskar mig nästan lite illamående så det känns lite mer "på riktigt"...

Det enda jag är rädd för vad gäller kroppsliga ändringar är om man spricker mycket vid förlossningen och blir inkontinent åt både det ena och andra hållet....

Grattis alla nytillkomna till plusen!
    Hehe. Jag känner likadant.
    Yrsel och lite ömma bröst, det är allt.
    De andra 2 gångerna har jag spytt från vecka 5 sååå in i bombem. Mått så illa av olika dofter och ja, gud vet vad.
    Räckte jag körde förbi mc donalds så spydde jag i bilen typ. Blev dessutom inlagd med dropp och grejjer.
    Nu går jag snart in i vecka 6, och känner inget än. På nåt sätt som du säger vill man känna ÄNNU mer, så det känns mer på riktigt.

• ljusgläntan3030

Hej på er blivande mammor!!

imorse på bim-4 plussade jag svagt med CB men ett plus är väl ett plus?? ska ta ett till på torsdag bara för att säkerställa.. Solig

Jag har blivit så hungrig och äter varannan timme nåt litet.. hjälp hur stor kommer man bli!? vaknade inatt också av illamående och de kurrade i magen..

Hur mår ni? när ska ni till bm på första träffen?

• Lillstroem

Hej hej

Jag hoppar också in här och hänger med på Maj-tråden!

Jag tog ett test som var negativt tisdag 24/8 men jag kände på mig att jag inte bara var skendräktig den här gången.. (har inbillat mig tidigare i sommar och haft alla möjliga symptom hehe...)

Testade igen på fredag morgon och fick ett svagt svagt plus på stickan!!!
    Köpte sen CB Digitalt och fick direkt ett Gravid på stickan!
    Tjohooooooo!

Har lite molande värk men i övrigt inga symptom alls än så länge.. tror jag är i v.4 nu. =)

Det är första barnet och vi är superlyckliga, även om det känns helt overkligt!

• Vix

Fick ett starkt Plus idag har fått svagt i två dagar men idag blev det verkligt då jag köpte ett CB Digital och fick svaret Gravid 1-2 veckor Gravid  Mitt BF är 10 maj en dag efter min födelsedag När ska ni andra ha? Är det okej att göra en lista?

{#emotions_dlg.flower} Solig  VÅRBEBIS  Solig {#emotions_dlg.flower}

Vix
    - Bf 10 maj tredje barnet.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Emm86

Hej!
    Jag tar och hoppar in här oxå.
    Fick mitt plus i onsdags! =) Är i v 5, och ska på första samtalet imorgon.
    Mycket spännande!Glad

Har tyvärr börjat blöda idag, men enligt bm ska det inte vara någon fara, men klart jag ändå är orolig!
    Vill ju bara att det lilla krypet ska hålla sig kvar!

/Emma

Svar på tråden BF maj 2011