• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken

Lägger till mig i listan!!

Ja, det här med symptom är för mig en liten gåta, jag känner verkligen INGENTING!! Alltså jag har ju "mensvärk" men inget annat... inte ens tröttare än vanligt (vilket i sig är himla bra) känner nästan att jag har mer energi än jag brukar!! Jag kanske har lite mindre (!?) matlust än vanligt men det kan ju oxå bero på megaförkylningen Allan!?

Min värsta farhåga är att jag ska bli stor som ett hus, typ 150 kg!!! Och sen inte lyckas gå ner ett gram Gråter
    Läste på nån sida hur mycket man ska sikta på att gå upp beroende på vilket BMI man har... jag får nog sikta på 7-8 kg, så kan bebben ta resten he he he... Demon skämt åsido så hade det ju varit bra om man slapp gå upp mer än det bebisen medför!!
    Någon som har koll på om man kan gå upp massa i vikt (förutom bebisen) även om man sköter kost och motion?

Ska ringa MVC imorgon och beställa tid för inskrivning så jag ska höra med dem om det finns nån som kan hjälpa en att hålla koll på vikten med!!

{#emotions_dlg.flower} Solig  VÅRBEBIS  Solig {#emotions_dlg.flower}

Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    gosensgos - Bf 3 Maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    Vix 
    - Bf 10 maj tredje barnet
    ljusgläntan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

• Vix

Oj redan första besöket för flera av er. Vart i landet bor ni? Själv får man nog vänta tills man är i v10 har gjort det med mina två tidigare barn. Bor själv i Sundsvall.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix

Fröken löken: Oroa dig inte för vikten. Ät nyttigt och rör dig som du känner att du klarar av. Har själv gått upp 23 kg med båda mina pojkar. Har gått ner allt med båda då jag har levt som vanligt. Var också orolig innan men det är inget att oroar sig för då man kan tänka på att inte "vräka" i sig massa onyttigt och inte heller äta flera kg frukt per dag.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Fröken Löken

{#emotions_dlg.flower} Solig  VÅRBEBIS  Solig {#emotions_dlg.flower}

Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    gosensgos - Bf 3 Maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    Lovis79- Bf 4:e maj, 1:a barnet
    Vix - Bf 10 maj tredje barnet
    ljusgläntan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

insåg att alla inte fanns med så jag uppdaterade igen!! :)

• Fröken Löken
    Vix skrev 2010-08-29 22:05:52 följande:
    Fröken löken: Oroa dig inte för vikten. Ät nyttigt och rör dig som du känner att du klarar av. Har själv gått upp 23 kg med båda mina pojkar. Har gått ner allt med båda då jag har levt som vanligt. Var också orolig innan men det är inget att oroar sig för då man kan tänka på att inte "vräka" i sig massa onyttigt och inte heller äta flera kg frukt per dag.
    nej det är väl så!! men jag har ganska lätt för att lägga på mig så det är nog därför!! men jag tror inte heller att det är nån fara egentligen... vet du om det är skadligt att tugga mycket tuggummi?? (nu menar jag mer än normalt)
  • novamedfamilj

Åh jag är såå lycklig!!
    Vi fick en dotter i nov 2009, gifte oss nu i juli och IDAG (eller ja alldeles nyss) så plussade vi igen. Från början hade vi så svårt att bli gravida men så kom vår lilla prinsessa och nu lyckades vi på första försöket :). Man vill ju inte berätta för någon än, det är ju så tidigt men jag var vekligen tvungen att skriva av mig och få berätta för någon/några. Och då passade den här gruppen bra, enligt ÄL-räknaren så har vi BF 6 maj.

Grattis till alla andra som också har något litet i magen!

Jag kommer faktiskt inte heller ihåg vad man ska göra såhär i början (trots att det inte var så länge sen), så hjälp mig... Vilka vitaminer ska man äta och vad ska man mer tänka på?

• Tiiinaa

Nu skrev jag in mig i listan också :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
  • Jean
    {#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
  • Jean

Sitter har och tycker synd om mig sjalv... Har precis vaknat och mar saa illa. Atit frukost och de verkar inte hjalpa. Kan inte direkt vila heller. Ska flyga idag sa jag haller pa och packar mina vaskor och ska snart aka och gora en tidig check in sa ja far sitta bredvid min man forhoppningsvis.

Planen var ocksa att aka hellikopter idag med men de kanns inte som nan toppen idee om man mar sa har.

Froken Loken:
    Angaende tuggummi sa har jag tuggat massor och nu laste vi igar i en av vara bocker att de ar inte sa jatte bra for barnet med sant som innehaller artificiella sotningsmedel. Sa jag ska sluta med de.

Har aven slutat dricka kaffe nu i over en vecka sen jag plussa, druckit nagra koppar te men ska sluta helt med caffein dricka. Hur gor ni andra???

Far folja familjeliv pa telefonen tills jag kommer hem pa torsdag kvall, hoppas saaa de funkar bra!!

• ljusgläntan3030

Kul att det kommit så många hit!

Alltså kan man må illa ena dagen och sedan inte känna nåt illamående andra dagen? och ena natten behöva gå på toa flera ggr och andra natten ingen gång!? blir tokig på det här.. men man ska ju inte oroa sig men man går ju och känner efter såklart. Sedan hade jag molvärk sist vid den här tidpunkten (sluta i mf) men jag har inte haft molvärk alls nästan denna gång.

Många funderingar....  tempen fortsätter hålla sig hög i alla fall!

Svar på tråden BF maj 2011