• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken
    fiffi84 skrev 2010-08-28 09:23:34 följande:
    Hej!
    Jag vet inte om jag är i samma tillsstånd som er :P Jag hade bim för 13 dagar sen.  Men har svårt att bli med barn så vågar inte testa. men så här lång cykel harjag inte haft på flera år dag 48 i dag.
    Har inte haft några direkta symtom förutom trötthet: Men har haft en ordentlig förskylning de senaste veckorna så vet inte om det beror på det. Men i förrgår fick jag molvärk i tjej magen. Så nu känns det som mensen kommer komma. Men lever på hoppet. Om mensen inte kommer om några dagar så får jag ta tag i mig och våga...
    Hoppas att jag kan följas med er :)
    jag har haft "mensvärk" sen ÄL... nu vid BIM blev värken starkare och det känns verkligen som att mensen ska komma vilken sekund som helst!! så det är inte alls säkert att det är din mens som är på G... det kan va att någon växer där inne Glad vi hoppas på det!!!!!!!

Jag skulle åka till apoteket och köpa test direkt om jag var du, bättre att veta än inte... eller??
    önskar dig/er ALL LYCKA TILL!!!
  • FruganH
    Jodi skrev 2010-08-28 10:33:05 följande:
    Vad är IVF? Jag har inte tagit nåt blodprov, antar att det kanske sker på inskrivningsamtalet?
    Apropå smärtor, när man har dom är man nojjig att det är missfall på G, men när man inte känner någonting blir man nojjig för det!! Blev nästan lättad när jag blev väckt i natt med smärtor på hö sida ner i ljumsken...

FrökenHanna: ska genast kolla in länken, jag älskar sånt!! Glad

Någon som är illamående förresten? Jag har inte känt av någon sån tendens alls.
    Ja, jag tyckte det var en riktigt bra sida!

Njae, alltså, jag har känt mig illamående korta stunder. Ibland väldigt illamående, men det har alltid gått över ganska snabbt igen. Hoppas verkligen att jag slipper extremt illamående för jag hatar verkligen att må illa och att spy Obestämd Men vad gör man inte för sitt lilla pyre iförsig? Glad
  • ALVE76

Hejsan!

Får man vara med här?

Plussade på BIM -4 men så svagt att jag inte vågade tro det. Köpte ett CB digitalt dagen efter & det visade helt klart GRAVID. Så lycklig! Jag har fyra barn innan (alla pojkar), födda 99, 02, 04 & minstingen 09.

Mår illa till & från, väldigt mycket molvärk & ständigt hungrig. Längtar tills den kritiska fasen är över så man kan börja njuta Solig.

• Jean

Lovis79

IVF= In vitro fertilisation, kliniken dit man gar om man har svart att fa barn. Bor i Australien och har gatt dar i fem manader, dom har endast gett mig serophene vilket jag antar ar samma som pergotime hemma i Sverige. En hormon tablett som okar chansen for AL varje manad och gor sa att menscykeln blir mer stabil. Min man jobbar borta halva manaden sa darfor skicka min dokotor oss dit utifall vi skulle behova insemination men de gick ju vagen i alla fall.

Jag plussade hemma i v.3 +3 och hade da mitt forsta blodprov som hade lag hcg niva men sedan pa lordagen hade jag ett andra blodprov som hade stigit nog for att visa att jag var gravid och nu sa ringde dom igar och bad mig komma in for ett tredje blovprov for att folja upp och se sa att allt stiger som de ska. Blev lite nojig nar dom ringde sa jag tog ett fjarde gravtest hemma som visade starkt plus igen. =)
    Sedan den 8 September v.6+2 sa ska IVF gora min forsta scan for att se att allt ar ok sen antar jag att dom skickar mig vidare till BM och forlossningslakare.
    Har i Australien sa ar de lite olika beroende pa om man har privat sjukforsakring mm. Inte samma toppen system som hemma i sverige inte, tur nog sa har jag full sjukforsakring och far valja vart jag vill foda osv.

Borjade kanna lite smatt illamaende ikvall nu innan jag fick i mig middag... =/ Men som sagt vad gor man inte for sin lilla mini.

• Jean

Grattis Froken Loken!! Da ar du samma som mig v.4+4!!! =)

• Jodi

Jean:
    Ok, misstänkte att det vår något sådant. Skönt att det verkar gå bra och att kontrollerna är täta!

Jag har precis skickat ett mail till en privat BM i stan, hoppas de har plats för mig. Vore skönt att ha ett inskrivningssamtal bokat, då känns nog graviditeten lite mer verklig sen!

Måste säga att man har lite overklighetskänslor (snacka om att vara disträ), och sambon är rolig, han håller på att smälta beskedet för fulla muggar...Glad (varför tror alla killar att de aldrig kommer ha någon fritid eller kunna göra nåt skoj när de blir pappor?)

ALVE76: Grattis! Längtar oxå till v 12, det känns såååå långt borta!

• fiffi84

Säger till när jag vet något mer. Skulle tro jag testar snart då mannen tjatar så :P Vet inte om det är bättre att veta utan att veta kan jag leva på hoppet. :)

• Misswiren

Hejhej.

En till som nyss plussat. Rättare sagt imorse. Vi lyckdes med vår första insemination, och är såååå lyckliga!!!

Beräknde BF den 1.a Maj.

Nu börjar mina ömma bröst framhäva, samt den eviga molande värken i livmordern.

• gulliguld

Hej Alla glada blivande mammor!!

Jag plussade i förrgår och igår , var tvungen att göra ett till test för att vi skulle fatta att det var sant.. och strecket va ännu tydligare idag! :)

Väntar nu vårt andra barn, Alice 2 år ska få ett syskon!! Tjihooo!! 
     Nån mer som väntar nr 2 ??

Haft molande mensvärk i över en vecka nu..
    Längtar så till att få ringa och skriva in mig! :)

Nån som bor i gbg området?

vi hörs och ses allihop!

Svar på tråden BF maj 2011